MotoNews.pl
  

Zmiana biegów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam nową corollę (2007 1,6) i występuje w niej następujące zjawisko:
jak zmieniam bieg np z drugiego na trzeci przy 4000 obr to po puszczeniu gazu i wcisnieciu sprzęgła obroty idą o ok 500 obr w górę a następnie spadają do np 2000 obr tak jak normalnie przy zmianie biegów??

P.S. Orientujecie się gdzie jest produkowana najnowsza Corolla??

Z góry dzięki za info
  
 
U mnie jest tak samo. Słyszałem, że jest to spowodowane tym, żeby nie przegrzewał się katalizator.

p.s. Nowa Corollka jest made in Japan
  
 
Aha... Ciekawe
  
 
mamy w domu z 2007 roku wersje 1,4 i jest ta sama sprawa, własnie mnie to ciekawi- bo mielismy wczesniej e11 z tym samym silnikiem i tam czegos takiego nie było. Czyli rzeczywiscie- przy rozpędzaniu, po podwyższeniu biegu z 2-3 , czy 1-2 , 3-4 obroty sprawiaja wrażenie jakby były za wysokie ( albo tak jak to ujął autor tematu- idą w góre zamiast od razu spaść). Wrażenie jest podobne jak np przy zmianie biegu i nie zwolnieniu pedału gazu po wciśnięciu sprzęgła. Dziwne
  
 
Jest to normalne dla silnika VVTi.
  
 
Jest to normalne dla silnika VVTi.
  
 
Cytat:
2008-01-06 23:57:48, peterchen pisze:
Mam nową corollę (2007 1,6) i występuje w niej następujące zjawisko: jak zmieniam bieg np z drugiego na trzeci przy 4000 obr to po puszczeniu gazu i wcisnieciu sprzęgła obroty idą o ok 500 obr w górę a następnie spadają do np 2000 obr tak jak normalnie przy zmianie biegów?? P.S. Orientujecie się gdzie jest produkowana najnowsza Corolla?? Z góry dzięki za info


Chyba jakas nota na zmiane oprogramowania lub ECU byla zobacze jutro
  
 
no z tym VVT-I to sie nie moge zgodzić bo mieliśmy e 11 po faceliftingu z 2000 roku, tez z 1,4 VVT-I i tego zjawiska nie było. Osobna kwestia że tamto auto mieliśmy z Japonii, co sprawia że nawet na pobiezny rzut oka te niby "identyczne" silniki się różnia;p Angielska tandeta;D
  
 
Cytat:
2008-03-05 12:56:20, snabollskrieg pisze:
..... e 11 po faceliftingu z 2000 roku, tez z 1,4 VVT-I i tego zjawiska nie było. .....


A jaki był przebieg tego samochodu? Jak był nowy zapewne to miał ale w miarę przybywania kilometrów sterownik "wyuczył" się. Wystarczyłoby testerem wykasować mu samoadaptację. Przerabiałem to w dwóch moich i wielu klientów, samochodach z silnikiem VVTi.
  
 
auto jak wszystkie nasze toyoty było nowe z salonu, i własnie nie miał czegos takiego- dlatego tak rzuciło sie to nam w oczy w nowej e12. Natomiast z tamtym silnikiem byl inny problem który opisuje w którymś poście. Auto sprzedalismy jak miało ok 105 tysięcy