| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
OFEN escort kombi TD Chybie | 2006-03-15 17:24:29 u mnie turbina załącza się przy ok. 2500 obrotów i odbywa się to raczej beza dzwięku.turbo górą |
kornat BMW e-39 530d Wrocław | 2006-03-15 17:26:39 Turbina Ci się załącza przy 1200-1300 obr/min hmm może masz założone podtrzymanie turbo |
OFEN escort kombi TD Chybie | 2006-03-15 17:32:06 Dawaj |
kornat BMW e-39 530d Wrocław | 2006-03-15 17:49:53 Ja to tak sobie myślę, że powinienes podjechac na hamownie, może masz silnik po kompleksowym tuningu i stąd to przyspieszenie i wogóle |
Horhe Sympatyk FEFK ![]() Citroen Xsara Picasso front wschodni | 2006-03-15 18:02:07 ja nie mam z nią problemów ładnie to wszystko cyka
chciałem się tylko co nieco dowiedzieć. Powstałby niezły wątek do FAQ pomyslcie nad punktami 1,2,3,4 a już 4 w szczególności |
![]() skorpion40 Eskort kombi Żary | 2006-03-15 18:23:47 [quote]
2006-03-15 17:32:06, OFEN pisze: Dawaj
[/quote ]czy ktoś mi może poradzić pzy dodawaniu gazu oczywiście płynnej słychać chrzęst i i auto na moment zwalnia ledwie wyczuwalnie jgby skrzynia [ wiadomość edytowana przez: skorpion40 dnia 2006-03-15 19:25:28 ] |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2006-03-15 18:25:27 2500tyś. turbinak sie załącza a jak wcześniej to coś nie tak a już napewno skraca to żywotność turbiny |
toradek Sympatyk FEFK Ford Escort XR3i 1.8 ... Łódź | 2006-03-15 18:30:14 A czemu skraca zywotnosc turbiny??
I nie za bardzo rozumiem tego - "zalaczanie turbiny", czy moze mi ktos wytlumaczyc ? |
kornat BMW e-39 530d Wrocław | 2006-03-15 18:32:47
Turbina nie pracuje cały czas (chyba że np. w rajdówkach poprzez podtrzymanie turbiny, (które na odcinki dojazdowe można wyłączyć zza pomoca magicznego przełącznika),aby silnik jechał również z dołu) włącza się przy okreslonych przez producenta obrotach. [ wiadomość edytowana przez: kornat dnia 2006-03-15 18:39:31 ] |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2006-03-15 19:01:56
|
kubik Escort 1.8TD MK7 Kombi Sosnowiec | 2006-03-15 20:55:53 1 - standardowo około 2500obr/min
2 - nie słychać 3 - polecany przez producenta zważywszy, że obroty turbiny mogą dochodzić albo i przekraczać 100tys obr/min, to chyba czym rzadszy tym lepszy?
4 - imho (nie jest to wiedza oficjalna ) na kolektorze wydechowym - gdy powstaje odpowiednie ciśnienie gazy są kierowane do napędu turbiny |
toradek Sympatyk FEFK Ford Escort XR3i 1.8 ... Łódź | 2006-03-15 21:14:10 Ja znam doskonale dzialanie turbiny, tylko nie pasuje mi slowo "wlaczenie".
Jesli predkosc spalin pokona opory toczenia i moment wirnika lopatek to tenze wirnik zacznie sie obracac. Aby byly jakiekolwiek efekty, lopatki wirnika musza rozpedzic sie do pewnej predkosci, chyba okolo 20 000 obrotow na minute, wtedy beda jakies efekty sprezania. Takie spowolnienie ladowania nazywa sie lagiem i raczej jest to zjawisko nieporzadane. Zaleznosc jest prosta, im wieksza turbina, im wiekszy wirnik, tym moment obrotowy potrzebny do jej rozpedzenia jest wiekszy. Tak wiec mala turbinka moze rozkrecac sie juz przy malych obrotach i jest to calkiem normalne zjawisko. Podtrzymanie turbiny polega na opoznianiu zaplonu przez co predkosc spalin utrzymywana jest na wysokim poziomie i dlatego turbina jest caly czas na wysokich obrotach. Niestety efektem ubocznym jest dopalanie paliwa w wydechu, co bardzo psuje turbine. Sadzilem, ze bardziej chodzi Wam o sterowanie turbiny za pomoca jakiegos solenoidu Aczkolwiek przyznaje sie, nie znam dokladnego dzialania waste-gate i nie jestem pewien, czy on tylko zabezpiecza przed przeladowaniem, czy rowniez przed zbyt wczesnym rozkrecaniem sie sprezarki.
W nowych TDI jest juz osobny zaworek, slawny psujacy sie N75 (ale to VW). PS. Nie ma sprezarek Forda i sprezarek Volkswagena, jak ktos napisal. Producentow jest tylko kilku, m. in Garet (nie pamietam dokladnie jak sie pisze), KKK oraz turbonetics. Mozliwe, ze cos jeszcze |
Horhe Sympatyk FEFK ![]() Citroen Xsara Picasso front wschodni | 2006-03-15 21:57:12 oooo toradek pieknie napisał
a co do watku kubika należy spostrzec że taki olej nie ma lekko, więc szanując swoj sprzet bede czasciej wymieniał jak 10 tys. 100 tys obr nie ma to tamto |
fed-ex Ford focus 1.8 D Wolbrom | 2006-03-15 22:14:55 Doładowanie silników spalinowych
Jeśli ktoś chce więcej informacji o turbo i silnikach diesel to dajcie e-mail to coś wyślę |
le-mar Ford Escort /Galaxy ... zielona góra | 2006-03-15 22:37:53 a ja zadam inne pytanko w opisie kolegi widać ów napis TDi
wg mnie to TYLKO grupa wolkswagen/audi ?? wiec i seat i skoda ma prawo na uzycie nazwy TDI czy sie myle, czy sie czepaim ????? czy tu własnie tkwi odpowiedź - qzyn ma mondka 1,8td obrotki 2500 i wciska w siedzenie u wujasa w scorpio 2300 ( silnik 2500 TCI ( tak TCI ) VM) |
kainek Sympatyk FEFK Dwa koła NL | 2006-03-15 22:42:27
tak TDI to nazwa dla silnikow grupy VW ale w tym przypadku chodzi koledze o Fordowski silnik TD z intercoolerem o mocy 90km co oznaczyl sobie przez mala literke "i" czepiash sie |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2006-03-15 22:43:45 i sie czepiasz i sie nie mylisz bo TDI jest folksfagena a ford ma silniki TD(nie mówie o tych nowszych nie escortach)
escort ma silnik td z intercoolerem(90KM) i były też td bez intercoolera(70KM) a że sobie tak piszemy to dla skrótu chyba ps. sorki że za kolege, sam też tak pisze i temat kiedyś poruszany |
cycek escort mk IV bydgoszcz | 2006-03-15 22:51:27 Horhe ------zajmij się lepiej ściganiem ''dresów'' w beemkach ''niektórych' 'jeszcze coś zrobisz swoimu TD pozdro |