Kto pomoże? Daję 50 zł przelewem za pomoc!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam w związku z tym że mam instalację gazową od dwóch lat i przez 2 lata nie znalazł się nikt kto by wiedział co zrobić aby poprawić jej działanie proponuję 50 zł temu który najbardziej przyczyni się do rozwiązania mojego problemu.

Nie pomógł nikt dlatego bo pewnie nikomu nie zależy a za darmo nic niema.

ALe ktoś powie że pewnie kasy nie przeleje. Niema tak! Jestem człowiekiem honoru a dwa lata walki z tą instalacją to już przegięcie.

Ale jest możliwośc że ta instalacja poprostu nie będzie dobrze chodzić bo nie pasuje do tego silnika.

Pytam też na innych forach bo mi zależy na tym aby ten gaz dobrze chodził.

Skoro płace to czemu nie pojadę do jakiegoś zakładu?

Jedyny zakład jaki znalazłem od OMVL to tam gdzie mi załozyli tę instalację i nie potrafili jej wogóle ustawić, więc nie biorę ich pod uwagę nawet.
Możecie tez mi podać jakieś zakłady co się znają na terenie pomorza.

Tak więc mój problem:

Samochód to Opel Omega A 3.0i 24V.

Silnik jest 6 cylindrowy z systemem wtrysku benzyny półsekwencyjny czyli 3 na 3.

Instalacja to OMVL DREAM XXI N z listwami z cewkami fast.
Co jest nietak?

Podczas przyspieszania silnik ciągnie tylko do jakiś obrotów i potem szarpie i się dławi.

Czas wtrysku gazu na jałowym to 3ms a benzyny to 2,2ms.
Średnica dysz w listwach to 2mm. Srednica dysz w kolektorze 3,5mm.
Ciśnienie gazu na jałowym 1,2Bara

Wystarczy że wcisnę pedał do dechy i sonda lambda wskazuje zero!!!!
Gdy pzyspieszam stopniowo to lambda spada do zera przy 4 tys obr.

I co wy na to? 50 zł czeka. Jak wy mi nie pomożecie to mi zostanie pomodlić się do PANA BOGA, albo dam 50 zł na msze w sprawie dobrego działania instalacji gazowej

Praca na jałowym



Przyspieszanie na gazie



Przyspieszanie na benzynie: od 0 do 160 km na 3 biegach

  
 
Jeśli jest to półsekwencja to chyba nic z tego o ile obecny sterownik nie pracuje w takim trybie.
Np. Diego ma taką funkcję
Ja rządał bym wymiany instalacji u gaziarzy, którzy to montowali przecież powinni wiedzieć jaką instalację montować do danego modelu
  
 
Witam,
jestem nowy na forum, ale obserwuję Twoją walkę od dłuższego czasu.
1. Dowiedz się do jakiej mocy masz reduktor. Standardowo reduktory są robione do kilku typowych mocy np. 100KM, 140 KM, 190-200KM i wieksze. Ty musisz mieć reduktor do min 200KM, a sadząc po twoich objawach jeszcze z silnikiem 2,6 o mocy 150KM jest to reduktor do 140KM. Teraz masz te same objawy ale już przy niższych obrotach.
2. Sprawdź jakie masz wtryskiwacze. Producenci do jednej instalacji stosują czasem nawet po 3 typy wtryskiwaczy w zależności od mocy uzyskiwanej z jednego cylinra. Musisz mieć również wtryskiwacze o odpowiedniej przepustowości (nie tylko ich szybkość się liczy). Prawdopodobnie potrzebujesz największy typ.
3. Dopiero po własciwym dobraniu tych elementów do mocy silnika należy dobrać dysze, aby maksymalnie zbliżyć czas otwarcia wtryskiwaczy gazowych do benzynowych. Nie wspominam tu o takich oczywistych rzeczach jak równa długośc weżyków, czy równa odległosć od głowicy.
4. Po dobraniu jednego z typowych wymiarów dysz dokonuje się korekty ciśnienia na parowniku w celu j.w. (niepotrzebne jest wtedy rozwiercanie dysz na jakąś idealną do danego silnika średnicę). W niektórych instalacjach reduktor ma utrzymywać stałe ciśnienie, a w innych stałą różnicę ciśnienia między ciśnieniem wylatującego gazu, a podciśnieniem w kolektorze dolotowym. Nie wiem jak ma być w OMVL, ale dowiedz się i ustaw prawidłowo.
5. Ostateczną korektę robi się w sofcie sterownika. Półsekwencyjny wtrysk nie powinien być żadną przeszkodą. Albo sterownik pobiera sygnały z każdego wtryskiwacza benzynowgo i steruje odpowidnim wtryskiwaczem gazowym w tym samym cylindrze (w pełni sekwencyjny wtrysk gazu w wyniku którego otrzymasz wtrysk grupowy który masz), albo występuje uproszczone rozwiązanie, które należy tylko prawidłowo podłączyć.
Powodzenia.
PS. W razie problemów pojedź do porządnego warsztatu
  
 
ale wydaje mi się że dysze przy kolektorze są ok. ale co z tego skoro są tak mocno zmniejszone przy listwach,

ja mam omege 2,5 z omvl

w kolektorze mam 3mm a w listwach 2,5mm



  
 
Też myśle, żę te dysze przy listwie są za małe do tego silnika i to dużo. Trzeba by je powiększyć a potem dobrze skalibrować system zarówno na drodze jak i obroty jałowe.
  
 
Albo reduktor ,albo dysze. Szarpie bo niema gazu. Coś niewydala. Reduktor chyba sprawdzałeś?
  
 
Odetnij Sonde Lambda!!!! To napewno pomoze)) Jak odetniesz sonde to trzeba ustawic na nowo mape i bedzie na 100% oki)) Tak czasami jest w dreamie Sam to motuje;P ale to kwestia ustawienia mapy odpowiednio. Jak masz laptopa to podpowiem jak go dobrze ustawić tylko odetnij sonde!!!!!!!!!!!!!!!! Pozdrawiam
  
 
Jetseś pewny?
Sterownik OMVL nie przerabia chyba danych ze sondy gdy nima właczonej jakiejśtam emulacji.

Czy mam odłączyć sondę od sterownika OMVL czy wogóle odciąć od samochodu?

Chyba raczej chodzi ci o sterownik OMVL , tak?


Mogę spróbowac ale niewiem co to może zmienić. Jakbyś wytłumaczył to bym może bardziej to zrozumiał
  
 
Juz tlumacze jak moge Po pierwsze jestem ciekaw jak podpieli sonde do sterownika (Dream XXI N)???? Są dwa sposoby aby to zrobić. Ze sterownika podpiecie sondy to sa 2 przewody (fioletowy i brązowy) Sonde mozna (rozciac) albo (podpiac). Juz tlumacze o co chodzi Jesli (rozcinasz) sonde przecinasz odpowiedni przewód od sondy i do jednego konca podlanczasz fioletowy a do drugiego brazowy. Sonde mozna takze (podpiac) i zamiast rozcinac przewod poprostu podpinasz do niego fioletowy przewod. Zasada jest taka: w zwyklych instalacjach sie rozcina w sekwencji podpina!!!!!! (w 95% przypadków)
Jednakze w sekwencji sonda czasami duzo miesza Dlatego mozna ja wogle odlaczyc od sterownika (Dream XXI N) Odetnij sonde lambda (utnij kabel) bo jak ja wylaczysz w dreamie to i tak bedzie warjowac i pobierac dane. (Jesli masz podpieta to utnij tylko fioletowy jesli masz rozcieta ucinasz fioletowy i brazowy i musisz zlutowac przeciety kabel)

WAZNE!!!!!
Jesli masz rozcieta sonde to sprobuj ja jeszcze podpiac!!!! Moze to cos zmieni. Jesli masz podpieta to wogle ja odlacz od sterownika!!!! Milej zabawy w gazownika Pozdrawiam

P.S. Pisales ze masz pol sekwencje???? Chodzi Ci o Full Groupe???:| To jest Dream XXI C?????