Sprężyny przód - problem z zamontowaniem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Pękła mi sprężyna z przodu więc zdecydowałem sie na wymiane 2 sztuk.
Dziś rano zawiozłem do mechanika.
Teraz dzwonie zapytać sie jak postępy, a on mi mówi, że nie może założyć. Jakby nie ściskał to nie wchodzi.
Sprężyny oryginalne to "pigtail" ?? jak dobrze doczytałem czyli zwężane z obu konców i ze zmienną średnicą drutu. Natomiast te które kupiłem są lekko stożkowe z jednej i zupełnie proste z drugiej strony.
Doczytałem na forum, że może być problem z odbijami gumowymi, ale ponoć bardzo to nie przeszkadza.
Sprężyny maja na sobie 2 białe i 1 czerwoną kropke (cokolwiek to oznacza) Żadnych innych oznaczeń się nie doaptrzyłem.
Wg sprzedawcy bankowo do Espero te sprężyny.
Mechanik mówi, że będzie stał bardzo wysoko jeśli jakimś cudem udałoby się mu je odpowiednio ścisnąć.

Co to może być ?? Czyżby nie od tego modelu sprężyny ?? A może na tył ??
  
 
Kilka zdjęć

Stara sprężyna ma wysokość 31cm. Nowa 37cm. Zwój, który ląduje w kielichu jest szerszy od starego co sprawia, że sprężyna ślizga sie po nim. Można ścisnąć bardziej sprężyne, ale wtedy sie zrobi wóz drabinasty.

Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki
Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki
Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki
Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki
Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki
  
 
Według mnie przy takich różnicach wymiarowych nie ma możliwości zmontowania tego zestawu prawidłowo....
Krótko mówiąc zabieraj te spręzyny do tego speca co Ci je sprzedał i niech je sobie weźmie i wsadzi..... gdzie chce , a Tobie niech da spręzyny do Espero , bo według mnie te , które sa na zdjeciach raczej do Espero nie podejda.
  
 
Żeby nie było - specjalnie do Espero zamawiane. I taki zonk. Chciałem przyspieszyc to teraz bede mial poslizg. Zamowie na Allegro na to wynika, bo u mnie w miescinie nie ma.
  
 
Cytat:
2009-07-16 20:22:20, ANalfabeta pisze:
Zamowie na Allegro na to wynika, bo u mnie w miescinie nie ma.



U mnie też większości części nie ma, ale najpóźniej za 2 dni są dowożone na zamówienie.
  
 
Cytat:
2009-07-16 20:24:43, piotr_ek pisze:
U mnie też większości części nie ma, ale najpóźniej za 2 dni są dowożone na zamówienie.



Zgadzasie, ale jak musisz tłuc sie PKS-em do pracy lub prosić o użyczenia auta teścia lub szwagra to chcesz zrobić jak najszybciej.
A tylko w jednym sklepie zaoferowali się mieć ja na nast dzień przed 10 (dla mnie ideał).
Jakbym zamowil na Allegro to moze pare gr. wiecej, ale miałbym takie jak zdjęte z auta.
A tak...........
  
 
Cytat:
2009-07-16 20:19:54, Buba030 pisze:
Według mnie przy takich różnicach wymiarowych nie ma możliwości zmontowania tego zestawu prawidłowo.... Krótko mówiąc zabieraj te spręzyny do tego speca co Ci je sprzedał i niech je sobie weźmie i wsadzi..... gdzie chce , a Tobie niech da spręzyny do Espero , bo według mnie te , które sa na zdjeciach raczej do Espero nie podejda.

widocznie mało wiesz. kolego musisz dobrać gdzieś na szrocie teraz gumy do tych sprężyn najlepiej jak bys wiedział od czego są ja mam od mercedesa 123 tez są większe wymieniona był tylko guma reszta dolna żeby się nie ślizgało
  
 
Cytat:
2009-07-16 21:30:22, markon pisze:
widocznie mało wiesz. kolego musisz dobrać gdzieś na szrocie teraz gumy do tych sprężyn najlepiej jak bys wiedział od czego są



Następnie większe, 18'' koła - też musi wiedzieć od czego pasują, większą chłodnice - tak na 8l płynu, większe tarcze hamulcowe - oczywiście zależy od czego pasują... Druciarstwo na maxa. Kolega kupił sprężyny, okazało się, że złe i teraz musi kupić dobre. Co tu kombinować?
  
 
Cytat:
2009-07-16 22:06:54, piotr_ek pisze:
Następnie większe, 18'' koła - też musi wiedzieć od czego pasują, większą chłodnice - tak na 8l płynu, większe tarcze hamulcowe - oczywiście zależy od czego pasują... Druciarstwo na maxa. Kolega kupił sprężyny, okazało się, że złe i teraz musi kupić dobre. Co tu kombinować?



jakie druciarstwo?
jesli dopasuje i bedzie miał wiedze co od czego dopasowac aby nic nie pogorszyc a polepszyc parametry

  
 
Cytat:
2009-07-16 22:06:54, piotr_ek pisze:
Następnie większe, 18'' koła - też musi wiedzieć od czego pasują, większą chłodnice - tak na 8l płynu, większe tarcze hamulcowe - oczywiście zależy od czego pasują... Druciarstwo na maxa. Kolega kupił sprężyny, okazało się, że złe i teraz musi kupić dobre. Co tu kombinować?

to moje auto więc drzwi mogę od bizona wspawać
  
 
Sprężyny do Espero przód:
1) Firmy D&D czyli była Resory-Polska Lublin nr producenta 1500339, oznaczenie- żółta kropka, wysokość 33,cm, grubość zwoja 12,5mm:
2) Oryginał Daewoo wzmacniana, 96179841,wysokość 31cm, grubość 13mm, dwie kropki czerwone plus 1 biała; (znacznie podnosi auto)
3) Jamex czerwona obniżenie -35mm, 100452,(120490) wys. 26,5cm, grubość 12,5mm, 6 zwoi;
4) Oryginał standard Daewoo, 96179840
Polecam jamexy czerwone.

[ wiadomość edytowana przez: certiif dnia 2009-07-17 00:51:30 ]
  
 
Cytat:
2009-07-16 22:30:51, pawel12356 pisze:
jakie druciarstwo? jesli dopasuje...



Tylko PO CO? się zapytam! Tjóning jakiś czy coś? A może złomero to oldtimer i trzeba sztukować, bo pasujących części nigdzie się nie znajdzie?
  
 
Cytat:
2009-07-17 00:48:06, certiif pisze:
Sprężyny do Espero przód: 1) Firmy D&D czyli była Resory-Polska Lublin nr producenta 1500339, oznaczenie- żółta kropka, wysokość 33,cm, grubość zwoja 12,5mm: 2) Oryginał Daewoo wzmacniana, 96179841,wysokość 31cm, grubość 13mm, dwie kropki czerwone plus 1 biała; (znacznie podnosi auto) 3) Jamex czerwona obniżenie -35mm, 100452,(120490) wys. 26,5cm, grubość 12,5mm, 6 zwoi; 4) Oryginał standard Daewoo, 96179840 Polecam jamexy czerwone. [ wiadomość edytowana przez: certiif dnia 2009-07-17 00:51:30 ]



Wychodzi więc, że te sprężyny mogłbyby podchodzić od Daewoo.
Natomiast różnia zwojów, zakończeń sprężyn wskazuje, że jednak nie.
Wg mechanika nie ma co ściskać, bo jak pisałem zrobi sie z tego wóż drabiniasty.
Skończy sie na tym, że zamówie na Allegro i koniec.
  
 
Cytat:
2009-07-17 08:26:48, piotr_ek pisze:
Tylko PO CO? się zapytam! Tjóning jakiś czy coś? A może złomero to oldtimer i trzeba sztukować, bo pasujących części nigdzie się nie znajdzie?

zależy, jedni glebują, drudzy podnoszą następni trują dupę tak już jest
  
 
Cytat:
2009-07-17 08:26:48, piotr_ek pisze:
Tylko PO CO? się zapytam! Tjóning jakiś czy coś? A może złomero to oldtimer i trzeba sztukować, bo pasujących części nigdzie się nie znajdzie?


Dokładnie. Ja chce mieć poprostu sprawnie zawieszone auto. Bo do tej pory to ryłem ziemie jak kret. Nie interesuje mnie gleba. Gdyby było troszke sztywniej to na +.
Ale sadze, ze i tak sie poprawi.

OT
Swoją drogą próbuje sie skontaktować z kilkoma sprzedawcami na Allegro inormalnie cisza. Telefon nieodpowiada, GG czerwone, maila...ehhhh. Czy nikt w tym kraju nie umie normalnie sprzedawać ?

[ wiadomość edytowana przez: ANalfabeta dnia 2009-07-17 10:46:28 ]
  
 
Cytat:
2009-07-17 08:26:48, piotr_ek pisze:
Tylko PO CO? się zapytam! Tjóning jakiś czy coś? A może złomero to oldtimer i trzeba sztukować, bo pasujących części nigdzie się nie znajdzie?


PO CO?

1 dla zabawy

2 aby lepiej jezdziło
  
 
Cytat:
2009-07-16 21:30:22, markon pisze:
widocznie mało wiesz. kolego musisz dobrać gdzieś na szrocie teraz gumy do tych sprężyn najlepiej jak bys wiedział od czego są ja mam od mercedesa 123 tez są większe wymieniona był tylko guma reszta dolna żeby się nie ślizgało



stosując Twoje zasady doboru czesci to mozna w ciemno jechac na szrot i zawsze się cos wykombinuje , tylko za jakis czas przy nasteopnej wymianie trzeba jechac znowu na ten sam szrot i znowu kombinowac.... dla mnie porażka na maxa. Albo stosuje części zamienne , które sa dedykowane do danego modelu , albo decyduje sie na tuning przy zastosowaniu elementów , które są PASUJĄCYMI zamiennikami oryginału , a nie pcham sie , jak to zostało wczesniej powiedziane , w druciarstwo....
No ale tak jak powiedziałeś twój samochód wieć mozesz z nim zrobic "druta" jakiego sobie chcesz.
ja tylko na twoim miejscu innym bym takich przeróbek nie polecał z takim przekonaniem, tymbardziej , ze kolega nic nie pisał o tym, ze ta wymiana ma na celu zmiany tuningowe.......
  
 
Cytat:
2009-07-17 11:59:37, Buba030 pisze:
stosując Twoje zasady doboru czesci to mozna w ciemno jechac na szrot i zawsze się cos wykombinuje , tylko za jakis czas przy nasteopnej wymianie trzeba jechac znowu na ten sam szrot i znowu kombinowac.... dla mnie porażka na maxa. Albo stosuje części zamienne , które sa dedykowane do danego modelu , albo decyduje sie na tuning przy zastosowaniu elementów , które są PASUJĄCYMI zamiennikami oryginału , a nie pcham sie , jak to zostało wczesniej powiedziane , w druciarstwo.... No ale tak jak powiedziałeś twój samochód wieć mozesz z nim zrobic "druta" jakiego sobie chcesz. ja tylko na twoim miejscu innym bym takich przeróbek nie polecał z takim przekonaniem, tymbardziej , ze kolega nic nie pisał o tym, ze ta wymiana ma na celu zmiany tuningowe.......

"druta" to możesz sobie sam zrobić u mnie plan był zamierzony a części nie brałem ze szrotów sprężyny załatwili mi koledzy z klubu MBEK wraz z ślizgami montaż tych sprężyn miał na celu nie żaden tuning lecz ułatwienie poruszania po drogach montaż tych sprężyn spowodował podniesienie tyłu o 10cm a przodu o 6cm (mniej więcej bo tyle były wyższe sprężyny od oryginalnych espero) mogłem wtedy spokojnie jechać na leśne drogi czy pola i nie martwić się ze zawisnę niestety nie stać mnie na terenówkę a mam trochę lasów jeżdżę już tak 3 rok i nie widzę problemów koledzy widzieli moje auto na żywo i złych opinii nie słyszałem A TO MOJE "druciarstwo"







od razu po montażu
  
 
a wedlug mnie czesci kupuj w innym sklepie
  
 
Cytat:
2009-07-18 15:29:51, markon pisze:
u mnie plan był zamierzony a części nie brałem ze szrotów sprężyny załatwili mi koledzy z klubu MBEK .....



Skoro plan był zamierzony to zrobiłeś jak chciałeś i ciesz się tym ,ale kolega który zakładał temat chyba nie planował zrobić z Espero terenówki....



[ wiadomość edytowana przez: Buba030 dnia 2009-07-19 19:02:36 ]