Jak to jest z tym ET ? [128]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak to jest im wieksze ET tym glebsza felga czy jak ... i jakie ET najlepiej do 128... ?? najlpiej podajcie na os tylnią...


[ wiadomość edytowana przez: Peyyoo125 dnia 2006-04-13 11:36:27 ]
  
 
chyba im mniejsze...

  
 
sprawa najprościej mówiąc wygląda tak ;
im mniejsza wartośc et tym felga bardziej na zewnątrz pojazdu
im większa wartośc et felga wchodzi w głąb auta
  
 
5J x 13H2 ET 29 więc to takich felg raczej potrzebne bedą dystanse ??
  
 
Cytat:
2004-11-10 12:53:27, DamianS pisze:
5J x 13H2 ET 29 więc to takich felg raczej potrzebne bedą dystanse ??



czyzby fele z peloponeza?
  
 
konkretniej alu fele
  
 
5x13 et 29 moim zdaniem na 100% siadaja bez dystansow na przod i tyl w 128 sport...

jeszcze apropo et, maly {ot} zwyciezca konkursu Zoltara na najbardziej zdupne et..... ja stawiam ze to jest jakies et200


[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2004-11-10 17:53:24 ]
  
 
zalozone nie obcierają.. jest git... pozdrawiam

ps. poszukuje jednej opony stomil 165 13" dość stary model w jaknajlepszym stanie...

[ wiadomość edytowana przez: DamianS dnia 2004-11-22 16:30:10 ]
  
 
Cytat:
2004-11-10 17:37:23, Bart128 pisze:
5x13 et 29 moim zdaniem na 100% siadaja bez dystansow na przod i tyl w 128 sport... jeszcze apropo et, maly {ot} zwyciezca konkursu Zoltara na najbardziej zdupne et..... ja stawiam ze to jest jakies et200 [ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2004-11-10 17:53:24 ]



zajebista faktycznie ta felga chyba wygrywa konkurs na najbardziej zdupne ET zajebioza bart
  
 
a tak z czystej Ciekawosci bo nie spojrzałem gwinty do przykrecenia kol do piast są jak w maluchach czy bardziej jak w cc ??
  
 
jak w cc
  
 
Cytat:
2004-11-22 16:46:40, ZoLt4R pisze:
zajebista faktycznie ta felga chyba wygrywa konkurs na najbardziej zdupne ET zajebioza bart



wystarczy ja tylko przykrecic odwrotnie i z najbardziej zdupnego ET robi sie najbardziej zajebiste ET

[ wiadomość edytowana przez: lunatyk dnia 2004-11-22 18:07:44 ]
  
 
Oki skoro juz pytam o te srubska to moze jeszcze jedno male pytanko... czym sie rozni sruba alu od tych do stalowej ??? czy nie mozna jezdzic na orginalnych przy alu??? moze to glupie pytania ale kiedys cos obilo mi sie o uszy i nie wiem czy prawda to czy mit...
  
 
sruby aluminiowe sa dluzsze - tzn stosuje sie je do felg aluminiowych.
  
 
aha czyli lepiej zebym dorwal jakies dluzsze....
  
 
Cytat:
2004-11-22 18:57:44, stasiu pisze:
sruby aluminiowe sa dluzsze - tzn stosuje sie je do felg aluminiowych.



maja tez czasem inny ksztalt stozka - dluzszy
  
 
To ja tak przy okazji sie zapytam na jakie zasadzie działają sruby płyające niby pozwalajace zamontowac felge 4x100 do 4x98?? i czy można takie fele przykręcic normalnymi śrubami tylko dłuższymi bo takowe śruby troche są przy drogie
z góry dziękuje za info
pozdrawiam
  
 
"sruba plywajaca" - sklada sie ze sruby (troche dlłuzsza i nie posiada stozka) + stozek ( w postaci podkladki ).. ciezko tak wytlumaczyc..

tak wyglada normalna sruba:
---
| ======
---/

tak wyglada plywajaca:

---| ---
| ======
---| ---/ <-- ta stozkowa "podkladka" luzno wchodzi
na srube.. o tak:

---|---
| ====== <-- i podkladka moze sie poruszac wzgledem
---|---/ sruby ..

czyli sruba uklada sie do otworu w piasicie.. podkladka do otworu w feldze.. dzieki temu sruba max dokrecona do felgi jest pod katem prostym do piasty co powoduje równomierny rozklad sił wewn sruby..

zastosowanie srub nieplwajacej w tej sytyacji spowoduje iz bedzie ona pod leciutkim kątem do piasty.. i tu powstaja niesymetryczne naprezenia na niej.. co moze spowodowac sciciecie sruby.. dalej urwanie felgi.. ew zawiniecie sie na drzewie..

to taka teora..

jednak wiele osoob jezdzi na seryjnych sroobkach od boba na felgach 4x100 i nikomu nic sie nie stalo.. (narazie nikt sie ie przyznal).. kompromisem jest faktycznie stosowanie ciut dluzszych ale mocniejszych sroob do alu!








126fan - plywajace

[ wiadomość edytowana przez: killer126FL dnia 2004-11-23 01:32:17 ]
  
 
Cytat:
2004-11-10 17:37:23, Bart128 pisze:
5x13 et 29 moim zdaniem na 100% siadaja bez dystansow na przod i tyl w 128 sport... jeszcze apropo et, maly {ot} zwyciezca konkursu Zoltara na najbardziej zdupne et..... ja stawiam ze to jest jakies et200 [ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2004-11-10 17:53:24 ]



Też mi jakoś od razu felga z ciężarówki przyszła do głowy jak mowa o duzym ET Ciekawe ile tam jest. Tak zacząłem liczyć to mi wychodzi z 250 Bo felga z ciężarówki ma pewnie z 10-11 cali szerokości, bo standardem są gumy 295. Pomijam te jebitne 385 które są w najmocniejszych ciężarówkach. A tarcza felgi wystaje z 10cm poza obrys to może być Et ok 250
  
 
a zwykle sruby jaką mają długość w porownaniu do tych do alufelg ???