X30XE czego i dlaczego mu tego brakuje ?? Mimo to jezdzi.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Szukalem aut a USA. Z ciekawosci przegladalem Cadillac'i Catera.
Ciekawe roznice sa miedzy europejskimi wersjami.



Czego mu brakuje i jak to bez tego jezdzi ??

mala podpowiedz:
1.silnik krokowy
2.zawor EGR
3.przewody przepustnicy
4.tempomatu
5.brak podgrzewania przepustnicy


Czyli bez tego auto sie obejdzie, a przepustnica jest chyba elektryczna.

Co o tym myslicie ??

zrodelko
  
 
Cytat:
2006-03-17 21:25:57, KOLIBERk pisze:
Co o tym myslicie ??


myślę, że:
- szukamy podobnego auta za wielką wodą
- mamy podobne i uzasadnione obawy o mniejszą moc i wyższe zużycie paliwa przy teoretycznie niemal identycznej jednostce
  
 
Cytat:
2006-03-17 22:11:54, 7gsi pisze:
myślę, że: - szukamy podobnego auta za wielką wodą - mamy podobne i uzasadnione obawy o mniejszą moc i wyższe zużycie paliwa przy teoretycznie niemal identycznej jednostce


Moje szukanie zaczelo sie od
Cadillac'a DeVille V8 32v 4.6L Northstar 275KM
Tylko ze taka bestia ma silnik w poprzek i naped na przednie kola


Wiec auto bez tych bajerow jest slabsze o jakies 10-11KM
200 Hp @ 6000 rpm, 192 ft-lbs. @ 3600 rpm, 3.0 Liter V-6 DOHC 24V engine
  
 
Fura ,jak marzenie Najbradziej trafia mi do gustu ladnie wykonana skorzana tapicerka z podwojnym sciegiem,eleganckie wykonczenie drzwi od srodka oraz wspaniale tylnie slupki,chodzi o swiatla Co do silnikow,to przy cenach paliwa w Stanach,to oni maja chyba gdzies srednie spalanie,komputery z wykazem spalania,czy ekonomizery,dla nich bena to jak powietrze,nie tak jak dla nas Europejczykow Ale fakt,przy takiej furze,naped na przod to porazka,lepszy bylby klasyczny,jeszcze lepiej na 4 kola Ostatnio z kolega slizgalem sie takim A6 na 4 kola,bajer jak cholera...
  
 
rozwiązanie krokowego może być w samej przepustnicy bo chyba jakiś regulator obrotów biegu jałwego musi być( może być to właśnie ta elektromechaniczna przepustnica), a zawór egr to chyba raczej kwesta norm spalin i więcej koników nie daje o ile mi wiadomo to w stanch nie ma takich obostrzeń jak w ue.

pozatym mój ojciec ma 300m 3.5 250km i pali mniej niż mój 2.5l silnik
  
 
Brakuje tez czujnika temp. zasysanego powietrza (przy filtrze).
O ile wiem to brak EGR nie obniza mocy a wrecz przeciwnie.
Zapewne takze bez ukladu pompowania dodatkowego powietrza do wydechu tez bedzie jezdzic.
  
 
z tego co udało mi sie dowiedzieć, bez EGR moc może troszkę podskoczyć ale o kilka procent wzrasta zużycie paliwa... W usa mają to gdzieś
bardziej martwi mnie kwestia dostosowania automatu i zawieszenia do europejskich realiów - podobno catera jest miękka i źle znosi wysokie autostradowe prędkości (można np załatwić szybko skrzynię). czy ktoś coś wie w tej sprawie?
  
 
kilku gratów będących na wyposażeniu X30XE brakuje również w europejskiej Y32SE
  
 
Cytat:
2006-03-18 11:06:11, 7gsi pisze:
(...) - podobno catera jest miękka i źle znosi wysokie autostradowe prędkości (można np załatwić szybko skrzynię). czy ktoś coś wie w tej sprawie?



Cos w tym musi byc, nawet predkosci licznikowe koncza sie na 140 milach, czyli w granicach 220km/h.
  
 
Tak,jak rozmawialem z moja ex,ze stanow, to mowila,ze u nich limit predkosci w miescie i na autostradach to swietosc i o dziwo,poza miastem nie mozna rozwijac monstrualnych predkosci jak np: na autobanach w Niemczech,wiec fury pewnie dysponuja mniejsza predkoscia max,ale sadze ze chyba posiadaja za to wiekszy moment obrotowy jak na taka obszerna i ciezka bude,zeby szybko zabrac dupe ze swiatel
  
 
Cytat:
2006-03-18 09:49:43, Szarbia pisze:
Brakuje tez czujnika temp. zasysanego powietrza (przy filtrze).


Bląd. IAT jest zintegrowany z przepływką. Było dawno temu - w wątku o multi-ram jest PDF z niezłym opisem osprzętu X30XE w wersji z Catery '99

pozdr, Robert
  
 
kliknij

co wam to przypomina???

3.6l

a i zobaczcie ile to kosztuje.
w stanach samochody są taniutkie

[ wiadomość edytowana przez: OpelOmega dnia 2006-03-21 10:15:01 ]
  
 
Cytat:
...i źle znosi wysokie autostradowe prędkości (można np załatwić szybko skrzynię)...



zakłada się dodatkową chłodnicę oleju w skrzyni biegów i podobno jak się to zrobi porząnie (odpowiednie dopasowanie wydajności takiego układu) to można już szaleć
  
 
Wychodzi na to, że Cadillac CTS to nowa Omega D
  
 
cholera, pokraczny lifting C


[ wiadomość edytowana przez: 7gsi dnia 2006-03-21 11:35:30 ]
  
 
Ciekawa jednostka - 3.6 L V6



Moc : 255KM przy 6200obr.

Zuzycie :
miasto - 17mil/galon = 13,8l/100km
trasa - 26mil/galon = 9l/100km
sednio - 20mil/galon = 11,8l/100km

Zasieg jazdy : 574km

6 biegowy manual

Pali tyle co moja Oma a ma o ~45KM wiecej
  
 
Cytat:
2006-03-21 09:26:56, MarcinK pisze:
Wychodzi na to, że Cadillac CTS to nowa Omega D



Jezeli juz, to C.

A tak wlasnie jest - CTS to tak naprawde 'zaktualizowana' omega.
Nota bene dostepny jest takze w Polsce. W Warszawie dealerem Cadillaca jest AutoPol S.A. (tam kupilem moja omege ).
  
 
psinthos.
Skoro zakończyli produkcję Omy C to Cady CTS to ewidentnie Oma D! I tej wersji będę się trzymał!
Ale drogi ten Cadillac w kraju...trza bedzie z 10 lat poczekać, żeby z Niemiec wyczaić mało zardzewiałą sztukę.
  
 
[quote]
2006-03-24 07:55:45, MarcinK pisze:
psinthos. Skoro zakończyli produkcję Omy C to Cady CTS to ewidentnie Oma D! I tej wersji będę się trzymał! /quote]

Spojrz na tabliczke znamionowa jakiegokolwiek egzemplarza omegi B po faceliftingu z roku 2000 - z pewnoscia nie znajdziesz tam napisu 'OMEGA C', lecz widniec bedzie 'OMEGA B'.

Omegi C nigdy nie bylo.
  
 
O fakt, i tu mnie masz! A skoro tak to ewidentnie Oma C! A bo mnie zmyliły te baby...