[126] Bagnet z czujka oleju MERA-KFM

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, jako ze mam uszkodzony ten bagnet chcialem sie dowiedziec, czy mozna dokupic taka diode ktora to mierzy temperature oleju (moja odpadla). Jesli wiecie jaka to diode nalezy kupic i jaka jest jej cena to bede bardzo wdzieczny. Chyba ze macie jakis sposob zeby inaczej to rozwiazac ?
  
 
Oryginalnie jest 1N41418, ale mozna wsadzic inne np. 1N4148 i pozniej sprawdzic wskazania. Cena tego badziewia to paredziesiat gr
  
 
i gdzie to kupic?
  
 
w sklepie elektronicznym, to jest dioda. dzis wieczorem bede wiedzial czy to dziala

mate odpadla tzn z bagnetu dalo sie wyjac ten przewod idacy do diody a dioda zostala w srodku?
  
 
dioda w sensie czujnik temperatury tak?
  
 
No wiec tak, ten kabel co idzie do bagnetu mialem urwany tak ze moglem go sobie tam wkladac i wyciagac i zwarcie za kazdym razem a wskaznik ponad skala. Zeszlifowalem dol bagnetu tak ze cale wnetrznosci wypadly i z bagnetu zostala mi rurka . Zaraz jade do elektronicznego sklepu zakupic taka diode i bede badal
  
 
dziala Ci to? bo u mnie zawyza wskazania o jakies 50 - 60 stopni, chyba ze wszystkie trzy diody mam walniete


jak znalezc zamiennik diody "BAYP 95A"?
  
 
Jeszcze nie badalem, jutro jade po diode. A jak ta diode podlaczyles?
  
 
katoda do masy, tak jest na schemacie
  
 
To ja juz nierozumie. Na schemacie pisze ze od bagnetu kabelek do masy, od wskaznika 1 bialy do masy i 2 grubszy bialy tez do masy razem z kabelkiem od bagnetu. A od diody do czarnego ze wskaznika czy tak ?
  
 
anoda diody jest przylutowana do czarnego przewodu ktory idzie do wskaznika

[ wiadomość edytowana przez: dziqus dnia 2006-03-16 21:51:08 ]
  
 
A dioda ma sie stykac z bagnetem czy ma byc odizolowana ? I ile zaplaciles za diode i jaka kupiles ?
  
 
drugi koniec diody trzeba przylutowac do konca bagnetu, dioda to koszt 10gr/szt, kupilem 1N4148 ale tak jak pisalem nie chce to dzialac. jutro kupie jeszcze ze trzy i pomecze tego goscia w sklepie o zamiennik do diody z instrukcji obslugi (tej bayp 95a) moze po prostu te byly jakies trefne, albo nie wiem - moze sie przeziebily jak jechalem do domu
  
 
A to dziwnie piszesz dzigus, bo jak spilowalem koniec bagnetu to wypadlo z niego:
1. mala mosierzna tulejka
2. malutenka gumeczka, ktora jak mniemam ma odizolowac wlasnie tan kabel co idzie do diody zeby nie zwieral sie z bagnetem. Przeciez jak dioda ma byc przylutowana do bagnetu to po co mieli by tam robic rurke zeby kabel tam wkladac ? Mogli by podlaczyc do gory bagnetu i bedzie to samo ?
Najlepiej jak zrobisz jakis przekroj bagnetu z tym jak to ma byc tam wszystko zrobione. Nie daje mi to spokoju, po co ta tulejka i gumeczka ?
  
 
przecize jakby ja przylutowali na gorze to bys nie mierzyl temperatury oleju tylko nie wiem, bloku silnika?

koniec bagnetu wyglada tak:

jak na rysunek o drugiej nad ranem to chyba niezle wyszlo
wiec po koolei:
zielone cos to czarny przewod
czerwone to mosiezna tulejka - prawdopodobnie ulatwiala wymiane ciepla miedzy ta rurka bagnetu a dioda
niebieskie - gumka - tu nie wiem, ale moze miala za zasdanie utrzymanie tulejki w jednym polozeniu? albo izolacje tego odcinka zaraz przy anodzie diody od tulejki?
szare - izolacja "czarnego" przewodu


w kazdym razie u mnie nie bylo ani tej gumki ani tulejki, moze zapomnieli wlozyc

[ wiadomość edytowana przez: dziqus dnia 2006-03-17 02:40:58 ]
  
 
Wielkie dzieki o to mi chodzilo
  
 
Wlasnie podlaczylem to zgodnie ze schematem (rysunkiem dzigusa) zagrzeje fure i powiem czy dziala
  
 
Nie prościej wsadzić czujnik do kubka z gotującą się wodą? Przy okazji zgrubnie by się sprawdziło czy dokładnie pokazuje.
  
 
Nie chce mi sie czajnika nosic do garazu Pojezdzilem troche i wskaznik sie podnosi, wiec cos tam dziala. Jutro sprawdze to dokladnie. Dzieki krzemowy za wszelkie info
  
 
Siemano Dzis potrenowalem troche na sniegu, na OS rajdu Marurskiego . Wskaznik podniosl mi sie do 100stopni, nie wiem czy dobrze jest skalibrowany, wy ile macie przy mocniejszej jezdzie