Nieszczesny przepływomiez

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem z moim essim a mianowicie dusi sie, zle spala i co najgorsze strasznie duzo pali Pojechalem zatem do mechanika ktory stwierdzil ze to przepływka. Kupilem inna o tych samych numerach i to samo! Nic sie nie zmienilo... Co najlepsze po odpieciu przepływomierza
wszytsko wraca do normy. Pojechalem zatem znow do mechanika i ten stwierdzil ze to komputer. Co o tym myslicie? A moze przyczyna moich klopotow wcale nie jest w przeplywce czy kompie. Prosze o pomoc!!!
  
 
Sonda lambda??
  
 
a nie syczy pod maską ?
masz lpg ???
jeśli syczy , to na kilkdaiesiat procent wystrelił waz odoodpowietzrenia skrzyni korbowej ...
  
 
Zobacz przewody podciśnienia te co ida z kolektora sącego do serwa. Jak bedziesz tam miał nieszczelnosc to bedzie sie tak zachowywał. Miałem tak w swoim wynalazku jak na uszczelce łapał powietrze kłapoty z paleniem były i wolne obroty latały o jeżdzie i spalaniu to juz nie mówie
  
 
Może też być uszkodzony separator oleju (odma) i/lub nieszczelny układ odpowietrzania skrzyni korbowej (zgadzam się z kol. le-mar). Może też być nieszczelny układ dolotowy. Na 100% nie jest to przepływomierz, a kiedy go odpinasz od instalacji komputer przechodzi do awaryjnego trybu pracy (czyli tak jak by ów przepływomierz był uszkodzony). Nie zaleca się tego robić rozstraja sie wtedy niepotrzebnie komp.
  
 
No wlasnie cos syczy pod maska. Jakies przewody idace gdzies pod kolektor sa przerwane...Gdzie znalesc to odme i uklad odpowietrzania skrzyni korbowej bo nie za bardzo sie na tym znam??? Nie posiadam instalacji gazowej...
  
 


Jak na foto.
  
 
o 1,4 nie powiem nic , jednak w 16 idzie to pod spodem
i wchodzi w kolektor ssący
  
 
Cytat:
2006-01-30 18:30:39, le-mar pisze:
o 1,4 nie powiem nic , jednak w 16 idzie to pod spodem i wchodzi w kolektor ssący



Z kolei ja o szesnastkach niewiele wiem ale czy separator nie jest jako dwie oddzielne puszeczki mniej więcej w tym samym miejscu co w 1,4? Bo niby czemu odpowietrzenie ma iść w kolektor ssący?
  
 
Czy jest moze ktos z Czestochowy kto mogłby mi pomoc i zajrzec do mojego essiego??
  
 
Czyli jak na razie nic nie znalazłeś?
  
 
narazie nic (moze przez to ze sie za bardzo nie znam) ale wizualnie wszystko jest ok.
  
 
a szukaj syku organoleptyczni to co syczy to na 99% zasys wiec nie poparzy
  
 
Cytat:
2006-01-31 10:36:21, ziomek81 pisze:
Czy jest moze ktos z Czestochowy kto mogłby mi pomoc i zajrzec do mojego essiego??



mało nas w Częstochowie, a ja na zetecach to się nie znam...
może Żeberko coś doradzi
  
 
Jestem juz pewnie na 100% ze to nie przeplywomierz. Przeczyscilem tez silnik krokowy i zrobilem reset kompa ale dalej bez zmian...Obroty na zimnym silniku plywaja a jak sie juz zagrzeje silnik gasnie.
  
 
Mała kosultacja i jak do jutra nic nie znajdziesz to może wieczorkiem wrzucę ci coś na temat.
  
 
Zrobilem test przy pomocy diody i opornika i wyszly mi kody 3 cyfrowe??? Ich numerki to 116 i 159... Co to za bledy???
  
 
Od jakiegoś czasu staram się rozwiązać podobny problem z moim 1.4 EFI i sam już nie wiem w czym jest przyczyna.
Były podejrzenia czujnika poł wałka rozrz ale to nie było to sprawdzone.
Zasysał lewe powietrze pod kolektorem ssącym ( wymieniona uszczelka ),kable i świece również, sonda lambda działa.
Problem z nierównymi obrotami zmniejszył się trochę po wymianie uszczelki na kolektorze ale dalej potrafi zgasnąć.
Wczoraj odłączyłem przepływomierz i obroty zatrzymały sie na ok 900, silnik pracuje równo i cicho.
Założyłem inny ale prawdopodobnie uszkodzony bo było dużo gorzej niż na moim nie zbierał się i gasł raz za razem.
Bez przepływomierza auto przyspiesza dużo lepiej i z 18s do 100km/h zrobiło się 16s. Jest tylko małe ale bez przepływomierza nie da się jeździc po mieście bo szarpie przy zmianie biegów jak by poduszki od silnika były pourywane.
Komputer nie wywala innych kodów niż 172 i 183 za uboga i za bogata mieszanka.
Czy ktoś ma jakis pomysł co to może być?
Czy to jednak może być jakieś niespecyficzne uszkodzenie przepływomierza?
  
 
dzis udalo sie usunac plywajace obroty ktos grzebal przy EEC i zlutowal kable tzn masa z sygnalem przeplywomierza (cos ala chip z allegro)