Fiat Brava 1.8 16V (rozrząd)

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam pytanie o wymianę paska, napinacza i rolki w Bravie 1.8. Zakupiłem kompletny rozrzad i mam zamiar wymienic go samemu. Mam trochę zdolności mechaniczno-naprawczych (nie jestem mechanikiem). Chodzi mi o to, zeby uzyskać kilka porad na forum jak wykonać te całą operację wymiany zeby skończyła sie pozytywnie??? Kiedys wymieniłem sam pasek w Matizie a potem w Golfie 2. Obecnie przesiadłem sie do uzywanej Brawy i tutaj mam 2 wałki, wiec troche sie obawiam, czy słusznie???z góry dzięki........pozdro
Poza tym moze ktos zna jakis dobry warsztat??? gdzie sprawnie i szybko wymieniliby ten paseczek???

[ wiadomość edytowana przez: motokoles dnia 2006-03-22 07:54:54 ]

serwisówka Ci pomoze

Kolega miał na myśli, że my się tutaj starszymi FIAT'ami zajmujemy i pomimo że niektórzy grzebią też w nowych autach to o spec porady myślę lepiej pytać na wyspecjalizowanych forach, a tych jest chyba sporo .

No wymiana jak wymiana nie wiem czy najlepszym pomyslem robić to samemu jak nie bardzo wiesz jak się za to brać, ale najprościej ustaw na znaki wał oraz wałki rozrządu nanieś swoje znaki (lub znajdz znaki fanryczne) popusc napinacz potem rolki prowadzące (1 lub 2) nie pamiętam, przelicz czy pasek ma tyle samo zębów i zakladaj ponownie tak aby znaki nie zmienily swojego polorzenia. Ale uwaga bedzie ci potrzebnych kilka specjalistycznych kluczy (dużych torqsów) więc jak ich nie masz to się lepiej za to nie zabieraj, aha jeśli jednak podejmiesz się po złożeniu przekrecic silnikiem kilka obrotów w celu sprawdzenie czy wszystko jest ok i czy się nie blokuje na zaworach.

ogólnie wiem co i jak ,ale podobno wałki muszą byc zabezpieczone, bo moga sie samoczynnie przekręcic po zdjęciu paska czy to moze byc prawda

Może być

Cytat:
2006-03-22 11:45:12, motokoles pisze:
ogólnie wiem co i jak ,ale podobno wałki muszą byc zabezpieczone, bo moga sie samoczynnie przekręcic po zdjęciu paska czy to moze byc prawda