Gdzie sprawdzic stan oleju w skrzynie biegów es 1,4 -91r

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
skrzynia 5-cio biegowa
  
 
niewiem czy skrzynia nie jest połączona z blokiem silnika i to co lejesz do silnika to masz w skrzyni! ale moge sie mylić!
  
 
Cytat:
2006-03-24 13:53:18, LobsterMan pisze:
niewiem czy skrzynia nie jest połączona z blokiem silnika i to co lejesz do silnika to masz w skrzyni! ale moge sie mylić!



mylisz sie!! nie są polączone tak, zeby mialy wspolny olej!!
a o ile pamietam to chyba nie da sie tak sprawdzic stanu oleju w skrzyni...
  
 
a jednak! wiec jest chyba tak że skrzynia ma swój olej i ma swoją żywotność i koniec jest przeznaczona przez producenta na 300 000km i koniec! tak może być!
  
 
Nie żartujcie sobie z kolegi.Jest oczywiście korek wlewu oleju i jest on zarazem korkiem kontrolnym.Poziom oleju ma sięgać jego dolnej krawędzi.
Korek służy przede wszystkim do kontroli i uzupełniania ewentualnych ubytków oleju w skrzyni.
Znajdziesz go w tym miejscu


Stojac z przodu auta poniżej połowy wysokości skrzyni...korek na klucz z tego co pamiętam imbusowy
Ciekawe którędy wlalibyście olej do skrzyni gdyby zaistniała np konieczność wyjęcia półosi....co wiadomo wiąże się z częściowym wypuszczeniem oleju ze skrzyni.
Ford nie przewiduje wymiany ...dlatego nie zrobił korka spustowego...ale kontrolować i uzupełniać oczywiście trzeba.
Da się też oczywiście wymienic ale wówczas stary olej musimy wyssać...lub też zlać przy okazji np wyjmowania skrzyni biegów z auta np przez otwór po wyjętej półosi a ściślej mówiąc przegubu wewnętrznego.

[ wiadomość edytowana przez: Henryk dnia 2006-03-24 14:37:28 ]

[ wiadomość edytowana przez: Henryk dnia 2006-03-24 14:47:04 ]
  
 
Czy moge w swoim esim 1.6 16v z 93 roku skrzynia IB5 -wymienic na skrzynie z 1.6 16v ale z 2000 roku, czy sa jakies roznice?

  
 
odkręcasz ten korek i poziom oleju na płaskim mieżysz np. papierkiem który wkładasz przez dziurke
poziom oleju nie moze być niższy niz 10mm ponizej korka wlewu
  
 
Cytat:
Stojac z przodu auta poniżej połowy wysokości skrzyni...korek na klucz z tego co pamiętam imbusowy



Potwierdzam wszystko to co pisze kolega...
Korek jest na imbus [AFAIR] "6".

Aha, jezeli korek nie byl dlugo odkrecany [a moze nawet od nowosci auta] to zaopatrz sie w mocny klucz imbusowy i przedluzke, bo korek jest pewnie porzadnie zapieczony.
  
 
Rzeczywiście jest korek;na imbus. Dziękuję p.Henryku. Wg literatury poziom oleju ma być ok 3mm poniżej wlewu.Korka spustowego napewno nie ma. Skrzynka przekładniowa nie ma korka spustu oleju. W celu opróżnienia skrzynki przekładniowej z oleju należy odkręcić nakrętki kołpakowe (1 i 2)






mieszczące zatrzaski wewnętrznego mechanizmu zmiany biegów
  
 
Cytat:
W celu opróżnienia skrzynki przekładniowej z oleju należy odkręcić nakrętki kołpakowe (1 i 2)


a nie lepiej wsadzić węzyk i wyssać