MotoNews.pl
3 Jakie ciśnienie w oponach? (140259/45) - NT
  

Jakie ciśnienie w oponach?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przeszukałem już wyszukiwarke ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na temat jak w temacie.
Ksiązka obsługi mówi że przy oponach 185/60/14 przód 2,2 tył 1,8 ale również pod tabelką ciśnienia w książce jest napisane że w silnikach DOHC i Diesla ciśnienie w kołach powinno wynosić 2,3 przód i 2,0 tył - tylko że przy tych waroościach auto zachowuje sie jakby zamiast amorów miał wspawane kontowniki dodamże jestem po wymianie amorów na gazowe i rzeczywiście przy tych wyższych wartościach ciśnienia auto było BARDZO twarde.
A i jeszcze jedno autor pisząc DOHC I Diesel może miał na mysli silnikRS-a bo chyba u niego na deklu zaworów jest napisane DOHC ale przecież wszystkie silniki 16 zaworowe to DOHC wiec nie rozumiem z skąd taka rozbierzność w tabeli danych.
  
 
tez mam kombi i zapodaje 0,23 bara przod i 0,28 tył co daje w lbs/inch odpowiednio 33 i 40 chyba ale nie jestem pewien
  
 
To chyba sporo wozisz w tym combi. Ja daje 2 do 2,2.
  
 
u mnie:
pusty: (p)2.0, (t)1.8
4 osoby: (p) 2.2, (t)2.5
max pełny: (p)2.5, (t)2.8
  
 
ja daje przy pustym aucie:
przod: 2,0-2,1
tył: 1,8-1,9
  
 
W mojej niemieckiej instrukcji również jest *dopisek , iż pojazdy z silnikiem DOHC i Diesel powinno się pompować 2.2 i 2.0.....tylko co to jest ten DOHC motor? Myślałem o 16 zaworowym ale czy on byłby tak ciężki jak Diesel ? Podobno były silniki DOHC , np. w Sierce ale one miały łańcuszek rozrządu więc zetec to nie DOHC ale jednocześnie dohc.....
Ja pompuję 2.2 i 2.0 ..........
  
 
Cytat:
2006-03-27 10:58:29, Andrew pisze:
W mojej niemieckiej instrukcji również jest *dopisek , iż pojazdy z silnikiem DOHC i Diesel powinno się pompować 2.2 i 2.0.....tylko co to jest ten DOHC motor? Myślałem o 16 zaworowym ale czy on byłby tak ciężki jak Diesel ? Podobno były silniki DOHC , np. w Sierce ale one miały łańcuszek rozrządu więc zetec to nie DOHC ale jednocześnie dohc..... Ja pompuję 2.2 i 2.0 ..........

No właśnie przecież DOHC to skrót "podwójny wałek rozrządu w głowicy" więc 16-to zaworowe powinny być DOHC gdyż posiadają podwójny wałek rozrządu i to bez względu na to czy są napedzane paskiem czy łańcuchem
  
 
Podepne sie pod temat
panowie a jakie ja mam dac przod mam 205/45/R16 tył 205/55/R16 ?
  
 
up up
czy ktos wie ile nabijac do 205/45 16?
aha - czy ktos ma jakies doswiadczenia z pompowaniem kol azotem? warto?
  
 
ja daje na przód i na tył po 2,1 i jest ok!!
  
 
Cytat:
2006-04-02 14:37:14, Barti16v pisze:
up up czy ktos wie ile nabijac do 205/45 16? aha - czy ktos ma jakies doswiadczenia z pompowaniem kol azotem? warto?



ja w 205/40/17 pompuje 2,7.
co do pompowania azotem....poszukaj jaki sklad ma powietrze
Ogolnie nie warto.nie za takie pieniadze
  
 
Cytat:
2006-04-02 14:49:38, mazzi19 pisze:
ja w 205/40/17 pompuje 2,7. co do pompowania azotem....poszukaj jaki sklad ma powietrze Ogolnie nie warto.nie za takie pieniadze



średni skład powietrza [% obj]:
N2: 72.03
O2: 20.99
Ar: 0.93
CO2: 0.03
H2: 0.01
Ne: 0.018
He: 0.0005
Kr: 0.001
Xe: 0.0001

chodzi o to ze azot techniczny pompowany nie jest wilgotny (co zmniejsza wahania cisnienia) i zawiera znacznie mniej tlenu (opona od srodka starzeje sie wolniej), wiec jezeli ktos MA DOSWIADCZENIE ze stosowaniem azotu (czy jego miesznanek - np SECUR PNEUS) to prosze o jego wrazenia