Uchodzący płyn hamulcowy :/

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam od ostatniego czasu zauwazyłem u siebie niepokojące zjawisko. W mojej ładnej samarze zaczeło ubywac płynu hamulcowego. Dolewałem tydzień temu a dziś juz mi sie świeci niski poziom płynu. Auto hamuje dobrze, co moze byc przyczyną?? pozdrawiam
  
 
Witam.

Najpawdopodobniej masz nieszczelnosc na przewodach hamulcowych.

Z przodu sa elastyczne a z tylu twarde cienkie rorki.

Musisz wjechac na jakis wysoki kraweznik lub wczolgac sie z latarka pod auto i zobaczyc czy nie widac gdzies wycieku. Mysle ze to jest przyczyna.

Pozdro.
  
 
Ja miałem identyczny problem w 2107, u mnie przyczyną była nieszczelność w trójniku na tylnym moście (tam gdzie się łączą przewody metalowe). U mnie też po około tygodniu zaczynała się swiecić kontrolka niskiego poziomu płynu. Postaw auto w suchym miejscu po przejażdzce, niech postoi z godzinke i odjedź, a zobaczysz na pewno plamę z płynu i zlokalizujesz szybko wyciek.
  
 
tylko ze narazie ciezko znalesc suche miejsce
  
 
tez mialem cos takiego. umnie przyczyna lezala w uszczelce tloczka przedniego hamulca ( sciskajacego klocki ) , jak siue kolo zdjelo to bylo widac na feldze plyn , warto to sprawdzic ale przyczyn moze byc kilka.. umnie byllo tak jak napisalem

Pozdrawiam
  
 
znalazlem przyczyne, to był tylni cylinderek
  
 
Witam !!!

Do 2104 pasuja od malucha tania sprawa tylko 10 zyka.Ja mialem tez problemy tylko ze z pompom plyn przeplywal z swkcji do sekcji i bylo miekko kupilem pompe tez od malucha (identyczna).
Pozdro
  
 
ja dalem za nowy cylinderek 20zl
  
 
Witam
Lasia, temat cylindrków od malca był już na forum, one nie nadają się Łady, poniważ nie posiadają samoregulatorów, to raz, po drugie przednie mają inną średnicę niż tylnie, wpasowanie innej średnicy spowoduje nierówne hamowanie tylniej osi, co ułatwia wpadanie w niekontrolowane poślizgi tyłu auta przy hamowaniu, nie warto żałować kilku złotych różnicy
  
 
Witam!!!
Dzieki za wiadomosc tego nie bralem pod uwage .No ale tak jak mowisz nie ma co oszczedzac.Nastepnym razem jak nawali to wstawie ladowskie .
Apropo masz jeszcze ta combi .Od czego mas relinki w niej ? Pozdro
  
 
na cylinderku moje problemy sie nie skonczyly, mija prawie tydzien a mi juz plyn splyna ktoredys a ja nie mam pojecia ktoredy zaraz jade na kanal obejrzec spod, zobaczymy
  
 
właśnie wrucilem z kanału i sprawa wygląda tak: wszystko suche przewody i reszta pod autem, jedynie co jest tluste to serwo, ale z niego nie kapie tylko jest tluste, myslicie ze to przyczyna??
  
 
Witam. Jestem nowy na forum ale od jakiegoś czasu obserwuje co sie tu dzieje. W mojej samarce spotkałem sie z podobnym problemem. Okazało sie że zaczęła przepuszczać uszczelka która znajduje sie na samym końcu tłoczka w pompie hamulcowej, która odpowiada za to by płyn sie z niej nie wydostawał. Też nigdzie nie było wycieków tylko serwo było mokre. O dziwo pompka i serwo miały wtedy jakieś półtora roku i w pompce były już wymieniane uszczelki gdzieś po pół roku użytkowania. Tak to jest u nas z jakościa.
  
 
Ja miałem tak jakieś pół roku temu. Zaczelo sie robić mokro na serwie, a plynu ubywalo systematycznie. Dokrecenie pompy do serwa nic nie dawalo. Okazalo sie, ze pompa sie posypala i musialem wymienic na nowa.
  
 
Jezeli cieknie między pompom a serwem to na 100% poleciało
uszczelnienie w pompie(pierwsza gumka z malym rowkiem po srodku)jezeli wymiana nic nie da to albo nowa pompa albo
w podtoczenie na gumke podklej izolacje po wczesniejszym
przycieciu na odpowiednia szerokosc i zaluz nowa gumke.Wtedy bedzie miala wieksza srednice i lepiej docisnie sie do pompy.
robilem tak ojcu ok 2 lata temu i do dzisiaj spokój.
  
 
a po wymianie tej gumki trzeba odpowietrzać układ hamulcowy?? duzo przy tym jest roboty? i ile kosztuje?
  
 
tak musisz odkrecić od spodu pomy śrube na klucz12mm
wtedy wyjdzie tłoczek na którym jest ta gumka. po odkreceniu sruby podstaw sobie cos bo poleci plyn odkrec zbiorniczek szybciej poleci potem odpowietrz chamulce
  
 
kazde koło z osobna?? bo ja nie wiem czy mi sie bedzie dało odkręcić odpowietrznyki czy sie nie upieprzą :/ bo jeden jest jakos mocno zapieczony:/
  
 
Witam !!
No. Tak samo mialem z pompa cieklo miedzy serwe a pompa.Najpierw wymienilem wszystkie uszczelki w niej i nic nadal tak bylo.Wiec probowalem silikonem uszczelnic i niec nie dalo . Co do odpowietrzenia to wszystkie z osobna zaczynajac od kola ktore jest najdalej od pompy czyli ktores tylnie (nie wiem jak w samarze ale w 2104 jest to tyl prawy).A co do odpowietrznikow to sproboj poruszac je w jedna i droga strone tylko nie silowo ,a jak nie da rady to poknij od czola w odpowietrznik.Radzilbym wymienic na nowe po odkreceniu.
Pozdro
  
 
Pisze o pompie w 2107. Zestaw naprawczy kosztuje ok 5 zl a pompa ok 40zl. można spróbowac. zapowietrzysz tylko przód
nie wykrecaj zadnych przewodow od pompy telko wykrec pompe od serwa obniz sobie ja w dol i tloczek wyjdzie.zwroc uwage na kolejnosc sprezynek. najpierw uszczelnienie potem grubsza sprezyna talezyk i ciensza