Koła rozrządu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy kola rozrzadu
walka ssacego i wydechowego
oraz walka posredniego sa takie same dla wersji: 1,6 1,8 2,0 (gaznik/wtrysk) DOHC ?
ewentualnie jeszcze male kolo na wale korbowym
  
 
Cytat:
2004-02-28 00:28:02, BARRY pisze:
Czy kola rozrzadu
walka ssacego i wydechowego
oraz walka posredniego sa takie same dla wersji: 1,6 1,8 2,0 (gaznik/wtrysk) DOHC ?
ewentualnie jeszcze male kolo na wale korbowym


Tak - dla tych wersji silników koła rozrządu są takie same. Rózna jest tylko długosc paska rozrządu. Ale to ze wzgędu na ew. różnice w wysokości bloku w różnych wersjach pojemnościowych.
Są oczywiscie rózne wykonania kół - z kołnierzem lub bez kołnierza, wykonane z tworzywa (a to wałek pośredni tylko)
Małe koło rozrzadu jest takie same dla wszystkich tych silników.
A dodatkowo koło wałka pośredniego jest takie same jak koło wałka ssącego (zamienne).
  
 
Czyli rozumiem ze kola walka ssacego i wydechowego nie sa zamienne
w takim razie gdzie tkwi roznica ?
  
 
Różnica pomiedzy kołami ssacym a wydechowym polega na miejscu wykonania otworu służącego do ustawienia faz rozrzadu. Oczywiscie gdybyś miał tylko koła ssace i wywiercił w jednym z nich otwór z szablonu koła wydechowego - mogłoby juz służyc jako koło wydechowe. One pozatym niczym sie nie różnią.
Poza otworami do ustawienia rozrzadu w których - w kołach ssącym i pomocniczym są identyczne otwory, a wydechowym jest wywiercony z przesunieciem w stosunku do poprzednich, to nie ma zadnej różnicy !
  
 
Cytat:
2004-02-29 08:07:41, Ramzes_II pisze:
Cytat:
2004-02-28 00:28:02, BARRY pisze:
Czy kola rozrzadu
walka ssacego i wydechowego
oraz walka posredniego sa takie same dla wersji: 1,6 1,8 2,0 (gaznik/wtrysk) DOHC ?
ewentualnie jeszcze male kolo na wale korbowym


Tak - dla tych wersji silników koła rozrządu są takie same. Rózna jest tylko długosc paska rozrządu. Ale to ze wzgędu na ew. różnice w wysokości bloku w różnych wersjach pojemnościowych.
Są oczywiscie rózne wykonania kół - z kołnierzem lub bez kołnierza, wykonane z tworzywa (a to wałek pośredni tylko)




Otoz plasitkowe kola byly tez stosowane do walkow rozrzadu (posiadam taki komplecik.
  
 
Cytat:
2004-02-29 10:55:25, kosa131 pisze:
Cytat:
2004-02-29 08:07:41, Ramzes_II pisze:
Cytat:
2004-02-28 00:28:02, BARRY pisze:
Czy kola rozrzadu
walka ssacego i wydechowego
oraz walka posredniego sa takie same dla wersji: 1,6 1,8 2,0 (gaznik/wtrysk) DOHC ?
ewentualnie jeszcze male kolo na wale korbowym


Tak - dla tych wersji silników koła rozrządu są takie same. Rózna jest tylko długosc paska rozrządu. Ale to ze wzgędu na ew. różnice w wysokości bloku w różnych wersjach pojemnościowych.
Są oczywiscie rózne wykonania kół - z kołnierzem lub bez kołnierza, wykonane z tworzywa (a to wałek pośredni tylko)




Otoz plasitkowe kola byly tez stosowane do walkow rozrzadu (posiadam taki komplecik.


Niom... ale szybko sie zużywają lepsze metalowe i najlepiej te odchudzane z otworami
  
 
Ja właśnie takie posiadam . Są wykonane z jakiegoś stopu.
  
 
Cytat:
Małe koło rozrzadu jest takie same dla wszystkich tych silników.


Niestety – nie dla wszystkich. Niektóre wersje silnikow 1.6 na tlokach 80 mm oraz motoru 1.8 mialy inne male kolo rozrzadu – nie chodzi o ilczbe zebow ale o srednice wewnetrzna otworu na wal korbowy oraz samą konstrukcję – w tych wersjach male kolo rozrzadu jest dluzsze i posiada walcową powierzchnię na ktorej pracuje uszczelniacz walu korbowego.
Co do duzych kol rozrzadu – w poszczegolnych wersjach pojemnosciowych minimalnie roznia się polozeniem dziurek sluzacych do ustawienia rozrzadu na znaki nastawcze. W przypadku zastosowania kol z innych pojemnosciowo wersji nie da się idealnie trafic dziurkami na znaki – jak kogos to denerwuje to niech lepiej kupi oryginaly do wersji pojemnosciowej jaka posiada.
  
 
tak.. ponadto koła od późniejszych TC montowanych poprzecznie różnią sie niekiedy "offsetem"..małe kółko pasowe na wał do silnika 2.0 pasuje również od silnika 1.3-1.5 SOHC od Ritma,tipo..
  
 
Panowie jesteście w wielkim błędzie koła rozrządu w silnikach DOHC różnią się miedzy sobą.
To własnie koła rozrządu , a konkretnie otwory pod kołki usalające są wiercone pod innym kątem względem zębów, i stąd właśnie biorą się czasy otwrcia zaworów.
To co mówie potwierdzam "dochodzeniem" które przeprowadziłem na kołach i wałkach rozrządu, otóz wałki rozrządu silników 1.4,1.6,1.8,2.0 są takie same,mam dostęp do wałków z tych właśnie silników i sprawdziłem czasy otwarcia we wszystkich są takie same. Dopiero po zamontowaniu koła z danego silnika uzyskujemy inne czasy otwarcia zaworów.
Poprostu cały wic polega na tym , że do każdego z tych silników są zakładane inne koła.
Nawet katalogi części podają jeden numer katalogowy dla wałków ssących i wydechowych(tak tak niczym miedzy sobą się nie różnią), a numery katałogowe dla kół rozrządu są już różne.


Pozdrawiam MacGregor
  
 
Witam!
McGregor, z tego wynika że 245*o.w.k. z silnika 1,6 to jest to samo co 250*o.w.k. w silniku 2.0?
Pozdrawiam
  
 
A ja mam inny problem. Jaka powinna być szerokość bieżni małego kółka rozrządu w 2.0? Bo mam przed sobą dwa różne. Pierwsze, które chodziło w silniku dotychczas (co widać ), ma szerokość ok. 25mm i nie posiada kołnierzaego przed zsunięciem się paska. Nie ma na nim żadnych oznaczeń.
Drugie natomiast kołnierz posiada, szerokość bieżni to ok. 19mm i są na nim napisy 'FIAT', 5G oraz taki dziwny znaczek.
Nie wiem, które z nich jest bardziej właściwe Czy może te szersze, to wykonanie rzemieślnicze, czy to wąskie nie będzie za wąskie (bo pasek wystaje o jakieś 0.5mm ).
W Haynesie niestety nie znalazłem danych na ten temat
  
 
Małe koło ma szerokosc 25 mm, pasek około 18,5. Ja bym załozył to 25.
  
 
No i tu wlasnie rodzi sie problem, bo te szersze jest tak wyrobione, ze nie chce go ponownie zakladac, a jedyne jakie udalo mi sie dostac, to jest to waskie, fabrycznie nowe.
Z instrukcji wyczytalem, ze stosowane byly dwie szerokosci paska rozrzadu: 1 i 3/4". Moze 25mm jest pod cal, a 19mm pod 3/4
Do jutra musze podjac decyzje czy zostawiam to kolko, czy oddaje, a 60zl to juz wymaga pewnej decyzji
  
 
Ja akurat dzisiaj kupiłem to małe koło, jest dostepne bez najmniejszych problemów(ok38zł) tak jak i pasek rozrządu(43zł).Zobacz moze w jakiejs hurtowni która ma czesci do włochów,to koło wystempowało w duzej ilosci róznych silników.Moje koło jest włoskiej firmy Vema.
  
 
Podłaczam sie pod temat.
Czy mozna zastosowac na wałku posrednim koło rozrzadu z wałka ssacego z silnika 1,6. Rozni sie oczywiscie materiałem z którego jest wykonane, w zwiazku z tym jest cieższe. Ewentualnie czy mozna to koło jakos odelzyc. Myslałem o wywierceniu w nim otworów jednak nie wiem jak to wpłynie na trwałosc całosci i czy mozna cos takiego zrobic bez wywazenia takiego koła?
  
 
Małe koło rozrządu z wału korbowego nie jest takie samo we wszystkich silnikach! Różnice są w położeniu klina i coś jeszcze. U siebie wymieniałem to wiem, do Argenty prawie wogóle nie można dostać.
A co do dużych kół rozrządu i pośredniego... Można je swobodnie zamieniać pomiędzy sobą, stosować koła z Lanci itp. Koło pośrednie ma bodaj głębsze osadzenie, ale tego nie jestem pewien.
Nawierać koła można jak najbardziej (tylko nie te plastikowe!). Wiertło 30mm max, 6 otworów. Musi to być zrobione precyzyjnie, aby nie zaburzyć rozkładu masy. Plastikowe koła można odrazu wy.... na kosmos, szybko się zużywają. Szczególnie jeśli z wałka pośredniego napędzany jest rozdzielacz, wówczas lepsze jest metalowe koło.