Planowanie głowicy oraz pierścienie.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jaki może być koszt robocizny i części w fordzie escorcie 1997, silnik 1.3i benzyna?
  
 
taniej cie wyjdzie kupienie silnika 2.0 albo jakiegoś mniejszego! ile chcesz wyciągnąć z tego 1.3? 5hp? a koszty nieporównywalne! taka moja sugestia! kiedyś sie pytalem w "Świątek tunning" ile by kosztowały takie zabiegi wieć planowanie głowicy ok 1200zł, przesunięcie zapłonu, kolektor wydechowy plus przelotowy tłumik 1500zł, a przyrost mocy? 12hp i co nie lepiej wydać to na piwo i panienki? POZDRO
  
 
nie wiem o co koledze tomi chodziło, ale mi się zdaje że chce sobie remont zrobić a nie tuningować

pierścienie goetze 130zł
planowanie /zależy od szlifierza 50-70zł/


[ wiadomość edytowana przez: slawas1 dnia 2006-03-29 12:12:08 ]
  
 
chodzi faktycznie o naprawę silnika tzn:
planowanie głowicy
pierścienie
wymiana oleju mobil1 5w50
wymiana filtra oleju
i pewnie jakieś pierdółki
mechanior zaśpiwał sobie za to 900PLN robocizna razem z częściami
czy to dopbra cena?

[ wiadomość edytowana przez: tomi_esc dnia 2006-03-29 12:58:50 ]
  
 
z mojego wstępnego wywiadu wynika, że nie jest to za drogie, bo u innych cena jest podobna. Mam tylko nadzieje, że nie okaże się, że jest jeszcze jakaś niespodzianka.
  
 
wydaje mi się ciut dużo /nawet jak na dobry warsztat/

  
 
jesli mechanior zejdzie do 700-800zl z robocizna, to sie oplaca
jak pierscienie bedzie wymieniac, niech od razu panewki wymieni
  
 
Cytat:
niech od razu panewki wymieni


Nie ruszaj panewek bo tylko zniszczysz wał.
A ile kilometrów masz na zegarze bo to co chcesz zrobić to poważny remont jak na takie młode auto?

[ wiadomość edytowana przez: spedyt dnia 2006-03-29 18:34:31 ]
  
 
Cytat:
2006-03-29 18:30:45, spedyt pisze:
Nie ruszaj panewek bo tylko zniszczysz wał. A ile kilometrów masz na zegarze bo to co chcesz zrobić to poważny remont jak na takie młode auto? [ wiadomość edytowana przez: spedyt dnia 2006-03-29 18:34:31 ]


taaa.... ciekawe
  
 
Panewki jak i pierscienie są czesciami które szybciej zuzywają sie w stosunku do wału korbowego czy tuleji cylindra więc sie je wymienia o ile wał czy cylinder nie ma owalizacji rys czy tam innych i nie widzę mozliwosci nic zniszczenia Panie Spedyt i nie jest to żaden poważny remont tylko powiem tak ,, odswieżenie silniczka ,, żeby lepiej smigał.
  
 
Cytat:
2006-03-30 07:58:07, Darek pisze:
Panewki jak i pierscienie są czesciami które szybciej zuzywają sie w stosunku do wału korbowego czy tuleji cylindra więc sie je wymienia o ile wał czy cylinder nie ma owalizacji rys czy tam innych i nie widzę mozliwosci nic zniszczenia Panie Spedyt i nie jest to żaden poważny remont tylko powiem tak ,, odswieżenie silniczka ,, żeby lepiej smigał.



Dokładnie tak, to tzw półśrodek, do powaznego remnotu to (szlif wału, szlif cylindrów, nowe tłoki) jeszcze daleko.

Koszt 900zł to taki sobie, moim zdaniem nie mało, ale reż nie tragicznie, należy pamiętać że to praktycznie cały silnik jest rozbierany, trochę roboty jest.
  
 
jestem po tym remoncie a teraz mechanik mi dopiero powiedział, że prawdopodobnie wałek rozrządu też do naprawy. Teraz, przecież k... ten remont przestaje być opłacalny, po cholere wogole się za to zabierali. Na początku pytałem czy to może być wał to mówili, że nie.
  
 
Cytat:
2006-03-30 20:36:38, tomi_esc pisze:
jestem po tym remoncie a teraz mechanik mi dopiero powiedział, że prawdopodobnie wałek rozrządu też do naprawy. Teraz, przecież k... ten remont przestaje być opłacalny, po cholere wogole się za to zabierali. Na początku pytałem czy to może być wał to mówili, że nie.



Widzę że w wypowiedzi mylisz dwa pojęcia mianowice wałek rozrządu a potem mówisz wał ... mam nadzieję że jest to tylko przejęzyczenie i chodzi cały czas o wałek rozrządu.
Są to niestety elementy które się zużywają, nic nie jest wieczne. Z reguły tak jest że planując remont nie przewidzi się wszystkich wydatków. Życie.
  
 
Cytat:
2006-03-30 20:46:52, Raven pisze:
Widzę że w wypowiedzi mylisz dwa pojęcia mianowice wałek rozrządu a potem mówisz wał ... mam nadzieję że jest to tylko przejęzyczenie i chodzi cały czas o wałek rozrządu. Są to niestety elementy które się zużywają, nic nie jest wieczne. Z reguły tak jest że planując remont nie przewidzi się wszystkich wydatków. Życie.


ale przyznasz racje ze walek to byla pierwsza rzecz jaka musieli wyciagnac i juz mozna bylo ocenic zanim porozbierali?
  
 
Cytat:
2006-03-30 20:49:59, liked pisze:
ale przyznasz racje ze walek to byla pierwsza rzecz jaka musieli wyciagnac i juz mozna bylo ocenic zanim porozbierali?



podobno w moim typie silnika do wałka jest dostęp tylko od dołu.
A oni silnik rozbierali od góry.
  
 
Ja już nic z tego nie rozumiem. Przyznaję prawdę Likedowi, bo mogli wyjąć wałek, żeby wiedzieć co z nim jest, zaraz na początku.
Natomiast wogóle nie rozumiem jak można dojść do wałka rozrządu od dołu silnika ??
  
 
silnik to ohv albo wyciagneli wal korbowy

900 za calosc? wlasnie doczytalem nie tak tragicznie, ale mogliby cos urwac


[ wiadomość edytowana przez: Piter20 dnia 2006-03-31 07:43:33 ]
  
 
Zeby wymienić pierscienie zwalali głowicę tłoki i korby do góry a silnik OHV ma wałek rozrządu w bloku i tak jak ktoś npisał dostęp od dołu dziwne że mieli rozebrany dół i nie poinformowali cię jak wałek rozrządu wygląda powinni to zrobić przed złożeniem silnika a wogóle to nie cvh że sciągnie się dekiel klawiatury i widać krzywki
  
 
Acha do wymiany panewek korbowych i pierscieni nie trzeba wału korbowego wyjmować chyba że wymieniali też panwie główne ale to wtedy wyjmowali by cały silnik z pod maski w koncu zeby wał wyjąc trzeba koło zamach odkręcic a inaczej nie da rady.
  
 
odebrałem samochód - zapłaciłem 850PLN i po przejechaniu jakiś 30kilometrów zaczeło stukać w silniku, podobnie jak przed naprawą, pewnie po przejechaniu kolejnych kilometrów zacznie się znowu cały cząść.