Jakie obroty w 1,8 TD ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! Kupiłem sobie pierwszego Essa TD w życiu i zastanawiam sie jak tym jezdzic?! Niby pytanie głupie, ale powiedzcie mi przy jakich oibrotach powinna zaskakiwac turbina?! Na jakich obrotach trzymac ten samochodzik?! W jakim zakresie obrotów sie poruszac by był dynamiczny i w jakim by był oszczędny?! No i prosze jeszcze o jakieś wskazówki i ciekawostki o nim które powinienem wiedzieć Z góry dzięki
  
 
poszukaj w historii - nie dalej jak 1,5 miesiąca temu był taki wątek o traktowanu TD..

ogólnie -
turbina przy 2300-2500
oszczędnie - poniżej 3300
dynamicznie - początek pracy turbiny
nie przeciążać turbiny
zostawiać na wolnym na chwilę (nie jechać) na początku i na końcu pracy silnika

pozdrawiam kolejnego TD..
  
 
Turbina włącza się zdaje się że coś około 1700 obrotów, ale mogę się mylić. Najlepiej zmieniać bieg przy max. momencie obrotowym który występuje 2000 kilku obrotach, generalnie do 2500 i zmiana.
  
 
Iwszystko jasne
Nie ma jak TD
  
 
Dzięki bardzo! A ile wam pala takie TD przy takiej średniej jeździe?
  
 
7 l a potrafi i 8. Ale to mój tak palił bo ja mu nie żałowałem.
Co do turbiny to jak jedziesz i dajesz mu w palnik ostro to od razu nie gaś, poczekaj chwile aby olej dostał sie do turbiny. Na wolnych niech pochodzi z 30s. i wtedy.
  
 
Mi 6,5 w mieście przy ekonomicznej jeździe.
  
 
O! 7, 8 litrów to dużo Mi mk5 bez turbo łykał kolo 5,8 wiec liczyłem ze ten tak do 6,5 max No ale zobaczymy. Musze zalać pod korek i pomierzyć co nieco
  
 
tak ale mój miał zwalone czujniki i komp dawał większą dawke.
  
 
A no to co innego
  
 
później już powymieniałem je ale po resetowaniu kompa i programowaniu go stosowałem jazde wolną i ekonomiczną. Furka była dla mnie za słaba i zrobiłem reset. Programując dałem mu w d...spalanie wzrosło ale już inaczej sie jeździło.
ps. rope mam po 3.20zł.
  
 
co do spalania do w granicach 7-8l w miescie a wtrasie 6l przy jedzie do 120km/h i pełnym obciązeniu auta... a jak chcesz dynamicznie jezdzic to trzymaj sie w granicach 2,5-3,5 tys obrotów... moze mniej ekonomicznie ale auto jezdzi a nie stoi
  
 
A jak sie daje w dupe przy programowaniu a jak zaprogramowac zeby mało palił?!
  
 
po resecie kompa dajesz mu w palnik i spalanie rosnie, a jak jezdzisz spokojnie i w miare powiedzmy "płynnie" bez szalenst auto mniej pali
  
 
Czyli po prostu zresetowac go przez odpiecie aku i nie zostawiac go na wolnych obrotach tylko odpalic i poszalec? A jak chce ustawic na niskie spalanie to po resecie pokulac sie pare minut na niskich obrotach?!
  
 
Gratki z zakupu tez niedawno sie przesiadlem na takiego Essiego i na razie nie załuje.
co do tego jak jezdzisc to TU masz watek, sam o to pytałem

co do spalanka w miescie to rozgranicze to na dwie opcje jazda oczywiscie normalna.
miasto krotkie odcinki (do 3-5km) 7.3l
miasto dlugie odcinki (pow 7 km) 6.4 l
roznica wynika z zalaczonego ssania dlatego miasto moze sie bardzo roznic w relacjach. do tego wchodzi czynnik ciezkosci nogi

z trasa jest latwiej wyliczyc.
  
 
Cytat:
2006-10-04 11:37:47, FAROW pisze:
Czyli po prostu zresetowac go przez odpiecie aku i nie zostawiac go na wolnych obrotach tylko odpalic i poszalec? A jak chce ustawic na niskie spalanie to po resecie pokulac sie pare minut na niskich obrotach?!


mniej wiecej tak to wygląda
  
 
dokładnie, ja zazwyczaj jeżdże po mieście i często gasiłem i odpalałem i stąd takie spalanie.
Jak zresetujesz to silnik musi być zimny. i jeździsz z 10 min.
  
 
Ale np. jadąc płynnie na trasie z prędkością do 120km/h mój spalił ok. 13.6 litra ON na 276km... Średnio wychodziło 6.4-6.5. Dla mnie takie zużycie było bardzo satysfakcjonujące... 1.8 TD to fajny motorek, ma kilka wad co prawda, ale da się przeżyć, a do essiego pasuje jak żaden inny...