Jakie świece wrzucić do espero 2.0 + lpg

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Proszę o opinie na temat świec dla 2.0 z lpg. Rafał
  
 
NGK, Iskra, Beru.

Dobra Iskra w zupełności wystarczy
  
 
Witam!

Ja mam NGK-i właśnie w dwulitrówce z LPG-iem i muszę powiedzieć, że w żadnym wypadku na tę konfigurację nie mogę narzekać
  
 
Dołączam się do Zoltara:

NGK V-line ew. Iskry
  
 
Ja polecam świece Iskry (mogą być do gazu bo mają lepsze parametry).
Co prawda mam silnik 1.5 16V (o ile to ma znaczenie) i nie ma żadnych problemów od wymiany do wymiany, czyli co 20 tyś. km.
NGK jest kilka razy droższe, ostatnio w InterCarsie proponowali mi za 17 zł od sztuki = 68 zł. Za Iskry płacę 25 - 30 zl ( 4 szt. ), zależy gdzie kupuję.
Pozdrawiam
  
 
Ja za NGK V-line w zeszłym roku płaciłem 45 zł w sklepie motoryzacyjnym w Piasecznie.
  
 
iskry sa niezle jak za swoja cene ale wg mnie szybko sie koncza..nigdy nie przejechalem na nich wiecej jak 10tys teraz mam zwykle bosche nie sa zle jak to niektorzy tutaj twierdza..ale najlepsze na jakich dotad jezdzilo moje espero to byly czteroelektrodowe bosche..kosztuja 80 zeta..ale wg mnie sa swietne ..to maly OT bo ja mam 1.5
  
 
Cytat:
2004-09-15 17:20:33, qbaj pisze:
ale najlepsze na jakich dotad jezdzilo moje espero to byly czteroelektrodowe bosche



Do gazu używa się TYLKO i WYŁĄCZNIE dobrych jednoeletrodowych świec.
Tak nawiasem mówiąc właśnie moje NGK Vline przejechały 30 tyś km. w tym przeżyły powódź (trochę zardzewiała i została oczyszczona) podczas uszkodzenia uszczelki głowicy.

Naprawdę dobre świece



[ wiadomość edytowana przez: -JACO- dnia 2004-09-15 17:34:42 ]
  
 
Jak to się kończą (Iskry) - tak jak napisałem, 20 tyś. km bez żadnego problemu.
A jak u Ciebie one się ,,kończą'' ?
Pozdr.
  
 
Ja stanowczo odradzam ISKRA GAZ, w miom przypadku auto szarpało i gasło co jakiś czas, o ile dobrze pamietam JACO polecił mi NGK Vline i od tamtego czasu nie mogę narzekać
  
 

Cytat:
--------------------------------------------------------------------------------


2004-09-15 17:20:33, qbaj pisze:
ale najlepsze na jakich dotad jezdzilo moje espero to byly czteroelektrodowe bosche

--------------------------------------------------------------------------------

Jeśli chodzi o czteroelektrodówki bosha to też jeżdziłem i były bardzo dobre ,póżniej zamontowełem też boshe ale jednoelektrodowe które odradzam , obecnie mam NGK Vlinie i są ok
  
 
A dlaczego odradzasz ? Świeca Iskra Gaz oznacza dwie rzeczy:
1. wykonanie z lepszych materiałów i inne ukształtowanie stożka w celu skuteczniejszego samooczyszczania,
2. zmniejszenie (po polsku) szczeliny elektrody o 0,2 mm co oznacza zmianę warunków zapłonu.
I prawdopodobnie ta mniejsza szczelina powodowała te perturbacje z silnikiem.
Zawsze i wszędzie odradzam (dzięki przeczytanym publikacjom i własnemu doświadczeniu) zmianę szczeliny elektrod dla gazu, co jest powszechnie stosowane.
Jest tylko jeden warunek - instalacja elektryczna (zapłonowa) musi być w bardzo dobrym stanie.
Pozdrawiam
  
 
a ja mam BRISKi do gazu przejechałem na nich około 35 tyś i jeszcze jeżdze prawdopodobnie pora wymienic ale nic na to nie wskazuje, zero problemu z nimi. Ale chyba dla zasady wymienie po 35 tyś ale na takie same
  
 
Ja jeżdżę na japońskich DENSO i spisują się rewelacyjnie. Nawet nie wiem kiedy były ostatnio wymieniane, bo jak kupowałem auto to już były zamontowane. Ja w każdym razie przejechałem na nich 20 tys. km. na LPG.
  
 
A ja powiem tak, odradzam championy w jakiej kolwiek wersji ... i Bosche też odradzam, najlepiej do tej pory jeździ mi się na NGK V-line i te moge z czystym sumieniem polecic. Zgadzam się z Jaco
Cytat:
Do gazu używa się TYLKO i WYŁĄCZNIE dobrych jednoeletrodowych świec.


sam sprawdziłem i 4 elektrodowe Bosche i Championy (te mi magicy w ASO montowali - tandeta straszna!!! ). Ogólnie tych dwóch producentów nie polecam.
  
 
Ja mam już drugi komplet
NGK N° 2 V-Line BPR 6 E = BPR 6 ES
Niedawno wymieniałem po przejechaniu 20kkm i stwierdzam po ogledzinach, że nie nosiły oznak zużycia. Sądzę, że bez najmniejszych problemów zrobię na nich 50kkm
  
 
Ja tez zdecydownie odradzam śiece Champion i Bosch, już się na nich ,,przewiozłem''.
Być może na rynek dla Niemca robią te świece porządne ale te co są nas, to nie nadają się do eksploatacji.
Przynajmnie ja miałem z nimi kłopoty.
Pozdrawiam

  
 
Wielkie dzięki wszytkim za super porady. Kupiłem NGK V-line w cenie 13pln za sztukę. Na razie rewelka. Autko super chodzi, nie pływa.
POZDRAWIAM RAFAŁ
  
 
Cytat:
2004-09-17 09:08:19, szary23 pisze:
Wielkie dzięki wszytkim za super porady. Kupiłem NGK V-line w cenie 13pln za sztukę. Na razie rewelka. Autko super chodzi, nie pływa.
POZDRAWIAM RAFAŁ



Kurde dobre te świeczki nawet Ci trakcję poprawiły
  
 
Wczoraj po 33 tyś km. wymieniłem NGK Vline.
Po zmianie nie widać żadnej różnicy.
Stare świece pomimo dużego przebiegu (i już zauważalnych ubytków na elektrodzie) nadal działały dobrze

Przypominam ,że przez te 30 tyś km. przeżyły zalanie przez płyn chłodniczy (jedna lekko skorodowała).

POLECAM, za tą cenę to IDEALNE świece.
Jeśli nie zostawiłem u mechanika, to zamieszcze foty styranych świec.