| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() maciuhh F&F Wolny Słuchacz :) ślicznotki bielsko | 2006-04-08 02:25:39 a to z tekli jest ryk? |
rosck Z Poznań | 2006-04-08 02:35:27
może jednak buczenie nie umnie nazywać dzwieków |
Race_D F&F MEMBER FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2006-04-08 06:34:48
Nijak. Wycina się tłumiki (zastępując je przelotowymi lub rurą), końcówki to się zakłada ozdobne, lśniące i duuuuże. Ale ja to się na tjuningu nie znam . |
Piorek Zastava 1100p i Polo ... Gdańsk | 2006-04-08 07:02:19 roscki, takie pytanko od kiedy ty jesteś z gdańska???????? |
bodziot "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2006-04-08 09:59:00 ja niemam wogóle przelotówki i trosze bardzej ryczy i nic wiecej |
Peyo125 F&F Sympatyk Smok Wawelski © & Janosik | 2006-04-08 10:30:49
Będzie beznadziejnie pierdział/fuczał , tłumik bez końcówki wogóle nie daje dźwięku czystego , tylko siakiś taki.... najlepiej weź utnij środkowy tłumik zaraz jak się kończy ta długa rura i wypuść ją z boku przed tylnym kołem - najlepiej po stronie kierowcy i wtedy dopiero Ci będzie ryczał jak z "teki" w Kaszlu
Dobrej zabawy . Piotrek. |
rosck Z Poznań | 2006-04-08 12:10:49
od niedawna tak sobie zmieszałem w profilu |
barakuda F&F Sympatyk Fiat 132/Fiat125 lubartów | 2006-04-10 10:32:05 układ wydechowy liczy się z reguły na drugie odbicie fali i to chyba wszyscy wiedza więc znaczącym w tym względzie jest pierwszy odcinek wydechu tzn ta wyliczona tzw długośc rezonansowa a jej wielokrotność czyli tzw pierwsze odbicie jest potrzebne w takim wypadku do policzenia pojemności całego układu wydechowego i miała by to znaczenie (tzn ta długość) gdyby układ był zbudowany jako prosta rura bez tłumików i innych miejsc gdzie fala może ulec odbiciu, bo jak wstawiamy tłumik do układu wydechowgo musimy zachowac jego wyliczoną pojemnośc a co przez to idzie tłumik w najprostrzej wersji czyli komora cylindryczna o większej średnnicy niż rura wydechowa zabiera nam część tej pojemności i żeby zachowac wartości obliczone musimy w konsekwencji skracać odcinki rur łączące poszczególne tłumiki a tym samym tą naszą całkowita długość rezonansową, a co do wpływu końcówki na dźwięk to po jej wywaleniu będzie głośniej tylko co to znaczy głośniej ano to jest to nasze subiektywne odczucie jakie rejestruje nasze ucho a nie zawsze musi byc to tak wyraźne jak nam się wydaje, a od czego zależy ta głośnośc wylotu spalin?? w najprostrzym wydaniu zależy od temperatury spalin wylatujących do ośrodka jakim jest powietrze więc żeby zmniejszyć głośność trzeba by obniżyć ich temperature, to mozna uzyskać min stosując większa średnice końcówki ale pamiętać trzeba też o tym że ukłąd wydechowy nie pracuje sam tworzy on integralną część z dolotem i komorą spalania, więc aby maksymalnie wykorzystywać mozliwości silnika trzeba odpowiednio to zgrać njprościej mozna to określic tak że w czasie jednego obiegu nic nie może zginąć ani wziąść się niewiadomo skąd w tych wszystkich układach czyli tyle co wleci do silnika tyle musi wylecieć i dlatego ze średnicą i długością końcówki nie ma co przeginać
a co do ścigaczy to końcówka pełnia tam role głównie estetyczną tzn ma wyprowadzić spaliny poza obręb tłumika bo gdyby jej nie było to jak by wyglądał ten tłumik po przejechaniu paru km?? byłby cały upieprzony ale z drugiej strony w tych układach wydechowych najczęściej tłumik jest wykonany jako układ absorpcyjny czyli ma niewielki wpływ na przepływ spalin tzn. opory i nie powoduje odbicia fali dlatego tam układ można traktowac jako jeden kawałek rury i uwzględniać odbicie fali na końcu wydechu czyli najprościej mówiąc długośc końcówki w tym wypadku zależy od umiejscowienia tłumika to tak samo jak w układach wydechowych samochodów ma znaczenie umiejscowienie pierwszej komory rozprężnej |