| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
HEMIGTX F&F MEMBER PF125p/Polonez C 1983 Większyce | 2006-04-04 20:27:36 Najtanszy i zarazem najmniej efektowny sposob to wykrecenie sprzegla i odtluszczenie docisku razem z tarcza lub wlozenie jakies uzywanej lecz lepszej tarczy sprzewgla. Krotko trwala metoda i czasem nieskutkuje... |
turbonez Pionki | 2006-04-04 22:25:31 hmm... nie chodzi o to ze teraz sie slizga , to jest najmniejszy problem ale silnik moze dostanie kilkadziesiat dodatkowych koni i wtedy nawet nowka sprzeglo nie da rady i chodzi mi o to zeby takie sprzeglo wytrzymywalo 120KM najchetniej wiecej
pozdrawiam |
Poramancza F&F MEMBER 125p jaworzno | 2006-04-04 22:31:48
w takim razie zaadoptuj sdocisk i tarcze z silnika 2,0 dohc fiata tarcza ma tam 215mm srednicy i powinna sobie poradzic z twoimi końmi |
ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2006-04-05 11:26:41
Sprzęgła samochodowe - regeneracja i tuning. - polecam |
turbonez Pionki | 2006-04-05 15:59:49 najlepiej by bylo pewnie uderzyc do Pana Radzikowskiego , on by mi to sprzeglo zrobil na X00 koni ale bardziej ekonomicznie wyjdzie zabawa z dociskiem i tarcza z 2.0 DOHC da rade to zrobic ?? czy wszystko bedzie pasowac czy to grubsza rzezba ?? |
mmost F&F Wolny Słuchacz :) malec Gdynia | 2006-04-05 16:16:58 Seryjne sprzegla do osobowek maja wsp. nadmiaru ok 1.4-1.6, czyli teoretycznie nowa seria powinna wytrzymac 40-60% wiekszy moment (przy obliczaniu sprzegla liczy sie tylko moment), jak jest w praktyce nie wiem, ale sprawna seria nie powinna miec problemu ze 120 kucami, ale glowy nie dam. Trzeba by sie zorientowac jak jest w poldzersie, ew. przeliczyc jeszcze raz to sprzeglo. |
-SerU- F&F Sympatyk Fiat 131 Wroclaw/Maidstone | 2006-04-05 16:52:01 Ze swoich rozległych doświadczeń powiem, że miałem w swoim 2.0 tarczę z poloneza docisk ze 132 i nigdy, przenigdy nie zajeździłem sprzęgła a silnik odbiegał od serii więc na pewno 120 KM miał i momentu ponad 170 Nm i lekkiego żywota to on ze mną nie miał więc na razie martwisz się na zapas.
Inna sprawa to to, że do polonezowskiego zamachu nie założysz docisku i tarczy ze 132 2.0 - różnią się wielkością i rozstawem śrub (1,4, 1,6 i 1,8 miały docisk i tarczę takie jak w polonezie-tylko 2.0 miało inny zamach-przynajmniej z tych, które miałem przyjemość robić ) |
turbonez Pionki | 2006-04-05 18:17:28 no to moze tak : tarcza + docisk z fiata 1,8 a zamach od poloneza dobre by to bylo ?? i tak dla upewnienia sprzegla z poparzecznych i wzdluznych silnikow sie nie ruznia prawda ?? |
-SerU- F&F Sympatyk Fiat 131 Wroclaw/Maidstone | 2006-04-05 18:24:00 Jeśli chcesz kupić sprzęgło do silnika 1.8 DOHC fiata 131/132 to mówisz, że chcesz komplet do poloneza-to to samo. A jaką firmę wybierzesz czy Valeo czy LUK czy Sahs to już tylko kwestia grubości Twojego portfela. Poza tym nie wiem o jakich przednionapędówkach mówisz ale w ritmo/regacie tarcze sprzęgła są inne-mają mniejszą średnicę wewnętrznego otworu w który wchodzi wałek sprzęgłowy i myślę, że w pozostałych też tak jest-to kwestia konstrukcji skrzyni biegów. |
turbonez Pionki | 2006-04-05 20:38:27 czyli nic nie wyczaruje ?? no nic przetocze docisk i kolo i moze zciagne troche masy z kola a tarcze kupie nowa , bedzie dobrze ?? |
RG Fiat 125 Kraków | 2006-04-07 23:29:32
ja mam w 1.6 DOHC kolo zamachowe z 1.3 ohv i sprzeglo z poloneza i nawet gdy mialem koni pod dostatkiem nigdy mi nie zaslizgalo. wiec najpierw napraw usterke a potem jak przekroczysz 140 KM i zacznie ci slizgac to sobie zalozysz sprzeglo metalowe albo wielotarczowe -moze nawet mokre. a z planowaniem docisku to uwazaj bo mozesz stracic sile docisku calkiem. [ wiadomość edytowana przez: RG dnia 2006-04-07 23:31:34 ] |
turbonez Pionki | 2006-04-08 20:07:59 dostalem prezent chyba od dobrych aniolkow , znalazlem w garazu nowiusienki docisk i tarcze . Korci mnie teraz zeby ztoczyc kolo zamachowe , ile najwiecej sie da z niego zdjac ? dodam ze mi nie zalezy wogole na Vmax chce wywalic jak najwiecej jak mi sie nie spodoba to mam drugie kolo w zanadrzu
pozdrawiam |
jacmund Polski Fiat 125p 200 ... Kraków | 2006-04-09 22:49:05 podepne sie do tematu:
mam problem z rozrusznikiem i kołem zamachowym. Rozrusznik od DOHC zakleszcza sie w kole zamachowym i ciagle nim kręci, albo wogóle sie w nie nbie wbija. Rozrusznik jest sprawny w 100 % (nowy autoamt, szczotkotzrymacz bediks itd). CZy możliwe jest aby do koła zamachowego jakimś cudem było wymagabne założenie bendiksu z 9 zabkami (jak w polonezie) a nie 11 jak w dohc? Jaki może byc jeszcze inny powod zakleszczania sie w kole? (koło jest proste, wieniec równy) |
-SerU- F&F Sympatyk Fiat 131 Wroclaw/Maidstone | 2006-04-09 22:58:57 Miałem tak samo i rozrusznik tego nie wytrzymał-kręcił się prędkością obrotową koła zamachowego co przy tym przełożeniu (ogrom koła zamachowego+maleńkość zębatki na bendixie) dawało ilośc obrotów, która sprawiła, że wirnik skrócił się o połowę
Przyczyna: uwalony automat-nie odciągał bendix'a po odpaleniu silnika. Inna sprawa to to, że możesz mieć odwrotnie założone cięgno, którym automat odciąga bendix-sprawdź to |
jacmund Polski Fiat 125p 200 ... Kraków | 2006-04-10 17:39:51 masz na myśli widełki i wajche która połączona jest z automatem??
sprawdzałem to kilka razy, jest założone prawidłowo. skoro automat, bendiks , wogóle rozrusznik jest dobry co jaka opcja jeszcze zostaje??? Pomóżcie bo przez to samochód stoi mi bezużytecznie w garażu juz drugi tydzień... |