MotoNews.pl
2 Ubywa płyny chłodzącego LPG-dziwne obiawy (91048/0) - NT
  

Ubywa płyny chłodzącego LPG-dziwne obiawy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam LPg golf 3, i mi ubywa płynu z zbiorniczka,(wyciekow nie mam) tzn. sa dziwne objawy bo jak jest malo plynu to dolewam, przejade troche i jest ponad max!!- pozniej wyrzuca mi przez zawor bezpieczenstwa! pozatym zauwazylem ze zbiera sie jakies cisnienie, bo jak jest bardzo malo płynu w zbiorniku to jak odkrece korek to zaczyna mocno syczec i wyrzuca górą. Nie wiem co sie dzieje, niektzorzt mowia ze to wina membrany mam Lovato instalacje i przejechane na niej okolo 60.000 km.Dzieki za rade. pozdrawiam
  
 
jak ci idzie duze cisnienie do ukladu chlodzenia to winna moze byc uszczelka pod glowica.
  
 
możliwe, ale to by olej byl z woda zmieszany, lub cos by sie innego dziala, a jak mozna sprawdzic czy to na 100% uszczelka pod glowica? Moze w parowniku uszczelka.?
  
 
A u mnie w renault 19 gdy mam plynu w polowie jest ok ale jak doleje do max to mi cieknie z trojnikow od podpiecia reduktora, jakies cisnienie wzrasta czy co?
  
 
Jak ubywa płynu, bez widocznych wycieków to raczej napewno wina uszczelki pod głowicą!To że gdy dolejesz i pojeżdzisz troche i zaczyna wyrzucać ci nadmiar, to istnije takie zjawisko jak rozszerzlność temperaturow ciał, co jest chyba powodem owego wyrzucania płynu poprosty ciepły płyn zwiększa swoją objętość, a syczenie spowodowane jest tym ze jak masz mało płynu w obwodzie, i zostają wolne przestrenie w kanałach to gromadzi się tam para wodna, która potrafi dość mocno się sprężyć!
Też miałem wszystkie te objawy, wymiana uszczelki pod głowicą załatwiła problem.
  
 
dzieki za porade, nie chcialbym zeby to byla uszczelka, wyczytalem ze moze byc wina korka w zb. odpowietrzania w nim siedzi zawor termiczny, moze on sie nie otwiera. Jezeli sie nie uda to niestety wymienie uszczelke. Dzieki
  
 
90% to uszczelka pod głowicą. Miałem podobne objawy w passacie. To ciśnienie które ci sie tworzy w układzie chłodzenia też nie jest prawidłowe. Ja przed wyminą uszczelki miałem też takie wysokie ciśnienie w układzie że jak otworzyłem korek przy rozgrzanym silniku to miałem garącą fontanne, natomiast po wymianie uszczelki i splanowaniu głowicy wszystko wróciło do normy. Korek można było otworzyć przy rozgrzanym silniku. Wymiana uszczelki i planowanie głowicy to nie takie straszne koszty - no chyba że sie to robi w ASO.
  
 
dzieki za rade
  
 
Speede. Nie zawsze przy walniętej uszczelce olej miesza się z płynem. W Twoim przypadku moim zdaniem to 99% uszczelka pod głowicą, ten 1% to nawet nie pytaj co, bo to jest dużo cięższy kaliber.
Kompresja z cylindrów wali przez uszczelkę do układu chłodzenia i go zapowietrza, ponieważ dziurka jest mała to powietrze robi z płynu pianę. Jedź jak najszybciej i rób uszczelkę bo może być gorzej. A temperatura Ci czasem nie skacze i nie przymarza parownik?, bo to takie dodatkowe częste objawy.
  
 
wiec moje sugesti ebyły bledne, wujalem uszczelke i jednak jest walnieta na 1 garze, rozebralem wszystko bede myc i powoli robic, ( sam to robie wiec mi zajmie troche),Jednak uszczelka, az mi kolektor 1 pierwszym cylindrze zawalilo szlamem i mazia z olejem breeee, syf. Jutro glowice do naprawy wymienie jeszcze popychacze przy okazji i bedzie chyba oke. Ale roboty to jest sporo . Pozdrawiam
  
 
Cytat:
Korek można było otworzyć przy rozgrzanym silniku.

No ja raczej nie praktykowałbym tej metody, w układzie specjalnie jest podwyższone ciśnienie aby podnieść temperaturę wrzenia płynu chłodzącego...
Cytat:
Wymiana uszczelki i planowanie głowicy to nie takie straszne koszty - no chyba że sie to robi w ASO.

lub ma się V6 opla
  
 
Jeśli do tego jest wzrost ciśnienia w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego - na 99% uszczelka pod głowicą.
Mi kiedyś aż przewody zrzuciło z kroćców i płyn się wylał na skrzyżowaniu - strach był.
Mój Opelek tak miał. Kosztowało parę złotych, ale od tego czasu bez problemu. Przy okazji wymieniłem uszczelniacze popychaczy zaworów - tez zbiedniałem o kilka stówek - za to teraz oleju mniej bierze

Podobno akurat w 10% Oplach po założeniu gazu na używany silnik
uszczelka puszcza po ok. 10-15 kkm od założenia gazu.