Chłodzenie 126p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Moze ktoś wie? Planuje przerobke w 126, - chłodnica oleju, gaźnik z filtrem na górze, wywalam obudowe filtra powietrza- dziura jest zaspawana. Wycięta będzie półka nad silnikiem- ta z której wychodzi ta gruba rura. I własnie tu jest problem- co zrobic z wlotem do wiatraka na oblachowaniu silnika? Widziałem takie maszynki- ale scigały sie na torach wyłacznie i nic tam z tym wlotem, który jest tylko troszke podgięty do góry nie było robione. A ja chcę z tym jezdzic na codzień, i nie wiem czy przedłuzyc ta rure do gory, czy co? Bo przeciez moga tam wpadac rózne brudy, nawet kamyki... Zdjecie pokazuje mniej więcej cos takiego. Poradzcie cosik. Pozdrowionka.
  
 
całkiem bez sensu...
bez sensu ze filtr będzie na gaźniku- brak elastyczności
bez sensu że brak dolotu z wentylatora, mniej powietrza będzie trafiać do gaźnika, gorsze osiągi...

aby POLEPSZYĆ osiągi to możesz tą "grubą rure" zamocować bezpośrednio do lewego wlotu powietrza i wyciąć tą półke, a chłodnica oleju na pewno sie przyda
  
 
popieram przedmówce! ...w celu poprawienia chłodzenia mozna jeszcze zdjąć całą obudowe z termostatem...
  
 
zdjąć można, ale lepiej troche ją powycinać i podoginać, aby zachować jakieś resztki ciśnienia w układzie
  
 
Cytat:
2003-04-16 18:05:56, Lunatic pisze:
popieram przedmówce! ...w celu poprawienia chłodzenia mozna jeszcze zdjąć całą obudowe z termostatem...



to jest glupi pomysl raczej sam termostat i wyciac tam gdzie wylot jest powietrza bo jak sciagniesz to powietrze sie rozprasza i nie przelatuje przez glowice kierunkowo
  
 
Cytat:
to jest glupi pomysl raczej sam termostat i wyciac tam gdzie wylot jest powietrza bo jak sciagniesz to powietrze sie rozprasza i nie przelatuje przez glowice kierunkowo


dokladnie tak jak pisze forti.. minimum co musisz zostawic to 'boczki' obudowy ze powitrze nie uciekalo na boki, tylko srodkiem miedzy cylindrami..

na fotce widac jak to mniej wiecej ma wygladac..
  
 
pomysł z ciągnięciem powietrza z komory conajmniej mija sie z celem.
polepszyć spalanie miesznki to nie znaczy na łapu capu 'zalać' komore spalania powietrzem, wazne jest przede wszystkim aby to powietrze było zimne i w odpowiednich ilosciach
a tego nie osiągniesz ciągnąc powietrze bezpośrednio z komory silnika szegolnie że malczan chłodzony jest powietrzem które w dodatku wypuszczane jest wprost do komory!!!!
  
 
Cytat:
2003-04-16 22:30:30, Peeryt pisze:
...szegolnie że malczan chłodzony jest powietrzem które w dodatku wypuszczane jest wprost do komory!!!!


a zastanawiał się ktoś z was nad tym jak to ciepłe powietrze odprowadzić z komory silnika na zewnątrz?

[ wiadomość edytowana przez: Lunatic dnia 2003-04-18 10:42:04 ]
  
 
najprostsze byłoby zamontowanie wiatraka wyciągającego powietrze przy wylocie na klapie, ale nie wiem czy byloby to bardzo skuteczne... w rallycrossie mają wycięte przetłoczenie przy wlotach i przetłoczenie nad tablicą rejestracyjną
  
 
osobiscie widzialem taki wiatrak wygląda ciekawie ale czy to działa az w tak dużym stopniu tego nie umiem powiedzieć
  
 
OK, to powiedzcie jak jest to rozwiazane w tych autkach? tu akurat sa weberki, ja mam gaznik z zastawy...
  
 
w tym po prawej widać, że półka została
  
 
odkopuje trupa



sprawa wyglada tak , ze zamykam dolot powietrza do gaznika. najprostszym rozwiazaniem jest zaspawanie tej dziury. z gory obudowy filtra powietrza nawet nie ruszam, myslalem nad wycieciem i na gladko zrobieniem gory, ale za duzo roboty by z tym bylo, a to ma jezdzic i moze troche wygladac.
teraz pytanie kolo tej dziury sa 2 takie blaszki ktore pewnie ukierunkowuja powietrze na cylindry. ponoc ludzie to wycinaja. daje to cos czy wyciac to mam ??
 
 
ukierunkowyja i zapobiegaja przypadkowemu wpadnieciu swiecy bo oblachowania wentylatora... ja bym zostawil
tez mam u siebie taki patent ze gaznik jest calkowice wolnossacy a cale powietrze idzie na cylindry i glowice, osiagi wcale nie pogorszyly sie
  
 
tez mi sie wydaje , zeby zostawic. gdzies cos mi sie o uszy obilo , zeby wycinac to wiec chcielem sie upewnic co i jak.
a ty na jakim gazniku jezdzisz???
 
 
seryjny gaźnik mam