Lakierowanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Decyzja zapadła - wymieniam progi + lakierowanie całego (na ten sam kolor) ponieważ jest mocno obtłuczony

Stąd moje pytania lamera lakiernika:

1. Jaka jest różnica między szpachlem z włóknem szklanym a szpachlem z aluminium? Mogą być jeszcze jakieś inne?

2. Jak zabezpieczyć progi (oprócz cynkowania) i inne ewnetulane wstawki blacharskie? Czy jest jakiś dobry preprat który się kładzie
na blache przed lakierowaniem żeby zapobiec korozji?

3. Podobno można położyć na lakier właściwy kolejną warstwe lakieru bezbarwnego - podnosi to PODOBNO właśności estetyczne ... ale czy warto?

Każdą uwagę i poradę przed moją akcją "piękny essi" przyjmę bardzo chętnie

Pozdro !

wacen
  
 
Szpachla alumionowa jest do wypełniania ubytków na karoserii i jest najbardziej wytrzymała ze wszytskich. Szpachla z drobinkami maty żywicznej najlepiej nadaje sie do plastików. Oprócz tych są jeszcze szpachle bez tych włókien oraz szpachle wykończenowe. Bo zarówna ta aluminowa jak i tak z włuknem są szpachlami do podstawowego naprawiania, dopiero na nie powinno się nakładać szpachle wykończeniowe, do uzyskania ostatecznej powierzchni, taka końcowa kosmetyka.
Lakier bezbarwny kładzie się tylko na lakier prełowy lub metaliczny i wtedy jest to koniecznością bo inaczej nie będzie żadnego efektu. natomiast jeśli masz zwykły lakier, czyli ani perła, ani metalik, to ten lakier bezbarwny nic nie da, będą to tylko wyrzucone pieniądze.

Ale czyżbyś sam chciał malować cały swój samochód???
  
 
Cytat:
2006-04-10 09:06:38, daz pisze:
Lakier bezbarwny kładzie się tylko na lakier prełowy lub metaliczny



Nie tylko
Moj czarny nie jest metaliciem i jest pokryty bezbarwnym
Ojciec mial kiedys czerwonego nie matalica i tez byl bezbarwny
Ford chyba wszystko maluje baza i lakierem.
  
 
Cytat:
2006-04-10 09:06:38, daz pisze:
Ale czyżbyś sam chciał malować cały swój samochód???



No nie do końca sam ... razem z koleżką który już pare fur pomalował ... kiedyś się troszkę bawiłem w drobne (czytaj pojedyńczy element) naprawy ale teraz to wyprawa na pełną wodę jak dla mnie

... oby lakier nie spłyną po tygodniu ...

pozdro

  
 
Klar (bezbarwny) kładzie się również na zwykły lakier celem zwiększenia połysku i jakości powłoki. Należy liczyć się z: wzrostem kosztów, malowanie jest trudniejsze, nie można wykonać polerki bazy. Co do zabezpieczania wspawywanych blach (Rdzę wcześniej potraktować np Brunoxem), dobry podkład (jeśli ocynk, to można kupić rozlewany w sklepie lakierniczym), masa uszcelniająca i na to baranek.
  
 
A tak przy okazji się wtrącę ...
Rok temu robiłem zaprawki nadkoli i teraz jak się przyglądnąć widać jakby popękania, pajęczynę na lakierze. Od czego to? Za gorąco było jak malowałem? za zimno?

Pozdrówka
  
 
up up ? w kwestii "pajęczynki"
  
 
Cytat:
2006-04-12 15:37:33, chasmo pisze:
up up ? w kwestii "pajęczynki"



Wg mnie mówiąc potoczne "zważył" się lakier, czyli zareagował z podkladem, albo z bezbarwnym, jeśli był.