Czy sie różni ZETEC od nieZETECA?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Myślałem, że mam ZETECa, ale ostatnio przy drobnych pracach pod maska zauważyłem, że zamiast napisu ZETEC na pokrywie zaworów czai się jedynie DOHC. No i na kolektorze jest EFI jeszcze napis. Trochę mnie to zmartwiło, bo już kupiłem rozrząd oryginalny do ZETECA. Auto przypomne '95, a w zasadzie końcówka '95 1.6 90PS (66kW). Może mnie ktoś oświecić jak to w koncu jest?
  
 
w escorcie silnik 1,6 16v to zetec niezaleznie czy ma napisane DOHC czy ZETEC
a EFI to nic innego jak elektroniczny wtrysk paliwa(co swiadczy
w roznych okresach produkcji nanoszono rozne napisy na pokrywie
  
 
Masz motor o oznaczeniu ZETA, Zetec to jest zmodyfikowana werjsa Zety. Rozrząd chyba będzie paswoła. Już nie pamietam jak wymieniałem;d
  
 
Zeta (pierwotna nazwa), Zetec (modna nazwaz z "tec" na koncu - pozardrościli Oplowi Ecotec'a albo odwrotnie) to to samo. Oba silniki są 16V DOHC. Jakoś na początku 90'tych zmienili nazwe. W kazdym badz razie w 92gim byl juz Zetec.

DOHC oznacza Double OverHead Camshaft. Widziałem Zetec'i tylko z tym napisem. Minimalne różnice w osprzecie. 99% to to samo. EFI to bzdetne napisy na kolektorze dolotowym w stylu Electronic Fuel Injection. Taka tam mowa trawa....


[ wiadomość edytowana przez: Pawol dnia 2007-03-09 10:05:50 ]
  
 
Potwierdzam to co napisał przedmówca - wszystkie silniki 16-zaworowe montowane w escortach po 92' to Zetec'i, EFI to tylko takie tam żeby ładnie wyglądało że taki nowoczesny na elektr. wtrysku A DOHC to rodzaj motoru - dwa wałki rozrządu (też taki nowoczesny bajer (sic!))
  
 
a mi sie wydaje ze ecoteci pojawily sie zetecu juz