Chłodzenie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam - po raz pierwszy na grupie

Krótko się przedstawię - mam na imię Czarek i mieszkam w Poznaniu. Jeżdżę Omegą B 2.0 (X20SE) combi z 97 roku.

Mam problem z moją maszynką. Od długiego czasu, przy niższych prędkościach (do 60 kmh) często temperatura dochodzi do 97 st i włącza się wentylator. Po ok. 1 min. spada do 92 i za nast. 4 min. znowu się włącza wentylator. Niestety problem pojawia się nawet przy 6 st C na zewnątrz. Na trasie, nawet przy V >= 180 kmh temperatura stoi na 92.

Wymieniłem już termostat i korek zbiorniczka, wypłukałem chłodnicę w środku i na zewnątrz, zmieniłem płyn i lipa Chłodnica nagrzewa się cała, węże też, nagrzewnica działa jak powinna a w zbiorniczku nie widać żadnych bąbelków.

Nie mam już więcej pomysłów poza wymianą chłodnicy, ale zanim to zrobię chcę się upewnić.
Czy możecie mi pomóc i poddać inny pomysł lub potwierdzić wymianę?

Pozdrawiam
Cezar acera
  
 
Witam kolegę.

Jestem dziewczynką i nie mam żadnego pojęcia o samochodach ,
(chociaż twój problem brzmi znajomo),
ale pozostanę przy tym, że się tylko ładnie przywitam.
  
 
Czolem !!

Mialem podobny problem. Pacjent z ASO sprzedal mi patent na odpowietrzanie ukladu chodzacego. Przod samochodu musi stac wyzej, np na lewarku. Po takim zabiegu problem zniknal.

PS. Jak bywasz na Promienistej to zapraszam na kawe :]
  
 
witam kolegę

właśnie - problem brzmi znajomo - miałem tak 2 razy w 2 autach
w jednym wymieniłem chłodnicę i pomogło (niestety wcześniej dałem się namówić na wym uszczelki pod głowicą )
w drugim był problem z wolnymi obrotami wentylatorów (brak) naprawa załatwiła sprawę.

Ale widzę, że Ty już przewaliłeś kupe roboty i bez efektów...

powodzenia w dalszych poszukiwaniach
  
 

to jeszcze 2 pytania:
- po co są te wolne obroty i czy mają być w X20SE?
- czy odpowietrza w trakcie napełniania, czy można później?

pozdrawiam
acera cezar
  
 

Dramar, o której Promienistej pisałeś i gdzie dokładnie Cię znaleźć w razie wspomnianej kawy?

pozdrawiam
acera cezar
  
 
Promienista 8... wjazd od Grunwaldzkiej...

PS. Przed brama parkuje Omega Kriegsmarine Edition... nie da sie jej pomylic z inna a jak jej nie ma to mnie tez



[ wiadomość edytowana przez: dramar dnia 2003-11-05 23:52:16 ]
  
 
A dobra ta kawa? Bo może też się skuszę - taka okazja to nie wiem kiedy się powtórzy

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Jak to Mega mawia... zajebisssssta....
  
 
Cytat:
Pacjent z ASO sprzedal mi patent na odpowietrzanie ukladu chodzacego. Przod samochodu musi stac wyzej, np na lewarku. Po takim zabiegu problem zniknal.



Dra..a tak "pi" razy drzwi, to o ile trzeba ten nos uniesc????
  
 
Ja podnioslem na tyle, ze kola oderwaly sie od ziemi.
  
 

znaczy - wystarczy pod górką stanąć?
to ja po wymianie płynu już nie raz stałem i nie pomogło. pozostaje chłodnica

pozdrawiam
cezar acera
  
 
rozwinę wątek
Mam pytanko. Czym i czy wogóle warto bawić się w płukanie układu chłodzenia?? Oma grzeje mi się, w mieście wentylator chodzi prawie cały czas nawet przy temp powietrza 10st.(temp silnika ok 92-93st.) Dodam, że uszczelka pod głowicą była zmieniona, termostat również.( niedawno) Taki stan jest od zakupu omy czyli od roku. Zimą ciężko się grzeje, wiosną/latem za mocno.(generalnie mam max nie więcej niż 94st) Stawiam na zatkany układ chłodzenia, ale nie jestem fachowcem. Chyba, że te silniki tak mają (x20xev)
  
 
Cytat:
2003-11-05 20:37:57, acera pisze:
Witam - po raz pierwszy na grupie Krótko się przedstawię - mam na imię Czarek i mieszkam w Poznaniu. Jeżdżę Omegą B 2.0 (X20SE) combi z 97 roku. Mam problem z moją maszynką. Od długiego czasu, przy niższych prędkościach (do 60 kmh) często temperatura dochodzi do 97 st i włącza się wentylator. Po ok. 1 min. spada do 92 i za nast. 4 min. znowu się włącza wentylator. Niestety problem pojawia się nawet przy 6 st C na zewnątrz. Na trasie, nawet przy V >= 180 kmh temperatura stoi na 92. Wymieniłem już termostat i korek zbiorniczka, wypłukałem chłodnicę w środku i na zewnątrz, zmieniłem płyn i lipa Chłodnica nagrzewa się cała, węże też, nagrzewnica działa jak powinna a w zbiorniczku nie widać żadnych bąbelków. Nie mam już więcej pomysłów poza wymianą chłodnicy, ale zanim to zrobię chcę się upewnić. Czy możecie mi pomóc i poddać inny pomysł lub potwierdzić wymianę? Pozdrawiam Cezar acera




Poruszałem już ten temat na forum, ale skoro jesteś nowy to napisze jeszcze raz. Co prawda piszesz że pojawia ci sie to od nie dawna ale zakładam że mogłeś tego wcześniej nie zauważyć.
Po kupieniu omegi miałem idntyczne objawy. 10 stopni na dworzu, jade ze stałą predkosćia 100km/h i włąćza sie wentylator. Odwiedziłem kilka serwisów w każdym kazali wymieniać mi co innego. Korek termostat czujnik. I co ? I jak było tak było jedynie portfel pusty. Późnej padła diagnoza że to uszczelka pod głowicą. W końcu postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce. Do naprawy wystarczył mi zwykły śrubokręt i 5 minut czasu Odkręciłem przednią atrape i stwierdziłem że na atrapie jest nie wiadomo po co nakładka plastikowa uniemożliwjająca jaki kolwiek dopływ powietrza z przodu. Po ściągnięciu nakładki objaw przeszedł. Możesz jeszcze mieć nie drożną chłodnice, kup sobie atrape ala kamei a napewno wiatrak nie będzie się tak szybko włączał
  
 
karolb150 - no widać że kolega nowy popatrz na datę postu

2003-11-05 20:37:57, acera pisze:

hehehhhehehhheheehehh
  
 
Cytat:
2006-04-14 14:16:30, Cleber pisze:
karolb150 - no widać że kolega nowy popatrz na datę postu 2003-11-05 20:37:57, acera pisze: hehehhhehehhheheehehh





Hehe ano racja, nie przyjrzałem się
  
 
Cytat:
rozwinę wątek
Mam pytanko. Czym i czy wogóle warto bawić się w płukanie układu chłodzenia?? Oma grzeje mi się, w mieście wentylator chodzi prawie cały czas nawet przy temp powietrza 10st.(temp silnika ok 92-93st.) Dodam, że uszczelka pod głowicą była zmieniona, termostat również.( niedawno) Taki stan jest od zakupu omy czyli od roku. Zimą ciężko się grzeje, wiosną/latem za mocno.(generalnie mam max nie więcej niż 94st) Stawiam na zatkany układ chłodzenia, ale nie jestem fachowcem. Chyba, że te silniki tak mają (x20xev)



Warto! Nie wiem czym bo robił mi znajomy w ASO. Poprzednie auto (Vectra), kupiłem w zime i nie grzał mi się w ogóle. W środku szron na szybach, ja w kufajce..... Znajomy mi przepłukał cały obieg, podobno syfu było więcej jak płynu. Objawy ustąpiły po czyszczeniu. Nie powiem ci tylko jak było w lato, bo do lata nie czekałem. Sprawdź, czy chłodnica nagrzewa ci się równomiernie cała, może jest mało drożna. Tylko znowu by w zimę się szybko grzał! Ciekawa sprawa. Ja bym proponował przeczyścić układ. U mnie pomogło!


----------------------------------------------
A jak nie wiemy co robić, to róbmy to!!!