Swiatla dlugie /mijania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
dlaczego jak wlaczedlugie to mijania gasna? wy tak macie? da sie zrobic aby oba swiecily
  
 
Tak, to jest normalne, 90% samochodów (wszystkich, nie tylko espero) w polsce tak ma.
Da się zrobić żeby oba świeciły, ale musisz skorzystać z wyszukiwarki, było to dokładnie opisane.
  
 
Tak jest, ale da się, żeby tak nie było. Loook wyszukiwarka... ino nie wiem pod jakim hasłem.
  
 
Ja już zrobilem że oba świecą wystarczyło połączyć dwa kabelki przy kierownicy
  
 
Cytat:
2006-04-08 00:59:09, purbanski pisze:
Ja już zrobilem że oba świecą wystarczyło połączyć dwa kabelki przy kierownicy



ktore? i co trzeba po kolei robic
  
 
Cytat:
2006-04-08 00:59:09, purbanski pisze:
Ja już zrobilem że oba świecą wystarczyło połączyć dwa kabelki przy kierownicy



Jeśli nie podpiąłeś tego przez przekaźnik to wróżę Ci rychłe wypalenie styków w dźwigni świateł.
  
 
Cytat:
2006-04-08 10:39:01, Robert_S pisze:
Jeśli nie podpiąłeś tego przez przekaźnik to wróżę Ci rychłe wypalenie styków w dźwigni świateł.



Co tam dzwignia to tylko jakies 80 zeta
  
 
A przekażnik tylko 7 zeta
Poza tym bez przekaźnika możemy spalić również instalacje elektryczną
4 żarówki zapalone razem dają nam 220W (4x55W)
Jak podzielimy to przez 12V wychodzi nam ok.18A prądu obciążenia
A te cienkie kabelki raczej takiego obciążenia nie wytrzymają
  
 
Nie strasz.Samochód już ma dwa osobne przekaźniki dla długich i krótkich osobno i osobne obwody.Wystarczy tylko że za pomocą przełącznika świateł połączymy razem oba przekaźniki w pozycji długich razem.
  
 
Cytat:
2006-04-09 09:51:14, Rysiek2 pisze:
Nie strasz.Samochód już ma dwa osobne przekaźniki dla długich i krótkich osobno i osobne obwody.Wystarczy tylko że za pomocą przełącznika świateł połączymy razem oba przekaźniki w pozycji długich razem.


BZDURA!! A żeby było ciekawiej to przekaźnik (JEDEN) jest przed przełącznikiem świateł.

  
 
Przepraszam .Masz rację.Amperaż tego przekaźnika 30A wystarczyłby ale trzeba dołączyć równolegle jeszcze jeden przewód 1,5mm2 aby nie było spadków napięcia.Prościej dołączyć drugi przekaźnik.
  
 
No akurat kwestia braku przekaźników świateł w naszych złomach i ich dorabiania w celu poprawienia skuteczności kiepskich lamp była wałkowana nie raz i nie dwa...
Włącznie z dokładną fotorelacją z tego procesu i innymi usprawnieniami.
  
 
Cytat:
2006-04-11 10:43:07, Walus pisze:
No akurat kwestia braku przekaźników świateł w naszych złomach i ich dorabiania w celu poprawienia skuteczności kiepskich lamp była wałkowana nie raz i nie dwa... Włącznie z dokładną fotorelacją z tego procesu i innymi usprawnieniami.



Przeglądałem kilka schematów elektrycznych innych nowocześniejszych aut i w ŻADNYM nie było przekaźnika dla długich - napięcie szło przez przełącznik świateł. Widocznie producenci wychodzą z założenia, że przełącznik popsuje się prędzej czy później, ale pierwotny właściciel już do tego czasu wymieni auto na nowy model.
  
 
Cytat:
2006-04-11 11:53:07, Robert_S pisze:
Przeglądałem kilka schematów elektrycznych innych nowocześniejszych aut i w ŻADNYM nie było przekaźnika dla długich - napięcie szło przez przełącznik świateł. Widocznie producenci wychodzą z założenia, że przełącznik popsuje się prędzej czy później, ale pierwotny właściciel już do tego czasu wymieni auto na nowy model.



To tylko dowód na to, że samochody są coraz gorzej robione (z założenia i celowo) w imię cięcia kosztów i wymuszania częstej wymiany na nowe.
  
 
Ja tylko połączyłem tym kabelkim ponieważ fabrycznie miałem praekaźnik na inst św. mijania. Na długich jak piszecie faktycznie przekaźnika nie ma ale pożarem lub zwarciem bym się nie martwił. Jeżdże już pół roku z taką inst. i nic, a na długich mam dane dwie żarówki 100W i mijania 2x55W więc w sumie 310W i kabelki się nawet nie grzeją a czesto kożystam z długich.
  
 
Cytat:
2006-04-17 00:19:05, purbanski pisze:
Ja tylko połączyłem tym kabelkim ponieważ fabrycznie miałem praekaźnik na inst św. mijania. Na długich jak piszecie faktycznie przekaźnika nie ma ale pożarem lub zwarciem bym się nie martwił. Jeżdże już pół roku z taką inst. i nic, a na długich mam dane dwie żarówki 100W i mijania 2x55W więc w sumie 310W i kabelki się nawet nie grzeją a czesto kożystam z długich.



Prąd świateł jest załączany przekaźnikiem - to fakt.
Ale po przekaźniku prąd wraca do przełącznika swiateł, który przełącza prąd albo do żarówek mijania albo drogowych. Kable zniosą pewnie prąd 25 amperów, ale przełącznik przy kierownicy się spali i tyle. Może nie dziś i nie jutro, ale raczej prędzej niż później tak się stanie.
Z drugiej strony - zmierz napięcie na żarówkach przy włączonym całym zestawie (310W) - podejrzewam, że napięcie będzie znacznie niższe niż 14V, a w konsekwencji rzeczywista moc na żarówkach będzie wynosić np. 200W (na skutek strat na zbyt cienkich kablach)
  
 
ja tak mam tez. A do tego jeszcze same mi sie wlaczaja swiatelka jak uruchamiam silnik (nie jak wlaczam zaplon) ojciec w toledo tez ma tak ze mu nie gasna mijania. a no i ja tak mam jakies 8lat i nic zlego sie nie dzieje.