MotoNews.pl
2 Vw t-3 2.0 chłodzony powietrzem (140997/0) - NT
  

Vw t-3 2.0 chłodzony powietrzem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam szukam wszelkich informacji na temat możliwości założenia gazu w dwu litrowym bokserze chlodzonym powietrzem .Gdzie zakładają takie instalacje a może ktoś ma taką instalacje założoną, jak się sprawuje.
  
 
Trzeba popytać o to na garbusowych i busikowych listach dyskusyjnych. Tam na pewno będą wiedzieć.
  
 
jak montowałem gaz u siebie, to na stanowisku obok zakładano lpg do garbusa i ogrzewanie reduktora (bo w tym cały problem) zrobili jakoś z obiegu oleju, jednak montażyści rozmawiajac miedzy sobą dziwili się ze właściciel tak chciał bo reduktor szybko się zapcha czy cośtam. Ja wpadłem na pomysł że można założyć wymiennik ciepła (taki jak przy przerabianiu diesla z ropy na słonecznikowy i do tego dołożyć mały obieg wodny,
  
 
Jeśli będzie używany dobry olej to niczym się nie zapcha. Istotne jest to jak zrobiono podłączenie. Jeśli właczono parownik w obieg ciśnieniowy to może on nie wytrzymać ciśnienia.
Inne rozwiązanie to dodatkowy obieg wodny ogrzewany spalinami. Jednak lepiej żeby kolega Lachim69 popytał konkretnych użytkowników jak te rozwiązania się sprawują , które lepsze i gdzie można to zamontować.
  
 
myślałem właśnie o odrębnym systemie wodnym do reduktora ale chętnie poznałbym doświadczenia innych użytkowników tego typu silników z gazem ale coś ich nie widać, coraz mniej takich silników
  
 
a najlepiej ponieważ jest to pojazd kempingowy chciałbym zrobić jedną instalacje dla silnika i osprzętu kempingowego co raczej będe zmuszony zrobić sam ponieważ wątpie czy jakiś warsztat się tego podejmie
  
 
byl temat kiedys o garbusie na gaz i on mial parownik ogrzewany spalinami, jednak cos tam nie do konca bylo ok, poszukaj na forum i zgadaj sie z wlascicielem garbusa
  
 
Cytat:
2006-04-01 21:12:20, lachim69 pisze:
Witam szukam wszelkich informacji na temat możliwości założenia gazu w dwu litrowym bokserze chlodzonym powietrzem .Gdzie zakładają takie instalacje a może ktoś ma taką instalacje założoną, jak się sprawuje.



Zapytaj na pl.misc.samochody.garbusy może dostaniesz konkretny adres, to nie mój rejon kraju więc ci nie pomoge.

Co do samej instalacji parownik może być:
- podgrzewany spalinami (warunek sprawny wydech)
- podgrzewany olejem z silnika (plusem jest ze reduktor dziala jak dodatkowa chlodnica oleju)
- podgrzewany wodą (trzeba zrobić dodatkową instalacje zbiorniczek + pompa + wymiennik ciepła (zazwyczaj rurka nad wydechem))