Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Lunatic F&F Sympatyk Fiat 125 Warszawa | 2003-04-18 10:46:04 był już jeden post odnośnie regulacji LPG, może spróbuj według tego sam wyregulować... |
![]() Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2003-04-18 10:49:40 Witam
Proponuje wyregulować gaz TUTAJ BARRY opisał jak należy go regulować. Co do skrzyni to mozliwe ze jest to jej wina, przeciez na krótkiej skrzyni jedziesz np. to 90 domyslam sie ze masz wyzsze obroty niz na skrzyni seryjnej na tym samym biegu, czyli potrzebuje wiecej paliwka. Niech mnie ktoś poprawi jak źle rozumuje ![]() Moze chcesz sprzedać skrzynie ?! ![]() pozdrawiam |
![]() Rino125p F&F Sympatyk Kraków | 2003-04-18 13:04:46 Hmmm co do reduktora to on ma 3 miesiace, a firma Elpigaz (tym razem napisalem poprawnie) jest dosc popularna na polskim rynku, i ma swoje serwisy np na dobrego pasterza, grębałów, czy proszowice, natomiast BRC to co mialem wczesniej to tak jest to zlom, choc zdazaja sie wyjatki. Co do regulacji opisanej przez BARREGO, to bardzo chcetnie bym skorzystal, tylko jest jeden problem ja mam takie cus z dwoma srubami i jedna rurka rozchodzi mi sie na 2 i na kazdj jest Sruba ![]() Co do skrzyni to zastanawialem sie czy nie zmienic na oryginalna , ale narazie nie mam kasy, moze w wakacje... Czy usuniecie koncowego tlumika i wstawienie rury splaszczonej przy koncy, cos daje i czy jest to legalne, znalazlem opis na str http://www.republika.pl/pllpawel/wydech.htm na dole jest tego opis |
![]() BARRY F&F Sympatyk zalezy od dnia Stalowa Wola | 2003-04-18 13:38:23 Zobacz jakie masz obroty na 4 biegu przy predkosci 60 km/h
powinno byc 2000 RPM. Druga sprawa to regulacja registera z dwoma srubami jest moze ciut trudniejsza ale lepsza ... po prostu druga srube dajesz dawke gazu dla II gardzieli czyli praktycznie na wyzszych obrotach ... jak ustawisz 1 srube ze bedzie dobrze jezdzil do na nizszych obrotach a na wysokich lapie mula odkrecasz mu 2 srube..z zasada jest taka ze 2 sruba jest zawsze ciut wiecej odkrecona niz 1. Ja mam swojego ustawionego na ekonomie a pali mi 15 litrow :] Sprawdzilem kompresje i wyszla mi tragicza ![]() sprawdz nie warto zyc w zaklamaniu ze "nasz" silnik jest zyleta ![]() |
![]() Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2003-04-18 14:48:51
a dyfer jest kwadratowy czy okragły ?! i jak poznac z zenwatrz ? moze jest jakis opis krotkiego mostu ![]() pozdrawiam |
![]() Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2003-04-18 15:32:43 Mam most taki jak w poldku, trzeba by było odczytac jaki ma opis i porównac z mostem Rino i sprawdzic czy dyfer czy skrzynia krótka ![]() |
![]() Rino125p F&F Sympatyk Kraków | 2003-04-18 16:16:58 no wiec wlasnie sprawdzilem. na 4 przy 2000 obr mam 50/h, natomiast 60/h mam przy ok 2600obr, co o tym sadzicie?
Z tego co piszecie to nie koniecznie musi byc skrzynia krutka tylko przelozenie mostu? czy cos zle zrozumialem? aha i co to jest dyfer? ![]() Co do regulacji to czy ma znaczenie ktory przewod ptraktuje jako 1 a ktory jako 2? co sadzicie o tym tlumiku o ktorym pisalem wczesniej? |
![]() Blady F&F Sympatyk FIAT | 2003-04-18 16:44:23 Jako pierwszy traktój ten idący do pierwszej gardzieli gaźnika (to ta która otwiera się pierwsza)to ma dość duże znaczenie ![]() Dyfer to dyferencjał , mechanizm różnicowy .... czyli to co masz w moście i co przenosi napend z wału (poprzez półosie ) na koła Skoro przy 60 km\h masz 2600 obr\min zamiast 2000obr\min to masz coś krótsze (ja obstawiam most , dyfer , jak zwał tak zwał wiadomo o co chodzi) ew skrzynie . Podejrzewam że reszte masz normalnej długości ![]() |
![]() Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2003-04-18 17:02:42 co do tego tłumika to widziałem sie z pawłem włascicilem tego fiata i słuchalem tego tłumika ale mial juz 2.0 wiec dzwiek byl zupelnie inny. A co do odniesionej mocy czy jakis zysków to nic takiego nie pamietam.
Ja mam wydech na dwoch wydechach koncowych, w miejsce srodkowego wspawałem tłumik koncowy, a ostatni tłumik pozostał bez zmian ( u mnie jest to Michael ) roznicy nie odczułem jedynie w dzwieku jest bardziej "basowy" jesli mozna to nazwac basem ![]() |
![]() Rino125p F&F Sympatyk Kraków | 2003-04-18 17:41:05 no dobra czyli tlumika nieruszam
a co do regulacji gazu opisanego przez Barrego (wiem ze truje, ale chce sie upewnic zanim sie za to wezne) to zrozumialem to tak: poprawcie mnie jesli sie myle: grzeje silnik do temp pracy, trzymam go na gazie na 3.5 tys obrotow, i dokrecam srube pierwsza, (czyli ta ktora idzie do gardzieli otwierającej sie jako pierwsza przy dodawaniu gazu), az zaczna spadac obroty, wtedy odkrecam ja o pół obrotu, i powinny spadac obroty przy ok 5000 obr. I teraz czy ta druga śruba w czasie tej regulacji ma byc skręcona na minimum? i dopiero pozniej mam ja odkecic, jesli tak to o ile? Aha jeszcze jedno na benzynie mam cos takiego ze jak dodaje gazu powoli to wchodzi na obroty, a jak wciskam szybko na maxa to nawet gasnie. co to jes?, na gazie nie ma nic takiego |
![]() spawn666 Autosan Bielawa | 2003-04-18 17:49:02 Co do skrzyni to FSO nigdy nie wypuscilo krutszej skrzyni. nawet rajdowki jezdzily na seryjnej (tzn z 5 jako nadbieg). bawili sie za to przelozeniami mostu. w rajdach uzywalo sie dwoch - 5,25 i jeszcze jednego ale nie pamietam jakiego - w kazdym razie 5,25 jest najkrotszym i DF powinien na nim odwijac sie jak szalony. a co do spalania to najpierw sproboj wyregulowac instalacje, a potem "zdjemij noge z gazu" ![]() ![]() |
![]() BARRY F&F Sympatyk zalezy od dnia Stalowa Wola | 2003-04-18 19:46:36 co do regulacji to powtorze jeszcze raz ![]() 1.nagrzewasz auto do tempratury pracy 2.chodzi sobie silniczek na 1000-1500 RPM na jalowym 3.skrecasz srube ktora idzie do 1 przelotu w gazniku o 2-3 obroty jak zacznie przygasac do dokrec troche i depnij mu na gaz pewnie bedzie mul.Odkrecasz o pol obrotu i znowu gazujesz.Mozna tak ustawic ze ruszenie ciutke sruba powoduje mula. 4.Teraz zakrecasz do konca 2 srube 5.odkrecasz i gazujesz zeby spradzic czy wchodzi ladnie na obroty 6.jesli zadowala Cie szybkosc i wartosc wkrecania sie to zostawiasz 7. po tym wszystkim regulujesz sruba na reduktorze obroty jalowe 8.robisz test drogowy.Pewnie na 100 % bedize lapal mula bo silnik pod obciazeniem bedize wymagam wiecej gazu.Odkrecasz mu o troszke(sam musisz okreslic ile) gazu 1 i 2 przelotu testujesz jak jest OK zostawiasz.Nie warto jezdzic na ubogich mieszankach bo mozna wypalic zawory albo dziure w tloku ![]() |
![]() Rino125p F&F Sympatyk Kraków | 2003-04-18 22:07:46 no wiec, wczolgalem sie pod mój rydwam i mam taki skręcany na 8 śrób. i pod nimi na wystajacej czesci do ktorej jest przykrecona kopolka jest napisane cos takiego:
FSO 04851(albo 7 , ale raczej 1)92 wiec raczej FSO 0485192 czy to cos komus mowi? za gaz wezne sie jutro, a co do dlawienia na benzynie to co to moze byc? |
![]() Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2003-04-18 22:11:20 dławienie po dodaniu gazu, ale pozniej juz idzie ?!
ja sprawdze dyfer u siebie jak bede w garazu ![]() |
![]() Rino125p F&F Sympatyk Kraków | 2003-04-18 22:17:59 tzn jezeli wcisne do konca i trzumam to zgasnie calkiem, tak jakby go zalalo, a jak popuszcze na chwile to pozniej wchodzi |
![]() Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2003-04-19 09:41:12
ogólna regulacja gaźnika, z czyszczeniem ![]() ja mialem taki efekt ze dodwałem gazu to gasł i okazało sie ze był to pływak zle ustawiony zobacz u siebie. pozdro |