Autronic AL700- brak podłączenia do TPS

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Podczas przeglądu instalacji elektrycznej lpg w moim volvo 460 1.8 zauważyłem, że jeden z przewodów (żółto-czarny) jest obcięty i zaizolowany natomiast na schemacie przewód ten jest podłączony do TPS. Proszę o informację czy podłączenie przewodu jest konieczne ewentualnie jakie mogą być przyczyny nie podłączenia kabelka.
  
 
Zazwyczaj jeśli jest w samochodzie komputer bosha, lub np mikser boshoski to raczej nie podłacza sie pod tps.
Pod tps można się podłączyć jeśli na przykład samochód nie schodzi z obrotów i trzeba zastosować funkcję chamowania (cut off)
A jesli obroty sa ok to podłączenie pod tps jest zbedne
  
 
Ja natomiast słyszałem ,ze to funkcja wzbogacenia mieszanki lpg przy szybkim maksymalnym uchyleniu przepustnicy jest możliwa w momencie jak się podepnie pod TPS.
  
 
Cytat:
FaFa_
Wysłany: 2006-03-27 21:33:38

Zazwyczaj jeśli jest w samochodzie komputer bosha, lub np mikser boshoski to raczej nie podłacza sie pod tps.
Pod tps można się podłączyć jeśli na przykład samochód nie schodzi z obrotów i trzeba zastosować funkcję chamowania (cut off)
A jesli obroty sa ok to podłączenie pod tps jest zbedne


Nic z tych rzeczy . Rodzaj kompa ECU nie ma znaczenia. Wszystko zależy od kompa LPG i jego funkcjonalności.

Cytat:
faworyt
Wysłany: 2006-03-28 02:08:37

Ja natomiast słyszałem ,ze to funkcja wzbogacenia mieszanki lpg przy szybkim maksymalnym uchyleniu przepustnicy jest możliwa w momencie jak się podepnie pod TPS.

.
Też nie do końca tak, To nie jest funkcja wzbogacania mieszanki, tylko połączenie umożliwiające uaktywnienie zarówno funkcji cut-off, jak i wzbogacania mieszanki. Po prostu komp LPG oprócz sygnału lambdy pobiera również sygnał z TPS-u i odpowiednio do zadanych parametrów koryguje skład mieszanki.
Nie podpięcie TPS-u nie jest dużym powodem do zmartwień. W takim przypadku samochód nieznacznie słabiej reaguje na wciśnięcie gazu. W większości przypadków jest to nawet niezauważalne, ale jak ktoś lubi dynamiczną jazdę to i owszem.
Wracając do rodzajów TPS, to faktycznie TPS Boscha mają specyficzną budowę i komp LPG powinien mieć możliwość wybrania właśnie takiego TPS-a w menu inaczej może być kicha, ale większość kompów LPG to uwzględnia.
  
 
Dzięki wszystkim za wypowiedz i biorę się za podłączenie kabelka, a o efektach podzielę się następnym razem na forum.
  
 
kurde a ja mam odwrotnie!!! jak mam podpięty TPS to auto po gwałtownym wcisnieciu gazu muli i nie jedzie, a jak go odepne to ma kopa!
stało sie to po tym jak miłaem robioną adaptacje obrotów(benzyna) i mechanik ustawiał TPS
hmmmm
  
 
Cytat:
Tomasz1023
Wysłany: 2006-04-25 21:40:45

kurde a ja mam odwrotnie!!! jak mam podpięty TPS to auto po gwałtownym wcisnieciu gazu muli i nie jedzie, a jak go odepne to ma kopa!
stało sie to po tym jak miłaem robioną adaptacje obrotów(benzyna) i mechanik ustawiał TPS
hmmmm


Możesz mieć uaktywnioną i źle ustawioną funkcję wzbogacania, albo źle podany rodzaj TPS, albo jest źle podpięty (w boshu trzeba odpowiednio go podłączyć), stąd problem.