| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
marcin_op MKV, 1,8D - 1991 - s ... Opole | 2006-04-17 19:05:58 A może po prostu pomyliłeś koła jak zakładałes ? i zemieniłes stronami.... koła już są wyrobione do konkretnej strony... dlatego po zimie trzeba zakładać na te same miejsca... |
art13 MK VI, combi 1.6 16V Tychy | 2006-04-17 19:13:26 Lukasz mialem to samo, myslalem wogole na poczatku ze kupilem uszkodzony i trzasniety samochod, dzialo mi sie tak miedzy predkoscia 110 a 120 km.
Okazalo sie ze poniewaz byl lekko uderzony w korku, mial poluzowany i powyginany caly wydech na calej dlugosci, przy tych predkosciach w padal w bardzo duze wibracje trzeslo cala kabiną i szybami, myslalem ze juz kaplica. Wjechalem na kanal, nic niewymienialem, tylko podokrecalem i poodginalem rury ktore byly poluzowane i slabo sie trzymaly. Dzialo sie to u mnie miedzy 2800 obr. a 3000 obr -taki przedzial przed i po wsio bylo ok. Moze ci pomoglem, sprawdz wydech czy cos sie niepoluzowalo i niewpada w wibracje, tak jak mowilem u mnie to az szyby trzeszczaly. pozdrawiam
Choc mi to raczej wyglada na te kola. [ wiadomość edytowana przez: art13 dnia 2006-04-17 19:16:19 ] |
lukasz_poochaty Escort Wrocław | 2006-04-17 19:13:52 no zepomylilem to możliwe, ale by byly az tak wyrobione, ze telepawa w samochodzie taka, ze sie nie da wysiedziec??? |
lukasz_poochaty Escort Wrocław | 2006-04-17 19:16:46 z tlumikiem chyba ok bo przed wymiana kol bylo w porzadku, a auto stukniete nie bylo. Juz sam nie wiem co sie dziaje |
marcin_op MKV, 1,8D - 1991 - s ... Opole | 2006-04-17 19:21:16
wiesz.... jak masz jedno koło niewyważone to tez masz telepawki.... Ja wiem że kiedys zmienialem kołą z tyłu na przód i juz wiecej tego nie zrobie... |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2006-04-17 19:21:19 Prawdopodobnie opony. Moze powstalo wybrzuszenie, mialem tak u siebie. Koszmar. Bez sprawdzenia opon na wywazarce sie nie obejdzie. Pamietaj, ze kazda wibracja z opony oznacza drastyczne zuzywanie sie lozysk. Tak sobie zalatwilem tyl. |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2006-04-17 22:25:06 Nie wiem czy, teraz nie musztarda po obiedzie. Moze juz jedziesz. Przelozylbym kola. Przod na tyl.
Na poczatek jedno. Zawsze lepiej miec wibracje z tylu. Jesli jedno nie pomoze to drugie. Tylko po przekatnej. |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2006-04-17 22:48:52
Po przekątnej? Podobno taka zamiana jest niewskazana - przód na tył owszem, ale zawsze po tej samej stronie! |
ToFastMKIV TEŁENÓFKA MKIV & MKV ... Wronki | 2006-04-17 22:52:02
Stanowczo popieram. Jak myślisz który amorek, końcówka drążka, wahacz ci prędzej siądzie ?? zawsze ten z prawej strony ponieważ........ po prawej masz zawsze pobocze jezdni, przeważnie są tam większe wyboje i czasami większe dziury, kałuże itd. poprostu to ta strona jest bardziej narażona na uszkodzenia |
sim_on Sympatyk FEFK Ford Escort Kraków-Bronowice-Birmingham | 2006-04-17 23:53:49 pewnie po fakcie ale stawiam na felge lub opone.
Też tak kiedyś miałem, obstawiałem wszystko ale nie felge co prawda w nic nie wjechałem (ale warunki były bojowe )
okazało sie że felga na wewnetrznym rancie (jak łaczy sie z opona) była bardzo przestawiona
aa i tak jka bylo wczesniej felgi powinno sie zakladac na te same kolo co przed zima |
GrzEE Sympatyk FEFK RS2000 4x4/RST s2 Wrocław | 2006-04-18 00:03:22 Na ulicy kaszubskiej we wroclawiu jest wulkanizacja 24h, nie jeden raz juz mnie ratowali z opresji... |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2006-04-18 01:39:26 Racja. NIE PO PRZEKĄTNEJ! Tylko przod tyl. Inaczej w oponach kierunkowych zmienilby sie kierunek pracy!!!
|
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2006-04-18 01:55:14
No kierunkowych to już nawet nie mówię bo ich to akurat nie wolno woogóle zakładać pod prąd bo i po co, ale myśle tu o zwykłych uniwersalnych. Chodzi tu konkretnie o kierunek toczenia, dlatego jeśli masz oponki juz na felgach to możesz zakładać je parami te co miałeś z przodu do tyłu ale zawsze tę z prawej na prawo, a tę z lewej na lewo. Jeśli zaś wprasowywujesz oponki na felgi to w sumie nie ma znaczenia z której strony oponka była wcześniej tylko w którą stronę sie toczyła i to decyduje którą stroną wprasować felgę , a to z kolei decyduje na które koła mozna edzie je założyć tak żeby było dobrze. Troche to skąplikowane jak się opisuje albo czyta - w praktyce to jest wszystko proste. Zresztą tak czy siak mało wulkanizatorów zwróci na to uwagę w końcu oni mają chleb jak nam sie koła psują i oponki szybko zużywają. Pozdrawiam i myslę że kolega który zakładał ten post wrzuci nam co bylo przyczyną tych drgań. |
marcin_op MKV, 1,8D - 1991 - s ... Opole | 2006-04-18 11:00:17 Ja powiem tak.
Masz oponki z tyłu na których jezdzisz powiedzmy rok... później zakładasz z tyłu na przód i na 99% kierownice będziesz miał krzywo. Opona która jeździ z tyłu jest juz wyrobiona pod jakimś tam kątem który z tyłu jest chyba inny niż z przodu.... |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2006-04-18 11:13:58 No chyba nie powinna, ale jak założysz i toczy się w drugą stronę to podobno i gorsza przyczepność i szybsze zużycie. |