X30XE pasek rozrządu - różnice

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy słyszał ktoś kiedyś, że zależności od rocznika poza napinaczami -rolkami różne są też paski zębate rozrządu? chodzi dokładnie o ich znakowanie (linie ustalające punkt ZZ) bardzo pomocne przy montażu i regulacji faz rozrządu.

mam taki "dziwny" pasek z Conti, którego linie kontrolne nijak nie pasują do punktów kontrolnych na kołach rozrządu
  
 
Co do oznaczeń to nie nie zwracam uwagi bo mam okular,ale pasków Conti nie polecam.Są tańsze ale głośno pracują.
  
 
to jaki pasek zakupić?

  
 


[ wiadomość edytowana przez: kielkac dnia 2006-05-31 21:00:29 ]
  
 
Faktycznie są różnice w znakach na pasku.
Gadałem z gościem z opla.
Ostatnio cały rozrząd w ASO był za 580zł.

ps. Przeskok w paskach był o ile pamiętam dla silnika x25xe od nr.X25XE08113...
  
 
Mega, SKF ma całe komplety i pasują jak ulał
  
 
Cytat:
2006-04-24 23:51:47, kielkac pisze:
gates?



Strzelaja. Sprawdzone. Na Astrze.
  
 
Cytat:
2006-04-25 11:27:50, Vino pisze:
Strzelaja. Sprawdzone. Na Astrze.


tak samo słyszałem, czemu dałem wyraz w podobnej dyskusji kilka mcy temu. Dlatego w warsztacie dałem się namówić na Conti
wracając do meritum - zaufany warsztat stwiedził, że
Cytat:
mogą wystąpić różnice w oznakowaniu pasków w zal od rocznika / nr silnika

. A co z tym fantem dalej, nie wiem...
  
 
Cytat:
2006-04-25 13:24:24, 7gsi pisze:
. A co z tym fantem dalej, nie wiem...


Moze kazdy producent ma inne oznaczena, tak zeby nam bylo latwiej

Wystarczy zeby mial tyle zebow ile ma stary. Wystarczy policzyc
  
 


[ wiadomość edytowana przez: kielkac dnia 2006-05-31 21:02:36 ]
  
 
Cytat:
2006-04-25 09:47:18, Res pisze:
Mega, SKF ma całe komplety i pasują jak ulał



hehehe, ale mnie cały komlet nie potrzebny
mnie potrza tylko paska
  
 
Siedzialem 4 godziny i liczylem zabki paska rozrzadu w X30XE
Wychodzi nie mniej, ni wiecej - 225 zebow.

A tu MEGA, znalazlem takie numery, moze ci to pomoze:

OENr.: 4504163 Hersteller: OPEL
OENr.: 5636354 Hersteller: OPEL
OENr.: 636571 Hersteller: OPEL
OENr.: 636579 Hersteller: OPEL
OENr.: 90410771 Hersteller: OPEL
OENr.: 90500360 Hersteller: OPEL
OENr.: 90530599 Hersteller: OPEL
OENr.: 90410771 Hersteller: OPEL
OENr.: 90500360 Hersteller: OPEL
OENr.: 90530599 Hersteller: OPEL

zrodelko
  
 
Albo liczysz powoli, abo ktoś Ci przeszkadzał
  
 
Cytat:
jeden conti tez strzelil - sprawdzone na omedze. mimo wszystko nie obarczam jarzmem strzelania milionow roznych paskow tego producenta...



Ja rozumiem ze na pasku moga sie zjechac zeby. Ale zeby strzelil ?
to powinno byc niedopuszczalne konstrukcyjnie. Jak pasek strzela to znaczy ze ma konstrukcje do dupy i trzeba sie wystrzegac tego typu producenta....
  
 
Cytat:
2006-04-26 13:43:49, Vino pisze:
Ja rozumiem ze na pasku moga sie zjechac zeby. Ale zeby strzelil ? to powinno byc niedopuszczalne konstrukcyjnie. Jak pasek strzela to znaczy ze ma konstrukcje do dupy i trzeba sie wystrzegac tego typu producenta....


racja vino
ale wiem z pewnego żródełka że do najjaśniejszej RP w owym niedawnym czasie wjechało paredziesiąt tysięcy sztuk podróbek GATESA w szczególności do lanosów nubir i matizów ,
na pudełku jest prawie identycznie to samo ,ale .... prawie to nie to samo
ceny kosmicznie małe, ponadto paski pękają po paru tysiącach km
  
 
Cytat:
2006-04-26 15:01:28, fomin pisze:
racja vino ale wiem z pewnego żródełka że do najjaśniejszej RP w owym niedawnym czasie wjechało paredziesiąt tysięcy sztuk podróbek GATESA w szczególności do lanosów nubir i matizów , na pudełku jest prawie identycznie to samo ,ale .... prawie to nie to samo ceny kosmicznie małe, ponadto paski pękają po paru tysiącach km



Może troszkę OT, ale identyczna sytuacja jest z klockami Textara.
Jedna z polskich firm produkujących klocki hamulcowe (nie Fomar bo to i tak jest shit ) wyprodukowała b.dużą partię klocków dla nich. Niestety klocki te nie spełniały norm jakościowych Textara i w związku z powyższym zostały zwrócone do producenta. Więc jeśli traficie na "okazyjnie" bardzo niskie ceny klocków Textara, to istnieje duże prawdopodobieństwo że to właśnie te zwroty .
Dodam tylko, że owa polska firma była jednym z większych producentów w kraju. Wielkość funduszy zainwestowanych w produkcję na potrzeby tej zacnej niemieckiej firmy była tak znaczna, że firma ma aktualnie bardzo poważne kłopoty.


[ wiadomość edytowana przez: kuba dnia 2006-04-26 20:19:40 ]
  
 
paski do X30XE są dwa.
jeden od '94 do sierpień '98 (do nr X3XE08300418 ) taki miałem w zestawie z napinaczami
drugi od wrzesień '98 (od nr X30XE08300419) taki dziś zakupiłem i bezproblemowo wymieniłem.

oba mają 225 "ząbków" identyczne wymiary, różnią się tylko znakowaniem które akurat dla mnie było ważne



[ wiadomość edytowana przez: MEGA_3 dnia 2006-04-26 22:38:07 ]
  
 
Czy byłbyś wstanie napisać co może być powodem innych oznakowań?
Rolki prowadzące są inne, czy miejsca ich montażu.
Powód musi być
  
 
Moze po prostu zaczeli stosowac inne materialy przy produkcji tych paskow. Albo produkcja przeniosla sie w inne miejsce.
Stad inne oznaczenia, a dlugosc i ilosc zabkow taka sama.
  
 
Różnica jest naniesionych markerach do ustawienia, ilość zębów i kształt ten sam, tylko dlaczego markery są inaczej?