MotoNews.pl
  

CVH a ZETEC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam Forda Escorta 1.4 clx ze stycznia 1992 roku. Najprawdopodobniej silnik to CVH. Niestety zepsuł sie i muszę cos z nim zrobic. Najlepiej pewnie go wymienic. Tylko teraz zastanawiam sie czy nie zmienic go na ZETEC, 16-zaworowy. Tylko nie wiem czy to sie da w miare łatwo zrealizowac i co musze w nim jeszcze zmienic. Czy mogę jakis młodszy silnik włożyc? POMÓŻCIE Mam od niedawna samochód i jestem kobietą wiec dopiero zaczynam sie znac na mechanice....

Z góry dzieki za wszelką pomoc
Agnieszka

PS
A co o tym sądzicie?
http://allegro.pl/item98908484_silnik_kompletny_escort_1_6_zetec_97r_75000_km_.html

[ wiadomość edytowana przez: agniechac dnia 2006-04-28 15:35:42 ]
  
 
Tutaj wszystko napisze ci kolega żeberko robił swapa z 1.4i CVH na zeteca 16 16v. Ewentualnie ma na handelek silnik 14i cvh który bardzo ładnie pracował .
  
 
witaj!

możesz włożyć kazdy silnik z escorta przednionapedowego
i sie zmiesci (od 1.3 do 2.0) tylko musi być zakupiony z
osprzętem(moduły mapsensory ,cewka itp) i najlepiej z
wiązką bo wtedy jest mniej przeróbek.W sumie to mozna
wszystko pod maske włożyc-to tylko kwestia ilości pracy
jaką trzeba w to włożyć.
1.6 16v wejdzie bez problemu-jak bedzie komplet kabli
to kwestia przełożenia tylko.
pomysl jeszcze nad 1.6 cvh-prostszy,tańszy,mocniejszy,
wytrzymalszy
pomocników do przekładki z warszawy i okolic na pewno tu
znajdziesz,silniczek jakis tez

zycze cierpliwosci do fordów i powodzenia

  
 
Do którego roku produkowano CVH? Czy za CVH wszedl zetec czy byly równolegle produkowane?
  
 
1.6 CVH był do 91 roku. 1.4 CVH były również w MK7 więc minimum 95 rok.. silnik 1.4 cvh był wkładany do escorta równolegle z silnikami zetec.
  
 
Jak można odróżnić CVH od ZETECa. Czy tym że CVH ma filtr powietrza na silniku? Czy można silnik CVH młodszy nż mój (czyli po 1992 r) wsadzić goły (bez osprzętu) do mojego samochodu (czyli rocznik 92) czy potrzebny jest osprzęt i jakieś przeróbki. Czy silniki CVH od 92 do 95 jakoś ewoluowały?

[ wiadomość edytowana przez: agniechac dnia 2006-05-01 17:39:25 ]
  
 
przede wszystkim zetec ma dwa wałki rozrządu... jest wizualnie "grubszy"
  
 
i jeszcze zetec ma napis zetec na deklu wiec ciezko pomylic )) a CVH to ma taki wyglad a'la silnik z duzego fiata hehehe
  
 
A mój 1,6 16v nie ma żadnego napisu zetec - jest tylko EFI.
Dlaczego?
  
 
Cytat:
2006-05-02 17:32:27, Slak pisze:
A mój 1,6 16v nie ma żadnego napisu zetec - jest tylko EFI. Dlaczego?

Bo we wczesniejszych wersjach nie chciało im sie(w fabryce) tego pisać
  
 
Cytat:
2006-05-02 17:32:27, Slak pisze:
A mój 1,6 16v nie ma żadnego napisu zetec - jest tylko EFI. Dlaczego?


"EFI" to masz na kolektorze w wersjach z kolektorem metalowym (mniejwięcej do końca '96), a "Zetec-16v" tak, czy inaczej powinno być na pokrywie zaworów. U mnie tak jest i w wielu innych widziałem identyczne napisy (oczywiście mówię o MKVII w Twoim MKVI mogło nie być napisu Zetec).
  
 
a mi sie wydaje swap nie oplacalny ;P lepiej kupic druggieo essa na 16sce.
CVH jak duzy fiat ;|| w ktorym miejscu ;P

-----------------
Tazz, Wilk
Kopciuch Kombiak klasy E 2005r. 3.2 CDi
Kopciuch Kombiak klasy C 2003r. 2.2 CDi
Czerwony Gromiasty - KONIEC :(
Niebieski Gruzik MK4 - 2.0 150HP
Szybki Czarny Dachowiec 2.0 150KM