MotoNews.pl
  

Glosne stuki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
co to moze byc:

glosne(bardzo) metaliczne, twarde, stuki w silniku, myslalem ze rozrzad, rozbieram, duze luzy na zaworach ustawilem, skladam odpalam, dalej to samo. mysle ze moze napinacz lancuch itp. rozbieram patrze -jeszce calkiem dobre. ale jak juz rozebralem no to wymieniam ; lancuch, sprezyna do plozy, ploza, wszystkie kola. skladam. dalej to samo. mam dosc. jestem zly.
okolicznosci
klepalo juz od jakiegos czasu to fakt, ale duzo ciszej. dzisiaj jade z tczewa do domu, jak ruszalem, bylo ok czyli tak jak zwykle , jak zjezdzalem z obwodnicy to juz byla masakra. trudnosci z utrzymaniem predkosci obr.

ktos cos wie?

i jak sie zatrzymalem to przy probach odpalania szlo sporo spalin z odmy.
  
 
Witam
hmmm.. z tego co piszesz, trochę smierdzi to ze Ci się pierscienie posypały w któryms z cylindrów, spróbuj na uruchomionym silniku sciągać po kolei kable ze świec, wyczujesz może który cylinder szwankuje, ten oczywiscie przy którym zdjecie kabla ze świecu nic nie zmieni w pracy silnika.
Mozna jeszce próbowac pomierzyć cisnienie w cylindrach, mam przyrząd, można sprawdzić czy trzyma ciśnienie, jak bedziemy jechali do Borska w niedzielę, można by zajechać do Ciebie i szybko sprawdzić co się dzieje.
jeśli nie uda się dojśc do żadnych wniosków to czeka Cie demontaz silnika
  
 
a mi tu niestety na myśl przychodzą panewki. jak wygląda u ciebie ciśnienie oleju?
  
 
Drągu dobrze gada.
Mi też odrazu na myśl przyszły panewki.
Oj będzie trochę roboty
  
 
Witam
hmmmm.. troche nie doczytałem z opisu stuków, jeśli są twarde metaliczne , mogą być to faktycznie panewki, wywalone pierscienoie hałasują trochę inaczej, ostatnio miałem okazje posłuchac u kolegi, bez rozbiórki silnika jak widać sie nie obejdzie
  
 
Witam.MOim zdnaiem będą to stuki panewek na korbowodzie.Jak piszesz sa one bardzo głosne to raczje bedzie to gdyż stuki panewek korbowych są zwykle głośniejsze niż panewek głównych.
Są najlepiej słyszalne jeśłi gwąłtownie na luzie dodasz gazu.Jeśli chcesz sie dowiedzieć na którym garze to sie dzieje zastosuj się do instrukcji podanej przez kolege czyli zdejmowaniu fajek.
Radził bym ci nie jeździc gdyż możesz se narobić przez to wiele szkód.A i tak troche za to zapłacisz gdyż ta awaria nie nalezy do tanich.
  
 
no wlasnie, tego tez sie obawiam. Sprawdze, posciagam kable i zobaczymy, a cisnieni eoleju tez jakos tak mi spadalo czesto przy redukcjach i wogole. troche cisnienia uz nie trzymal super byloby pomiezryc cisnienie, ale niestety mnie w niedziele nie bedzi ew domu wiec mam pecha.
Oglonie teraz nie mam czas jestem troche zalatany, w przyszlym tygodniu zrzuce glowice i zobacze co tam widac. jak nic to wyciagam silnk i pomalutku robie z niego rakiete przy okazji
  
 
no i faktycznie ja k n ab.j. przygazuje to zaczyna tak napindalac ze uszy wiedna, jak odpuszczam to zmnienia sie w troche inny rodzaj napindalania polaczony z dzwonioeniem, przy obrotak okolo 900 prawie nieslychac.
  
 
Witam.Radze ci abyś nie jezdził wogule tylko rozbierał gdyż może ci urwac korbowód a wiec straty moga byc niezłe.Pewnie zaraz ci bedzie pukać w zawory tłok jak już tego nie robi.Korbowód lada moment może się urwać a wiec uważaj.A jeśli musisz jezdzić ot nie przekracza 3 tys.
  
 
no wlasnie, nie nie ja nie jezdze, moze cos jeszcze z tego bedzie. musze ale trudno, jakos przezyje. no wlasnie jak to sie stalo to mialem troche wiecej jak 3 tys na piatym biegu
  
 
sciagnalem glowice, nic nie widac poza tym ze silnik jest juz zuzyty, czuc prog na gladziach i tloki troche sie ruszaja, jak je za denko na boki ruszam. Raczej jestem zdecydowany na kompletny demontaz silnika i remoncik, moze ktos doswiadczony moglby udzielic mi jakiejs moadrej rady?
no wiecie, jakie czesci , bo tez napewno rozne sa, zeby szajsu tam nie ladowac. no

  
 
Witam
Lewar, musisz zdemontowac cały silnik, obejrzec co padło, blok i wał do szlifierza niech pomierzy na jakie szlify wyjdzie
Tłoki polecałbym polskie Gorzyce, mam jeszce chyba mozliwosc zdobycia, panewki, hmmm.. kiedys miałem Bimetu z Gdańska, bardzo przyzwoitej jakości ale tych chyba tez ktoś kupił i zniszczył fabrykę, jak Gorzyce
Warto skonsultować się ze szlifierzem, czy wyda przy szlifie rozwiercić do 79 mm, na 1600, polecałbym Ci warsztat w Sopocie warsztat Kazimierza Chruzdowicza, albo w Rumii u Kurowskiego, oni znają te silniki i dobrze Ci zrobią szlif i doradza..
  
 
Cytat:
2004-03-08 23:31:48, sheriffnt pisze:
Witam
tych chyba tez ktoś kupił i zniszczył fabrykę, jak Gorzyce

Co się stalo z Gorzycami??? Mam od nich felgi i słyszałem , że robią dobre tłoki i co wszystko poszło ??? Felgi jeszcze robią (pod nazwa Federal Mogul), chciaż wydaje się , ze sklepu wysyłkowego już nie ma.

Warto skonsultować się ze szlifierzem, czy wyda przy szlifie rozwiercić do 79 mm, na 1600, polecałbym Ci warsztat w Sopocie warsztat Kazimierza Chruzdowicza, albo w Rumii u Kurowskiego, oni znają te silniki i dobrze Ci zrobią szlif i doradza..



Lewar! Twoje kłopoty to jednak dobra nowina. Podniesiesz się z tego upadku rozwiercony , doprężony , spasowany!!! Przecież od dawna o tym marzyłeś)
  
 
Witam
Cytat:
2004-03-09 00:36:42, Grzegorz2107 pisze:
Co się stalo z Gorzycami??? Mam od nich felgi i słyszałem , że robią dobre tłoki i co wszystko poszło ??? Felgi jeszcze robią (pod nazwa Federal Mogul), chciaż wydaje się , ze sklepu wysyłkowego już nie ma.


Lewar! Twoje kłopoty to jednak dobra nowina. Podniesiesz się z tego upadku rozwiercony , doprężony , spasowany!!! Przecież od dawna o tym marzyłeś)



z gorzycami stało się to co z wieloma innym zakładami w naszym kraju, wykupione większosciowe udziały przez konkrencję i konsekwentnie niszczone, spychane do roli podwykonawcy i na koniec zamykana powoli produkcja, ale dosc o polityce.
Lewar, pisałem już w watku spotów trómiejskich, jesli potrzebujesz pomocy przy remoncie to słuze, w ramach mozliwosci pomoca, kilka juz remontów motorków zrobiłem, przy okazji jak pisze Grzesiek, warto pomyslęc o wzmocnieniu motorka, zwiekszeniu pojemności, dopręzeniu, coś co sam planuję zrobić u siebie niedługo
  
 
z tego co wiem to nie ma problemu rozwiercić na 79 mm przerobił to już Krzysztof-Fleszer i było to opisane w którymś z wątków można zawsze do niego się zgłosić po porady ale to się jeszcze wiąże ze skracaniem korbowodów aby pasowały do tłoków od 1.3 są to tzw. "kute tłoki" co pociąga za sobą dodatkowe koszta itd.. ale podobno warto bo można w rezyltacie osiągnąć ponad 100 kM
  
 
tylko ile ten silnik wtedy wytrzyma?
oto jest pytanie
Trzeba się zastanowić czy oby nie warto było by poszukać jakiegoś który ma fabrycznie taką moc i nie trzeba go tuningować na 2.0
  
 
Witam
Dobry, Lewar mam 1500, wydstarczy rozwiercić blok na 79 i mamy 1600, sprezanie co prawda nie takie jaz 1300 na 1600, ale nawet seryjny 1600 to 84 kucyki , a trwałość taka sam jak 1500, lekkie doprezenie motoru nie skróci mu zbytnio zywotnosci, Lewar z tego co wiem miał przeregulowany nieco motor, sporo wyprzedzony zapłon itd. ciagnał raczej na wyzszych obrotach
  
 

Wiecie koledzy. ja samochodem duzo jezdze, nie moge przeginac zeby mii nie lubil za duzo wypic, to po pierwsze. owszem chcialo by sie miec troche wiecej ale ja myslalem raczej o zrobieniu solidnego remontu i ewentualnie troche co nieco poprawic ale bez przesady. Jezeli z tlokami nie ma problemu do 1600 to ja sie zastanowie, ale dla mnie zuzycie paliwa jest wazniejsze, a pewnie troche wzrosnie .

Narazie tak mysle pod koniec tygodnia bede mial rozebrane, pomierzymy, zobaczymy jakie sa mozliwosci i wespol cos wymyslimy.Licze na Wasze rady.

dzieki
  
 
Sheriffnt! no i jak cos ten teges to sie odezwe
  
 
Witam
Lewar temat był juz wałkowany, nie sadze zeby zużycie paliwa jakoś drasrytcznie wzrosło przy 1600, słąbszy motor trzeba niestety więcej cisnąc, niż ten mocniejszy, więc wychodzi na to samo, no chyba że ktos na 1300 jezdzi naprawdę oszeczędnie i powolutku , ale jak chcesz pocisnąc to różnice w zuzyciu paliwa między 1300/1500/1600 się zacieraja, miałem wsxztsrkie te silniki więc mam porównanie
jesli chodzi o koszty, to jesli musisz zrobić szlif silnika, to i tak czeka Cie wymiana tłkoów i piersieni, więc czy kupisz tłoki 76 czy 79 nie ma róznicy, 1600 mam większy moment obrotowy więc nie będziesz musiał tak bardzo go cisnąc po remoncie