MotoNews.pl
2 2,4i wciąga 20l. gazu na 90 km co jest nie tak (143985/0) - NT
  

2,4i wciąga 20l. gazu na 90 km co jest nie tak

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników instalacji lpg mam omege z 89 silnik 2,4i a pali gazu chyba jak 3,4 nie mam pojęcia co i dlaczego pomocy byłem już u trzech majstrów i dalej to samo sonda w porzo świece kable kopółka i palec noiki a on dalej żre ten gaz jak opentany auto jest w automacie ale i tak chyba za dużo pali 20l a czasami wystarcza mi na 70 km jak ktoś by miał ochote mi poradzić to bardzo będę wdzięczny jestem z kętrzyna woj. warmińsko-mazurski może ktoś zna dobry warsztat od lpg też bym prosił o adres danios
  
 
Cytat:
2006-04-24 23:11:56, danios pisze:
witam mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników instalacji lpg mam omege z 89 silnik 2,4i a pali gazu chyba jak 3,4 nie mam pojęcia co i dlaczego pomocy byłem już u trzech majstrów i dalej to samo sonda w porzo świece kable kopółka i palec noiki a on dalej żre ten gaz jak opentany auto jest w automacie ale i tak chyba za dużo pali 20l a czasami wystarcza mi na 70 km jak ktoś by miał ochote mi poradzić to bardzo będę wdzięczny jestem z kętrzyna woj. warmińsko-mazurski może ktoś zna dobry warsztat od lpg też bym prosił o adres danios



no a te 90km zrobiles tylko po miescie jadac spod swiatel do swiatel i stojac w korkach czy na trasie z niezbyt duza predkoscia? jesli to bylo miasto to takie spalanie mozna jeszcze przyjac za normalne choc i tak jest troche wysokie, a benzyny ile pali? ile lat ma instalka i ile przejechane? jesli jest w miare nowe i niezbyt duzo przejechane to powinna wystarczyc dobra regulacja, no i jeszcze sprawa stylu jazdy jak tylko gaz do dechy to nawet najlepszy gazownik nie zmneijszy spalania
  
 
owszem jest to jazda od przejścia dla pieszych do skrzyżowania i tak w kólko ale mam lekką noge i traktuje silnik z nalezytym szacunkiem pomału bez pośpiechu nie ma takiego czegoś jak gaz do dechy czy jakoś tak jazda jest miarowa a instalacja była montowana 14,06,2004 reduktor typuTECNO LUB TECHNO niwiem nie moge rozczytać faceta w karcie pojazdu jest napisane że auto przed instalacją miało na liczniku 166,000tyś.km. w tej chwili ma prawie 230,000 a instalacje wykonał prymgaz z olsztyna a jeszce na książce gwarancyjnej jest symbol BRC TO CHYBA RODZAJ INSTALACJI jeśli miałbyś jakieś sugestie to bardzo prosze danios
  
 
No cóż może nie pomogę zbytnio ale podobna sytuacja była u kolegi z 2.0 - chlała gaz jak głupia. Regeneracja parownika dała spadek z 20 na 18 w mieście. Rózne cuda nie pomagały i istalacja powielokroć sprawdzana, świeczki,kable itepe .
Pomogła... wymiana skrzyni na manual.
Chłopak sam to zrobił w 8 godzin.

Spalanie zjechało do 12l.

Ja sam gratem wyrabiam na 11l po mieście i jakieś 8,5-9 w trasie. Ale to trzeba być emerytem
  
 
Moje 2.0 w miecie spala przy wolnej jeździe 14l gazu. Zauważyłem że spalanie gazu bardzo mi wzrosło gdy sie jeździ tylko na gazie. Zobacz jaki masz filtr powietrza, albo pokombinuj z blos-emwszyscy se chwalą, tylko trzeba jakos wykombinowac , żeby był on przed przepływomerzem powietrza-tak jest najlepiej.

Jak jeździsz tylko na gazie to parownik już mozesz mieć zużyty i wtedy puszcza za dużo gazu.

Blos to koszt z 300zł, no ale jak spalanie gazu ma spaść i dynamika ma sie polepszyc to trzeba zacząć kombinować z tym


pozdrawiam
  
 
nie chce zmieniać na monual skrzyni gdyż wole automat mimo młodego wieku porównywałem spalanie do senatora 3,0 24v i krew mnie przelewa jak u kumpla spalanie żedu 15,16 l przy mojej jeżdzie dlatego nie daje mnie to spokoju senio też w automacie filtr powietrza jest nowy a filtr od gazu był czysty jak chłopaki w olsztynie go wydobyli jedynie w parowniku było z 1 l. jakiejś mazi ale po oczyszczeniu i zrobieniu porządku nadal pali tak jak palił z tą różnicą że tera nie kopci na biało w trasie nie nażekam pali jak trza ale miasto to kilim dla mojego pitera danios
  
 
A jak założyłes instalacje to ile ci palił??? Jak masz kogos zanajomego to może zamień sobie parownik bo ten może zalicza padaczke, i sprawdzisz sobie jak wychodzi sapalnie.
  
 
nie wiem ile palił jak założyli instalacje bo kupiłem go już z lpg ale gość od którego kupowałem auto to gadał że po olsztynie palił mu 13 literków niewiem co sie teraz dzieje danios
  
 
Wtam! wykonaj analizę spalin, a prawdę ci powie. W audi mojego papy BRC tecno zaliczyło zwałke po 1.5 roku jazdy. W tamtym tygodniu zrobiłem reanimację tego parownika zestawem. Efekt jast taki, że teraz autu robi 100 km więcej na "baku"
  
 
o co chodzi z tą reanimacją parownika jakimś zestawem prosze o szerszy opis jeśli można a popróbuje może to coś da a spaliny mi badali i walił tak samo po rególacji spalin danios
  
 
Mój 2,0 Galant był pierwotnie w automacie. Wtedy też potrafił i 20l w mieście wypić. Z ręczną skrzynką zszedł na 17-18l więc wpływ skrzyni nie taki aż wielki. Teraz z blosem w dolocie, regulacją instalacji według odczytów z sondy lambda spala w mieście około 14-15l. Jedna i druga wartość to całkowite spalanie - wóz jeździ wyłącznie na LPG i nie jeżdżę emerycko.
Danios, jesli masz w wydechu sondę to podepnij się do niej jakimś woltomierzem lub monitorem lambdy i popatrz sobie na spalinki. Te 13l po mieście poprzedniego właściciela to dobry żart z jego strony. Nie napisałes czy masz I czy II generację instalacji. Jesli II generacja to może głąby nie potrafią jej wyregulować? Do II gen można się zazwyczaj podpiąć laptopem i tam tez obserwować parametry. Jakie masz spalanie benzynki w takich samych warunkach? Gazu powinien spalać ze 20% więcej. Spory wpływ na spalanie ma dobór miksera. Jesli jest za duży to trzeba się podpierać zwiększaniem ciśnienia parownika i wtedy w mieście są przepały, zwłaszcza przy instalacji I generacji.
  
 
gondoljerzy dzięki za cenną wskazówke ale jeszcze jak byś napisał konkretnie co to jest ten blos bo wcześniej się pokazała taka nazwa ale za ciemny jestem w tym temacie jak masz czas to napisz z góry dziękuje danios
  
 
jeszcze raz danios man pytanie gdzie dobrze i niedrogo zamontują mi tego blosa w województwie warmińsko mazurkim
  
 
Blos to gaźnik gazowy, a inaczej mikser o zmiennym przekroju. Zaletą tego ustrojstwa jest precyzyjne dawkowanie gazu w czysto mechaniczny sposób, a wadą cena - około 350zł za I-gen (lub ze dwa razy tyle za sterowanego elektroniką). Na Allegro jest ostatnio stale minimum kilka ofert sprzedaży. Podają tam też linki do dyskusjach o blosie w sieci. Na tym forum jest też co najmniej jeden wątek o blosie.
Nie wiem gdzie mogą zamontować blosa w warmińsko-mazurskim, chociaż swojego kupowałem przez Allegro od gościa z Olsztyna. Ja miałem i nadal mam I generację instalacji czyli bez elektroniki. Chciałem dołożyć elektronikę, a blos był w podobnej cenie. Jak na razie nie żałuję.
  
 
Witam! "Reanimacja" parownika to naprawa polegająca na wymianie zużytych elementów parownika: membran, zaworków, sprężyn. Czyli włożenie do starej obudowy nowych części. W większości przypadków tak naprawiony reduktor uzyskuje właściwości nowego.
Jeżeli masz zużyty, (sztywne membrany) to i blos Ci nie pomoże. Objawem zużycia parownika obok wysokiego spalania, są trudności z utrzymaniem biegu jalowego , w fazie nagrzewania silmika. zalewanie gazem, słaby " ciąg" silnika na wysokich obrotach, fatalna dynamika....
  
 
omegolot dzięki za przybliżenie tematu reanimacji parownika u mnie raczej na brak mocy nie nażekam ale rano jak jest chłodniej to mósze go zagrzać pierw na benie apotem dopiero na gaz przeżucać bo jak zrobie to zawcześnie to potem nie moge go odpalić ani na benie ani na lpg dopiero po jakimś czasie to się udaje chociasz utrzymanie normalnych obrotów też jest niemożliwe przy chłodniejszych dniach trzeba go trzymać nogą znaczy sie pedał gazu bo jak póścisz to gaśnie czy to mogą być objawy zurzytych elementów parownika ? danios
  
 
Tak.