Ciśnienie w kołach?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć,
Ile powinno wynościć ciśnienie w kołach essiego na przedzie i tyle?
  
 
  
 
okej Mpa ale na stacjach jest w barach chyba... jak to sie ma do siebie ?:>
  
 
0,20 MPa to 2,0 Bara
  
 
Ja mam wszędzie po 2 i tak może być, jak tył jest więcej obciążany to z tyłu może być 2.2.
  
 
ja nabiłem 1,8 na tyl i 2.0 na przod (kg/cm2) czy tak ma byc czy zle?
  
 
Ja w esince latałem na ciśnieniu 2,1 z przodu i z tyłu, lubię jak się auto pewniej prowadzi
  
 
hmm ale w jakiej mierze bar? kg/cm2? bo to nie to samo. a ja mam 1.8 kg/cm2 i czuje jakby auto jechalo felga a nie oponą
  
 
czyli koło 2,1 jest optymalnie ??
jest taka stacja BP w kraku na Lipskiej gdzie jest tabela ciśnień
sprawdze jakoś w weekend bo tam jest bankowo w barach
  
 
ja mam z przodu 2.2 a z tylu 2.0 i sie super jezdzi z tym ze czasem woze ciezary temu troszke wiecej niz byc powinno ale lubie jak sie autko pewnie prowadzi :d
  
 
Gdybym ja faktycznie przy swoim dał na przod 2.0 tak jak to jest wskazane to bym na flaku jezdził
  
 
cisnienie powinno być takie jakie zaleca producent.. choćby dlatego że opona wtedy zużywa się równomiernie, jak masz za duże ciśnienie to będzie szybciej wycierał się środek opony, jak za małe to brzegi,

przecierz gdyby ciśnienie 2.0 z tyłu było dobre (przy małym załadunku) to dlaczego w książce mieli by napisać 1.8 ?
  
 
Ja też śmigam na 2.2 bara z przodu i 2.0 z tyłu. Zresztą tabel ciśnień po internecie krąży tyle, że nie sposób się na tym wyznać. Dawno temu znalazłem taką, że przy silniku 1,6 ma być z przodu 2.2 bara, a z tyłu - zależnie od ilości pasażerów 1.8 - 2.6 bara. I tego się trzymam.
  
 
A niech się opony szybciej zuzywają, ja stawiam na pewniejsze prowadzenie i tyle
  
 
Cytat:
2006-05-04 20:22:22, kornat pisze:
A niech się opony szybciej zuzywają, ja stawiam na pewniejsze prowadzenie i tyle



z tym leprzym prowadzeniem to takie odczucie tylko czy można to jakoś uzasadnić?
  
 
Cytat:
2006-05-04 20:27:26, Kajteknr1 pisze:
z tym leprzym prowadzeniem to takie odczucie tylko czy można to jakoś uzasadnić?


na zakrętach opona nie schodzi z felgi przez co auto prowadzi się pewniej i szybciej reaguje na ruchy kiera, dla cieakowstki powiem że w rajdowym maluchu i Ladzie na suchy asfaltowy rajd biłem w opony po 3 atmosfery
  
 
wydaje mi sie ze na poziom cisnienia w oponie ma też znaczenie opona, z jednej przy 2 atmosferach bedzie flak a przy drugiej moze sie wydawac ze zaraz wystrzeli.
natomiast napewno jak sie nie ma wspomagania lepiej napompowac wiecej powietrza - lepiej się kręci.
  
 
ja mam z przodu chyba 2,5 a z tylu 2,4 atm i jakos zyje!! gdzies tak kiedys wyczytalem ze przy takich oponach powinno byc taki cisnienie:]
  
 
Cytat:
2006-05-05 12:22:10, pytlar pisze:
ja mam z przodu chyba 2,5 a z tylu 2,4 atm i jakos zyje!! gdzies tak kiedys wyczytalem ze przy takich oponach powinno byc taki cisnienie:]



no dokladnie tak jak pisze
zalezy od opony, ja tez mam po 2,4 wszędzie, tak mi napompowal koles na stacji diagnostycznej i powiedzial ze tak ma byc.
jakbym mial 2,1 to opona by była flak, a juz nie mówie o kręceniu...
  
 
ja mam z przodu 2,2 tył 2,5 bo często jeżdze obładowany