Demontaż Halla w MK4 1,4i "89

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam klubowiczów!
Z Waszych postów o zaniku zapłonu wywnioskowałem, że mój essi ma prawdopodobnie uszkodzony czujnik Halla. Objawy są takie: w ciągu ostatnich miesięcy, w czasie jazdy, kilka razy zapłon przestawał działać, obrotomierz natychmiast do zera. Po kilkunastu minutach potrafił jednak zadziałać z powrotem ("regenerował" się?). Działo się to przy zimnym jak i gorącym silniku.
Jak zdemontować czujnik, czy jest możliwe sprawdzenie go zanim zainwestuję ok. 150 zł w 17-latka. Z postów dowiedziałem się, że na następnym miejsu na liście podejrzanych są wzmacniacz impulsów i na ostatnim miejscu cewka.
Pomocy!
  
 
czujnik halla jest wmontowany w rozdzielacz/zaplon z reguly i ta czesc trzeba wymienic z reguly. Opisane przez ciebie objawy rzeczywiscie wskazuja na ww czujnik...tylko ja nie wiem czy on jest w 1.4i bo to napedzane jest MFi....
  
 

Po zdjęciu kopułki rozdzielacza, wyjęciu palca i zdjęciu plastikowej osłony widać metalowy czterozębny "kubek" i czujnik Halla. Czy ten kubek da się w prosty sposób zdjąć, czy muszę wymienić cały rozdzielacz
Co to jest MFi?
  
 
...jak to zdemontować?...
...nikt tego nie robił??...
...POMÓŻCIE...