| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
DooMinick FSO 1500 Kraków | 2006-04-19 01:23:59 A moze taka od DF z silnikiem PN, czyli wpuszczana w przedni pas DF i z korkiem na rurce. Nie wiem dokladnie, jak to w 131 wyglada, ale mozna sprawdzic. Do 2.0 jednak nie polecam, u mnie w 125p w lecie nie wylaczam wiatraka prawie. |
dejta F&F Sympatyk Galant GTZ Rzeszów | 2006-04-19 12:14:08 ja mam chlodnice od poldka, poprzedni wlasciciel ja przerobił, skutecznosc - 100% zadnych problemow z nia nie mam. |
CarvMachine F&F Sympatyk FSO 1500 125p (c) Sosnowiec | 2006-04-19 18:36:50
Uuuuu druciarnia Panie ![]() |
kosa131 (S) Furious Moderator 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2006-04-20 21:31:00 wszystko ladnmie pasuje i dziala. Chlodnica z poldka rulez |
DooMinick FSO 1500 Kraków | 2006-04-24 13:09:30
OK, tak tylko sugerowalem sie ta sprawa z przenoszeniem korka. A co do grzania (sorry za OT w Twoim temacie) to chlodnica byla plukana woda z octem prze kilka godzin wystawiona tak na slonce, przeplukana pozniej szlaufem, nastepnie procedura powtorzona. Wiatrak, jak napisalem, "nie wylaczam go" tzn mam elektryczny z DF. A grzanie sie objawia sie tak, ze dopoki jade lub wieje wiatrakiem to temp jest ok, wskaznik pionowo, ale jak wyjde poza 90 w gore, to prawie niemozliwe jest zejscie z temp, w dol. Nawet bez atrapy z przodu. Nie jest to dla mnie normalny objaw niestety, dlatego podejrzewam za mala chlodnice. |
-SerU- F&F Sympatyk Fiat 131 Wroclaw/Maidstone | 2006-04-24 14:17:26 A ja mam tak i święty spokój Chłodnica aluminiowa z jakiegoś opla-schowała się w przedni pas i wystaje jedynie wiatrak. Minus tego taki, że nie ma korka i musiałem założyć odpowietrznik na wężu nagrzewnicy.
|
-SerU- F&F Sympatyk Fiat 131 Wroclaw/Maidstone | 2006-04-24 14:48:47
...a bo zaślepki nie miałem z czego zrobić |
automatic | 2006-04-24 14:50:02
wytoczę Ci piękną zaślepkę w zamian za te zwłoki ![ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2006-04-24 14:51:38 ] |
-SerU- F&F Sympatyk Fiat 131 Wroclaw/Maidstone | 2006-04-24 15:03:43 Heh-zwłok rozdzielacza już nie ma bo....silnika już nie ma Ale być może uda mi się do nich dotrzeć jeśli Ci na nich zależy |
kosa131 (S) Furious Moderator 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2006-04-24 19:23:35
do minusow dodaj jeszcze brak mozliwosci zmeiszczenia orginalnego zbiorniczka wyrownawczego i spryskiwaczy z modelu 81 -> |
automatic | 2006-04-25 10:11:17
|
DooMinick FSO 1500 Kraków | 2006-04-25 11:55:47 A czy to jest bardzo karkolomna sprawa zalozyc tam bebechy z PN?
Jeszcze raz Kosa, sorry za OT. |
AdrianK F&F Sympatyk Fiat2300SCoupe,Fiat1 ... Szczecin / Lipiany | 2006-05-05 18:15:57
Kosa! Dzisiaj zawiozłem chłodnicę do tego 'chłodnikarza', u którego przerabiałeś swoją. Chwilę pogadaliśmy i on w odpowiedzi na teze, o lepszej wydajności chłodnicy z PN od orginalnej, ze 131, stwierdził, że to niemozliwe, bo chłodnica od 131 jest 'gęstsza' i na bank, - gdyby porównać obie nowe, nie pozapychane, takie chłodnice - pracowałaby lepiej od poldkowej. Po za tym siedliśmy nad książkami i doszliśmy do wniosku , że naljepszym rozwiązaniem byłoby znalezienie chłodnicy od Łady Nivy 4x4: chłodnica jest szersza, nie 32, a 40mm, tak samo gęsta jak z Mirki/Łady i dłuższa. p.s. nie będę przespawywał całej góry, tylko korek i wylot górny, taniej i prościej. |
kosa131 (S) Furious Moderator 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2006-05-07 10:52:54
moze i racja, tyle ze w porownaniu z moja poprzednia chlodnica, polonezowska ma dokladnie te same wymiary - jedyna roznica polega na tym, ze mocowania wentylatora w poldku sa w obrysie chlodnicy, zas w 131 wychodza poza ten obrys. Pozatym co do wydajnosci poldkowej chlodnicy nie mam zastrzezen- sam widziales ze nie bylo problemu w gorach Nie szukalbym do swojego auta szerszej chlodnicy, bo u mnie po prostu nie zmiesci sie ona wraz z reszta osprzetu - z jednej strony zbiorniczek wyrownawczy, z drugiej blacha kierujaca struge powietrza na chlodnice. |
Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2006-05-07 19:44:28
dzis sobie porownalem oryginalna alu chlodnice z argenty nuova i chlodnice z poloneza "miedziana", faktycznie jak wspomnial Adrian oryginal z argenty{mysle ze 131 tez mial taka} ma zdecydowanie wiecej poziomych lamelek , mysle ze nawet kolo 30% wiecej, co za tym idzie powierzchnia wymiany ciepla jest wieksza= lepiej oddaje cieplo, argentowska chlodnica ma 26 pionowych "rurek" ktorymi wedruje plyn , te rurki sa doslownie w ksztalcie rurek grubosci mniej wiecej dlugopisu, nie jak w przypadku poloneza waskiej "szparki" ktorych to w chlodnicy poloneza naliczylem 33.
mialem takze porownanie wydajnosci obu chlodnic w 2 roznych argentach w tych samych warunkach i tak: argenta z chlodnica alu i oryginalnym termostatem bypass w alu obudowie trzyma doslownie w kazdych warunkach "wskaznikowe 90, naprawde trzeba cudow dokonac zeby ruszyc wskazowke w prawo i uslyszec wiatrak. argenta z chlodnica z poloneza i termostatem bypass w blaszanej obudowie {na 99% lada} juz nie utrzymuje tak stabilnie temperatury czesciej wlacza sie wiatrak wskazowka wedruje pomiedzy 90 a 110, chociaz wiatrak bardzo wydajnie zbija temp. edit: rurek w chlodnicach jest dwa razy tyle tzn dwa rzedy po 26 i 33, tak dla scislosci
[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2006-05-07 19:51:57 ] |
Michallodz Ford Granada łódz | 2006-05-07 23:47:06
Niestety u mnie jest dokładnie to samo, sprawdzane na 2 róznych wyczyszczonych chłodnicach, przed remontem kapitalnym i po z dodatkowymi osłonami chłodnicy czy bez. Obojetnie czy czy woda czy płyn na postoju trzyma 88 stopni a podczas jazdy 90 kiedy jednak stoje w wiekszym korku temperatura powoli pnie sie w góre jezeli przekroczy 95 to musze zjechac i zgasic silnik bo momentalnie łapie ponad 100(mam silnik na dotarciu) Uszczelka na pewno jest dobra bo blok i glowica planowane, nowe sruby dowalone na 105Nm iuszczelka niemiecka elring. Dzisiaj oglądałem chłodnice od opla vectry -powinna wejsc. Jak zmierze napise jak to wyglada. Sorry za ot |