Spija olej

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
a ja mam do Was pytanko, czy szalenie duzo mi spija , czy w granicach dopuszczlnosci, jesli dolewam do silnika średnio na m-c 0,25 l oleju?
  
 
a ile km przejezdzasz w ciągu tego miesiąca?
  
 
Cytat:
2006-05-11 12:04:56, masterostry pisze:
a ile km przejezdzasz w ciągu tego miesiąca?




niewiele , ok 500 km, na postoju wycieków nie zauważyłam, ale wokół uszczelki od kopuły sporo


[ wiadomość edytowana przez: Diabelek dnia 2006-05-11 12:14:02 ]
  
 
on nie spija a spala

poza tym to wychodzi 5L na 10000 - dużo
  
 
Cytat:
2006-05-11 12:15:52, slawas1 pisze:
on nie spija a spala poza tym to wychodzi 5L na 10000 - dużo

i co mam z tym poczac?
da sie to naprawic, czy silnik juz na shrot?
  
 
wszystko się da zrobić

najpierw należałoby ustalić co jest do zrobienia / wnioskuję że silnik spala olej a nie go np wypluwa gdzieś na ziemię - silnik jest suchy?/

trzeba by było sprawdzić czy to pierścienie, czy może uszczlniacze na zaworach

bez diagnozy mechaniora się nie obejdzie
  
 
Cytat:
2006-05-11 13:04:24, slawas1 pisze:
wszystko się da zrobić najpierw należałoby ustalić co jest do zrobienia / wnioskuję że silnik spala olej a nie go np wypluwa gdzieś na ziemię - silnik jest suchy?/ trzeba by było sprawdzić czy to pierścienie, czy może uszczlniacze na zaworach bez diagnozy mechaniora się nie obejdzie

nie bardzo, bo wkoło uszczelki od pokrywy widze wycieki oleju, w czasie mrozów najbarzdiej, teraz juz mniej, ale jeszcze widze olej na wierzchu


[ wiadomość edytowana przez: Diabelek dnia 2006-05-11 14:09:43 ]
  
 
czyli najpierw należałoby usunąć wycieki i zobaczyć ile faktycznie bieże a ile wyrzuca
  
 
1. Czy dymi na niebiesko? (W ogóle czy dymi bo przy tej temperaturze powietrza to nie powinien). Jeśli tak to pierścienie, uszczelniacze, szlif (kolejność nieprzypadkowa )
2. Zrobić próbę olejową. Jeśli sprężanie podskoczy to pierścienie albo szlif (również kolejność nieprzypadkowa)

A to że bokiem wylewa 5 litrów i tego nie zauważyłeś to mi się wierzyć nie chce.
  
 
Cytat:
2006-05-11 17:51:37, Kamil_H pisze:
1. Czy dymi na niebiesko? (W ogóle czy dymi bo przy tej temperaturze powietrza to nie powinien). Jeśli tak to pierścienie, uszczelniacze, szlif (kolejność nieprzypadkowa ) 2. Zrobić próbę olejową. Jeśli sprężanie podskoczy to pierścienie albo szlif (również kolejność nieprzypadkowa) A to że bokiem wylewa 5 litrów i tego nie zauważyłeś to mi się wierzyć nie chce.


skad mam wiedzec czy dymi na niebiesko, siedze za kierownicą , na ;postoju nie zauwazyłam
a poza tym mówisz do kobiety i prosze wytłumacz co to jest ta próba olejowa


[ wiadomość edytowana przez: Diabelek dnia 2006-05-12 07:37:06 ]
  
 
Sprawdz rana, jak idziesz do pracy czu cus i odpalasz samochod pierwszy raz po dluzszym nocnym spotoju. Odpal i szybko wyskocz z samochodu (jesli nie masz osoby do pomocy) i zobacz jaki dym sie wydostaje, jakiego koloru, czy bialy/szary czy taki lekko blekitnawy . .
  
 
Cytat:
2006-05-12 07:42:59, taxi pisze:
Sprawdz rana, jak idziesz do pracy czu cus i odpalasz samochod pierwszy raz po dluzszym nocnym spotoju. Odpal i szybko wyskocz z samochodu (jesli nie masz osoby do pomocy) i zobacz jaki dym sie wydostaje, jakiego koloru, czy bialy/szary czy taki lekko blekitnawy . .




zimą widziałam ,ze był szary, a co oznacza błękitny?



<

[ wiadomość edytowana przez: Diabelek dnia 2006-05-12 07:48:38 ]
  
 
Ten blekitny znika po nieduzym czasie i wszystko wraca w miare do normy, a taka sytuacja oznacza na 95% uszczelniacze zaworowe (aczkolwiek nie tylko to). Moze to byc drozsza sprawa, czyli pierscienie . .
  
 
Cytat:
2006-05-12 07:47:59, taxi pisze:
Ten blekitny znika po nieduzym czasie i wszystko wraca w miare do normy, a taka sytuacja oznacza na 95% uszczelniacze zaworowe (aczkolwiek nie tylko to). Moze to byc drozsza sprawa, czyli pierscienie . .



powiesz mi gdzie są te uszczelniacze?
  
 
Cytat:
2006-05-12 07:50:50, Diabelek pisze:
powiesz mi gdzie są te uszczelniacze?


W silniku pod pokrywa zaworow . . . ale tego tak hop siup nie wymienisz, ze odkrecisz, przykrecisz i bedzie cycus . . tutaj pomoc osoby 2 jest potrzebna i klucz blokujacy zawor. . abys mogla dostac sie do uszczelniacza . .


[ wiadomość edytowana przez: taxi dnia 2006-05-12 07:54:27 ]
  
 
Cytat:
2006-05-12 07:53:15, taxi pisze:
W silniku pod pokrywa zaworow . . . ale tego tak hop siup nie wymienisz, ze odkrecisz, przykrecisz i bedzie cycus . . tutaj pomoc osoby 2 jest potrzebna i klucz blokujacy zawor. . abys mogla dostac sie do uszczelniacza . . [ wiadomość edytowana przez: taxi dnia 2006-05-12 07:54:27 ]

nie nie, nic tam nie bede grzebała, tak tylko pytam, kiedys w koncu trzeba nabyc wiedze, nie naleze do kobiet które podjezdzaja tylko pod stacje benzynową