MotoNews.pl
  

Co to moze byc ???? - Carina E

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam takie male problemiki.
1. Przy odpalaniu i zmianie biegow zdarza sie ze cos stuka. Stuki pojawiaja sie przy zimnym i rozgrzanym silniku, co to moze byc ??? czy ktos wie ??? .
2. Przy zmianie biegow szarpie, czyzby konczylo sie sprzeglo ???
  
 
ślizga? tzn czy jak puszczasz sprzęgło to czujesz, ze ciagnie od razu czy nie? targa autem? jedno i drugie to sygnał sprzęła. Jak targa autem to moze byc pekniety docisk. Ale raczej bym tego nie łączył ze stukiem.... A stuka przy wciśniętym sprzęgle?
  
 
Cytat:
ślizga? tzn czy jak puszczasz sprzęgło to czujesz, ze ciagnie od razu czy nie? targa autem? jedno i drugie to sygnał sprzęła. Jak targa autem to moze byc pekniety docisk. Ale raczej bym tego nie łączył ze stukiem.... A stuka przy wciśniętym sprzęgle?



Jak puszczam sprzeglo to ciagnie tylko jak to ujoles targa autkiem, tak jak bys zle puszczal sprzeglo. A stuka cos w silniku lub zawieszeniu przy odpalaniu, zmianie biegow i jak skrecam.
  
 
co do sprzęgła to stawiałbym na docisk- choć głowy nie dam. Takie objawy miałem kiedyś w audi. A stuki... w silniku raczej przy skręcaniu nie powinno nic stukać (a ma co w ogóle?) Sprawdz końcówki drążków, luzy na piaście i ewentualnie luz na łożysku. To akurat proste. podnieś auto na lewarku i zobacz czy masz luz na kole jak chwycisz na górze i dole (godzina 6 i 12). Jak da się ruszac i wyczujesz luz tzn ze łożysko do wymiany. No chyba, ze pękła półośka... ale do tego trzeba dobrze dawac w komin i to przy skręconych kołach, ... albo mieć pecha. Pozdrawiam
  
 
ja sprawdziłbym jeszcze poduszki
  
 
Witam juz wiem co to za stuki i puki. Odpowiadaja za to mocowania od maglownicy, wymienilem na japonska bo niestety w angielskiej wersji maglownica pada jak mucha. A w japonskiej wersji maglownica jest cut mniejsza w obwodzie wiec sa luzy i to jest przyczyna. Co do sprzegla jeszcze nic nie wiem ale sie z czasem do wiem . pozdrawiam i dzieki za porady