Dziwny brak mocy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
moja omcia chwyciła bardzo dziwną chorobę i ma problemy z przyspieszaniem, ale jest to o tyle dziwne, że do prędkości 70-80 km/h nie ma tych problemów to potem już jest tragedia (czwarty bieg, nie wchodzi na obroty). Dodam jeszcze, że po załączeniu trybu sportowego jest trochę lepiej, ale to nie jest to co było wcześniej. jak musiałem dbać o lekką nogę i po mieście nie śmigać 120-140, a no i ciężko raczej non stop jeździć na S-ce. Wirus chwycił omcię prawdopodobnie dwa tygodnie temu, w mieście, błysnął check, więc zjazd na pobocze, wyłączyłem silnik, zapaliłem, check się nie świeci więc myślę po problemie, ale ostatnio na trasie, autostrada, max to 140-150km/h w jedną osobę ( wcześniej, po zakupie bestii, w fazie testów, 5 osób, 230km/h na LPG bez S-ki). Oczywiście w tej chwili wykluczam już gaz bo ten sam problem występuje zarówno na LPG jak i na benie, i nie ma problemów z zapalaniem, pali od kopa.
I teraz prośba oczywiście o porady i sugestie w kwestii co do usterki i ewentualnej naprawy i nie ruganie mnie o kolejnego podobnego posta i nie korzystanie z wyszukiwarki, bo korzystałem nawet kilkanaście razy i z różnymi hasłami, a w akcie desperacji przejrzałem wczoraj wszystkie 153 strony z postami i niestety nie znalazłem odpowiedzi na podobny problem.
Dzięki za zrozumienie i pomocną dłoń. Pozdrowionka.
  
 
jesli blysnal check to zadzialaj spinaczem i odczytaj blad,powinien trzymac jeszcze w pamieci.
  
 
z opisu to tak jakby przeplywomierz polecial, kiedys mailem taka przypadlosc (tylko w poprzednim Nysanie)

pzdr
dz
  
 
w sumie nie wiem jak jest w B, ale w A do przeplywomierza jest podlaczona taka wtyczka i u mnie pewnego razu sprezyna sie zgubila i bywalo ze silnik nagle sam sobie jezdzil -> wchodzil na wysokie obroty, wygladalo jakby sam sobie dodawal gazu PL mechaniory kilkanascie razy szukaly przyczyny, ale nigdy nie znalezli tego, raz nam sie to ponownie przydarzylo w Austrii, gosciu sie rozejrzal i po jakis 15min znalazl przyczynei do dzis smiga ladnie
Moze to samo jest u Ciebie tylko w inny sposob sie ujawnia
  
 
tak z serii "technicznych", prostych rzeczy
- dolot (nieszczelności), przepływka (nie miałeś poważniejszego "strzału"??)
- filtr powietrza (piszesz że na gazie to samo więc paliwa odpada).
- świece (może to komiczna sprawa, ale kiedyś miałem tak w motorze - jechal do 70-80 i koniec, okazało się że świeca)

CZY AUTO CHODZI NA WSZYSTKIE 6 CYLINDRÓW?

Poza tym jak pisał
Cytat:
farquad

- spinacz i zczytaj kody to może wszystko stanie się prostsze

  
 
Cytat:
- spinacz i zczytaj kody to może wszystko stanie się prostsze



jak ja czytam jak to sie robi, to brzmi dla mnie jak jakas czarna magia. Musialbym chyba to zobaczyc jak to sie robi
  
 
Cześć dokładnie walcze z tym samym w piątek jede do mechaniora i jak mi zrobi to ci napisze o co w tym chodzi u mnie komp nie pokazuje błedów ON NIE WIDZI żADNEJ USTERKI!!! dla tego trudno to zlokalizować.Wczoraj jeden z mechaników sprawdzał mi czujniki tamperatur i mówił że jest ok ,ale problem jest nadal .Jednak nie świadomie coś zrobił bo jej się poprawiło teraz ma dokładnie takie objawy jak twoja a wcześniej odrazu przerywała nawet na najniższych biegach
  
 
Ja wiem że to może głupie, ale u mnie było tak że nagle przestała przyspieszać ponad 100 i ogólnie muł się zrobił. Do 90 km/h jeszcze jako tako a później żebym pękł to nic.
A finał idiotyczny, żaden przepływomierz, świece itp. - zabity tłumik łącznie z katalizatorem. Kat wycięty całkowicie - tłumik nowy i oma śmiga.
  
 
Witam no więc stwierdzenia po dzisjejszej dłubaninie: zczytane błedy- nic nie pokazuje, wszystko cacy. Wymieniony filtr powietrza - był już jakoś przykurzony, no i w nawiązaniu do porady erona sprawdzone szczelności układu dolotowego powietrza - podokręcane obejmy na rurach stan organoleptyczny, jest bez zastrzeżeń, co do świec to pali na wszystkie, nie ma jakichś przeskoków i strzałów typowych do niedomagania któregoś cylindra( nie wiem jak jest w V6 wcześniej bujałem się astrą ośmiozaworową), i najważniejsze na całe szczęście nie było żadnych strzałów gazu. Po sugestiach Wiktorzi sprawdzę jeszcze tego kata, ale niestety już nie dzisiaj bo muszę iść zaraz do roboty, a tłumika Remusa szkoda by mi było.
Oczywiście nie widać poprawy zdrowia Omesi.

Pozdrowionka
  
 
Zdejmij wtyczkę z przepływomierza i zobacz jak śmiga.
  
 
Witam problem mam już prawie z głowy!!!!!!!!!!!!!
Pojechałem do mechaników którzy zajmują się tylko oplem i wiedzą jak się posługiwać kompem
Sprawdził mi pierw auto na kompie wyszło:
-że jedna sonda nie pracuje tak jak trzeba poprostu raz zamyka raz otwiera tak jak jej się podoba
Następnie przeczyścił mi czujniki temperatury znalazł nieszczelność na kolektorze spalin /wyrobił się gwint i śruby nie trzymały i brał lewe powietrze
Po tych zabiegach samochód odżył jeszcze troszke szarpie ale odzyskał moc w poniedziałek będe miał sonde i ją założe .Sądze że w tedy wszystko już będzie oki
ZAPłACIłEM ZA WSZYSTKO 70 zł
  
 
Witam!!!

Rownierz przykladam reke do przedmowcy sprawdz katalizator czesto sie tak dzieje ze wlasnie jak walnie porcelanka to autko ma lekkiego mula do 100 a puzniej to rozpacz zajrzyj na wydech najlepiej daj reke do wydechu i zobacz czy jest przedmuch .Czy pali wiecej???
aha jesli jezdzisz na esce to dbaj o skrzynke jesli masz automat bo jesli konwerter (sprzeglo hydrokinetyczne ) daje pelna moc ktora jest niewykorzystana w silniku to szybko ci tarczki poleca!!!

Powodzonka i pozdrowienka!!!
  
 
Witam, oki sprawdzę jeszcze cały układ wydechowy, niestety teraz nie miałem czasu w weekend bo w firmie wymyślili jakieś szkolenie ADR. niestety jutro też. Zrobię to w przyszłym tygodniu razem ż uszczelką pod pokrywą, przy uszczelnianiu dolotu powietrza zauwazyłem olej w gniazdach świec, do tego cały silnik zalany, alternator, miska olejowa aż do skrzyni biegów. Czeka mnie kilka ładnych godzinek w kanale.
Jak na razie wielkie dzięki za porady, jak będzie po naprawie to się odezwę i dam znać co i jak.

Pozdrowionka.