Spalanie!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam pytanie. Czy stare świece mają wpływ na ilość spalanego ON?
  
 
a co mają świece do spalania skoo to diesel ?? przecież tam jest samoczynny zapłon.
Może co do zapalania możesz mieć problemy ale niech wypowie się użytkownik ropniaczka
  
 
z mojej skromnej wiedzy wynika ze świece w dieslu działają tylko podczas odpalania, potem są w stanie spoczynku. Tak że ni jak mają się do spalania,

ps . ile Ci pali że szukasz problemu?
  
 
Pali mi 6 i wiecej nawet przy pustym i na trasie jadac 90-100 nie chce zejsc poniżej 6. Co może być problemem?
  
 
Dla TD nie jest to jakos wybitnie zbyt duze spalanie. U siebie przy bardzo anemicznej jezdzie osiagam czasem okolice 5L, ale zazwyczaj okolo 5.5-5,7L podczas jazdy w przedziale 80-130.
Ale to w trasie. W miescie nie ma szans zejsc tak nisko.

1) STYL JAZDY:

a) teren plaski - dolna granica obrotow powinna nie spadac ponizej 1800 obrotow. W przeciwnym razie przyspieszanie bedzie malo ekonomiczne. Idealne obroty to 2000. Ale wystepuja przy ok. 80km/h wiec nie pojawiaja sie zbyt czesto w trasie.

b) wjazdy pod gore - minimum 2200 obrotow. Idealnie miedzy 2200 a 3000.
c) zjazdy z gory, na V mozna zejsc nawet do 1500 obrotow. Silnik jest mniej obciazony podczas zjazdu. Osobiscie stosuje luz jesli moge sobie na to pozwolic.

2) STAN SILNIKA:

a) prze wszystkim termostat - nieprawidlowa temp. silnia oznacza inaczej usawiony wtrysk. Gorsze osiagi, wieksze spalanie.
b) czujnik temp dajacy sygnal do kompa przestawiajacego kat wtrysku. Jesli czujnik bedzie uszkodzony, to silnik tez nie bedzie pracowal opytymalnie, np. kat wtrysku bedzie ustawiony jak dla zimnego silnika /specem od czujnika jest kolega Kleszczak/.
c) stan wtryskow. Jesli nieprawidlowo rozpylaja mozesz miec wieksze zuzycie paliwa. Na poczatek polecam jakis preparat do czyszczenia ukladu wtryskowego.

Dodam jeszcze, ze czasem reset kompa potrafi zdzialac cuda. Szczegolnie po jakichs naprawach, albo regulacjach zwiazanych z silnikiem i jego osprzetem. Ale i bez tego warto czasem przeprowadzic taka operacje, tym bardziej, ze nic nie kosztuje, poza kilkoma ruchami klucza 10


[ wiadomość edytowana przez: darmcdoman dnia 2006-05-13 13:33:01 ]
  
 
Dz8ieki wielkie za rady.dzis na noc odlaczam aku moze pomoze. Poza tym jezdze jak napisales i nigdy ponizej 6 nie schodze mimo ze jak zezdze to praktycznie same trasy...
  
 
moje zwykłe D w mieście spala 5,5 a TD (wg. książki WKŁ) pali troche więcej.. , no ale w trasie to powinien zejsc poniżej 6.

a co sądzicie o jeździe 60km/h na V ? męcze silnik? czasami tak jeżdże po mieście.. cichutko sobie pyrka, nie szarpie ani żadnych negatywnych odgłosów i jedzie, nie przyśpieszam tylko trzymam stałą prędkość