Pomocy !!!!! astra 1.6 16V

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam problem ze zuzyciem oleju, przez 3 tys. km zjadła 4l., nic sie nie dymi i wycieku tez nie zlokalizowałem, nie wiem od czego mam zaczac??co mam wymienic ??, lub jak sprawdzic co jest tego przyczayna?? prosiłbym o jakiekolwiek porady na ten temat lub o kontakt z jakims zaufanym mechanikiem z Krakowa.
Z góry przepraszam jak taki watek byl juz załozony, ale naprawde jestem w potzrebie, !!!
  
 
Od pomiarów ciśnienia sprężania plus próba olejowa, pozwoli to ocenić stan stan cylindrów i szczelność zaworów. Olej może być pompowany do komory spalania przez zużyte pierścienie tłokowe, lub przez nadmierny luz trzonka zaworu w prowadnicy zaworu. Jaki przebieg ma asterka?
  
 
Według mnie zuzyte pierscienie
  
 
astra ma przejechane wedlug licznika 60 tys., ale może miec rowniedobrze 160 tys. , pierscienie to najgorsza mozliwosc bo podobno nie zamkne sie w 2500 pln ????. może mam jeszcze z jakims olejem poeksperymentowac( w tej chwili polsyntetyk 10w40)
  
 
kolego jest to mozliwe ze sa to pie.ale ja bym na poczatek zrobil tak wykrec swieca i spusc olej do kazdej komory nalej szczykafke nafty i zostaf na noc noze pomoze no i pamietaj ze sa jeszcze gumki uszczelni.na zaworach ale to by sobie rano gdy odpa.troche zakopcil no i wycag na zapalonym silniku bagnet jak pie. sa mocno to bedzie dymic pos mocno
  
 
Na początek ocena stanu silnika , SIO DO MECHANIKA MIERZYĆ!

ps. to jak ztym przebiegiem? bo wg mnie z tego zużycia oliwy to ma najmniej 260 tkm . średni przebieg roczny 30 tkm razy lata i mamy przebieg +- 25%


[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2006-08-05 20:58:38 ]
  
 
ja obstawiam uszczelniacze zaworów. podobno w oplach z silniczkami 16v się zdarza... (szczególnie jeśli masz LPG, bo się nie doczytałem), dlatego znajomi polecają sprawdzone 8-zaworówki... te starsze miewały bezkolizyjne rozrządy - czyli no stres. . Jakby nie było wyzyta u mechanika wskazana..
Pozdro