Poprawa hamulców w Espero... Zbrojenie trwa :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.


Na początek zakup klocków oraz tarcz hamulcowych.

Tarcze, to sprawdzone ATE Power Disc

Klocki to wyrób Textar'a

Czeka mnie jeszcze zakup przewodów hamulcowych... Płyn DOT4 już czeka... Montaż przewidziany po świętach.


Dodam, iż podobny zestaw mam zamontowany w Lanosie... Różnica wyraźnie wyczuwalna... Różni się zastosowanymi klockami, tam poszły ATE... Tu zrobię test Textar'om... Zobaczymy czy mają tendencję do piszczenia... Na ATE - ATE jest błoga cisza

Polecam każdemu lubiącemu jeździć szybciej, niż przewidział to producent... Bo hamulce seryjne są do niczego...


Skromne zdjęcia poglądowe




  
 
Wkrótce i ja bede miał to samo Zastanawiam sie jeszzce nad wymianą pompy. Macie jakies sugestie?? Nowa, lepsza,efektywniejsza.
  
 
Ja zrobiłem to już zeszłej jesieni ... i powiem szczerze że efekt jest dla mnie prawie nie zauważalny ... ;( ...

.... Nie wiem ale w zimie miałem problem z hamulcami które musiałem pompować ... ... i były strasznie miękkie ...
... wymiana płynu na ferrodo dot 4 pomogła ... ale tylko częściowo bo pedał nadal jest jakiś taki miękki ... ... może to tylko jakieś moje zboczenie że oczekuje żeby był twardy jak najszybciej .... po naciśnięciu pedału ?!?!?!!

A może to klocki ferrodo premier ?? ... są takie beznadziejne !!!! ... na pewno piszczą !!!!!! ....

A może powinienem wymienić pompę hamulcową ... wraz z serwem ... nie mam abs

Nie mam już pojęcia


[ wiadomość edytowana przez: Armani01 dnia 2006-04-11 18:03:56 ]
  
 
Cytat:
2006-04-11 18:03:03, Armani01 pisze:
Ja zrobiłem to już zeszłej jesieni ... i powiem szczerze że efekt jest dla mnie prawie nie zauważalny ... ;( ... .... Nie wiem ale w zimie miałem problem z hamulcami które musiałem pompować ... ... i były strasznie miękkie ... ... wymiana płynu na ferrodo dot 4 pomogła ... ale tylko częściowo bo pedał nadal jest jakiś taki miękki ... ... może to tylko jakieś moje zboczenie że oczekuje żeby był twardy jak najszybciej .... po naciśnięciu pedału ?!?!?!! A może to klocki ferrodo premier ?? ... są takie beznadziejne !!!! ... na pewno piszczą !!!!!! .... A może powinienem wymienić pompę hamulcową ... wraz z serwem ... nie mam abs Nie mam już pojęcia [ wiadomość edytowana przez: Armani01 dnia 2006-04-11 18:03:56 ]


A co z przewodami?
  
 
Zolt - zorientuj się ile taki zestawik trzeszczy do Legi
  
 
Po co kombinować? Mam seryjne hamulce bez ABS, klocki grubości ok 3 mm, szczęki z tyłu OK, tarcze hamulcowe od nowości. Przy ostrym hamowaniu przy 100 km/h blokują wszystkie koła. Przy hamowaniu żadnych niepotrzebnych odgłosów. Planuję wymianę klocków na seryjne i jadę dalej. Kasę to wolę wydać na piwko.
  
 
w esperaku stabilizacja tylu podczas hamowania obniza "ocenialnosc" skutecznosci hamowania, jest ona wieksza niz odczuwa kierowca - a tak dalej kombinujac to moje hamulczyki tez sa sprawne tylko cos tarcze ostatnio bija... stad niedlugo bedzie wymiana na jakies lepsiejsze. ale tylko przez to bo skutecznosc hamulcow jest u mnie bdb - choc przy bardzo ostrej jezdzie potrafily sie grzac troszke.
  
 
to, że hamulce zablokują Ci koła niewiele znaczy ... zależy od przyczepności opon

Nie wymieniałem przewodów ... bo nie mogłem dostać takich w stalowym oplocie ... WŁASNIE jakby ktoś miał takie coś do opchnięcia to ja się piszę tylko proszę najpierw podać cenę ...

stare mi sprawdzali i niby są OK... pomyślę jeszcze ... jutro może skoczę do ASO ...
  
 
Cytat:
2006-04-11 22:42:05, Armani01 pisze:
to, że hamulce zablokują Ci koła niewiele znaczy ... zależy od przyczepności opon


Zauważ, że napisałem przy 100 km/h. Opony zimowe Kleber 1-roczne, letnie, przód nowe Kumho, tył 2-letnie Dębica Pasjo. Dam Ci auto z hamulcami "brzytwa" na łysych oponach i przy stówie zablokuj koła. Blokada kół przy tych szybkościach to tragedia, raczej myślę o zmniejszeniu skuteczności hamowania, niż o jej zwiększaniu.
Tak żartem sobie myślę o zrobieniu ABSu smarem, posmaruję tarcze i bębny smarem w paski i będzie ABS, czyli hamuje, nie hamuje.
  
 
Rotfl

Moje hamulce już kilka razy przegrzałem dość konkretnie... Jeśli dla kogoś są skuteczne, to znam jedną odpowiedź... Jeździ bardzo spokojnie i ma je w dobrym stanie (Seryjne)

Dla jednej osoby... No jakoś hamują... Za 3 razem mamy zwalniacze, ale ok... Natomiast komplet pasażerów... Albo i nie... 3 roślejsze osoby i to auto nie ma jakichkolwiek hamulców... To zwalnia... Nie hamuje...


A na bezpieczeństwie oszczędzać nie będę... Jak będę musiał, to przesiądę się na rower...


Dziś na prostej długi kawał po Kartuskiej siedział mi na dupie Voyager z jakimiś mocnymi ksenonami... Biedny odpadł po wjeździe na łuk w stronę Carrefour'a... Mitrzowie protej i te ciulowate auta z USA
  
 
Cytat:
2006-04-11 23:25:35, Adamo8 pisze:
(...) letnie, przód nowe Kumho, (...)


Z całym szacunkiem, ale myślałem, że Kumho blokują się przy każdej prędkości (a nie dopiero gdy zwolnisz do 100km/h)
(i dodajmy...zrywają przyczepność - bo o to mi generalnie chodzi)


[ wiadomość edytowana przez: Mihty dnia 2006-04-12 07:00:50 ]
  
 
Zolti to jest fakt, ale ja jak mam pelne auto to raczej nie jezdze szybko bo jesli juz to zapakowana mam rodzinke albo inne osoby ktorych nie chce zabic pozwalam sobie na zaostrzenie jazdy tylko gdy jestem sam w samochodzie. inaczej nie pozbieralbym sie na sumieniu gdyby przez moje glupoty stalo sie cos moim bliskim

samemu to moge sie zabijac...
  
 
Cytat:
Tarcze, to sprawdzone ATE Power Disc



Ile kosztuje takie cudo?
  
 
Ja mam założone Brembo max + klocki Textar. Zero pisków jakichkolwiek , skutecznośc hamowania nieporównywalna z seryjnymi!!!!!! Praktycznie hamują przy każdej prędkości , seryjne grzały mi sie strasznie i przy większych prędkościach był problem. Ale teraz jest ok. ogólnie mówiąc polecam Textary. No a tarcze...... ja mam Brembo max jak wspominałem i jestem zadowolony. Nie wiem jak byłoby na Ate , kupowałem Brembo bo były troche tańsze.....
  
 
Cytat:
Brembo max


Ile to mniej więcej kosztuje?
  
 
Tak czytam... czytam... czytam... wy chyba co najmniej jakimiś porszami jeździcie, a nie złomiakami za kilka tysięcy zł o prędkości max. 190 z górki.
  
 
Zgadzam się z Mihty,im

Co do moich kłopotów ... to możliwe, że problem tkwi w tylnych hamulcach ... bo są od dawna nie ruszane ... muszę wymienić bębny itd ...

Może przesadziłem że nie widzę różnicy w porównaniu do serii ... szczerze to nie pamiętam jak hamował w serii ... pamiętam tylko jak kiedyś z ostrego hamowania ze 150 do 70 po prostu zabrakło mi hamulców tak jak Zolti pisze ... to już były BARDZO nieudolne zwalniacze !!! oczywiście z ATE to jest dziś nie do pomyślenia !!!!!!!!!! no ale jednak spodziewałem się większej TWARDOŚCI .... BO O TWARDOŚĆ PEDAŁU MI GŁÓWNIE CHODZI ( efektywne ostre hamowanie zaczyna się nisko tzn. jak pedał jest stosunkowo głęboko wciśnięty) co do skuteczności nie mam powodów do narzekań .... może to wina moich wygórowanych wymagań
  
 
Cytat:
2006-04-12 10:28:41, gadas pisze:
Ile to mniej więcej kosztuje?


Ja kupowałem przez allegro chyba w listopadzie i znalazłem za ,jesli dobrze pamietam , 220 zł komplet. warto poszukac na allegro , ostatnio chyba tez takie widziałem. sprzedawca nazywa się chyba pergol albo pergoł coś takiego. Oczywiście można tez kupic w sklepie ale jak się dowiadywałem wtedy to bez montazu w norauto chcieli chyba 450zł.
  
 
Cytat:
2006-04-11 20:56:40, DeeJay pisze:
Zolt - zorientuj się ile taki zestawik trzeszczy do Legi


Zapomnij !
Chyba, ze Zolti coś wyczaruje ....Z tego co mnie się udało sprawdzić ....NIE MA PowerDisk do legi w programie ATE Niestety
  
 
Boguś dobrze prawi


Brembo Max'y często się gną

Są tańsze... Ale wolę te