| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
yapko F&F MEMBER Fiat 128 Tarnow/Krakow | 2006-05-23 20:43:22 Sprezanie robi sie dosc spore, sa chyba male problemy ze stukowym jak wspominal Poochaty. Do 1.8 sa na pewno w sam raz, tak samo jak tloki 1.8 w 2.0. Chyba poza garbem niczym sie nie roznia. |
kosa131 (S) Furious Moderator 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2006-05-23 20:49:01 jakie tloczki mialo ritmo 130? powaznie zastanawiam sie nad dopezeniem silnika + glowica z duzymi zaworkami ssacymi od 131 kombi + 2x weber 40dcoe Tym bardziej ze praktycznie wszystkei potrzebne czesci mam (no, oprocz kolektora ssacego ale nad tym tez juz pracuje)
|
Peyo125 F&F Sympatyk Smok Wawelski © & Janosik | 2006-05-24 09:51:37 Kosa , ja mam w moim 2.0 tłoki z 1.8 i wszystko bangla jak złoto , nie mam stukowego , moc jest i wszystko jest gitara , pali na gazie od strzała po miesiącu stania , na benie też chodzi bez zastrzeżeń , zapłon mam na 10st. wyprzedzony i nic się nie dzieje A co do tłoków z 1.6 , to myślę , że powinieneś wtedy zastosować głowicę z 1.6 , bo podobno tam jest inny kształt komory spalania ... nie wiem dokładnie , ale podobno.... Ja narazie myślę o wstawieniu glowicy z 1.8 do mojego smoka i troszkę ją przerobić... i może wałków z Argenty....
Tyle ode mnie ... może Ci się to przyda ....
Pozdro. Piotrek. |
kosa131 (S) Furious Moderator 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2006-05-24 10:03:16 obecnie mam taka konfoguracje: glowica z argenty na bloku ze 131 kombi, zawory normalne (42mm), walki z kombi (mysle ze to samo co z argenty), tloki plaske, weber 34ADF. Pamietam jak ten silnik ciagnal na orginalnej glowicy (zaworki ssace 43,5mm) - bylo wyraznie czuc roznice w gornym zakresie obrotow.
Mam tez orginalna glowice na duzych zaworach, mam tez blok z tlokami od 1,8 (calkiem przywoity, zastanawiam sie czy nie zbudowac z tego silnika...), dwa webery 40DCOE, glowice i walki z argenty i mozliwosc nabycia tlokow od regaty 100S. I zastanawiam sie jak z tego wszytkiego wymodzic jakis fajny motor
opcja 1: 1,8 + glowica z 2.0 na duzych zaworach + tloki z 1,6 + weberki. Stopien sprezania bylby w rozsadnych granicach, bo glowica z 1,8 miala mniejsze komory spalania. opcja 2: 1,8 + tloki z 1,6 + orginalna glowica z orginalnym dolotem (lub glowica z argenty). Taki tymczasowy silnik a w miedzyczasie poskladalbym sobie ... opcja 3: 2.0 + tloki z 1,8 + glowica na duzych zaworach + 2x dcoe/lub L-jetronic. Co polecacie? [ wiadomość edytowana przez: kosa131 dnia 2006-05-24 11:09:08 ] |
Cyneq Wrocław | 2006-05-24 10:29:11
Przed chwilą policzyłem i powiem Ci że bym się bał. Jeśli przyjmiemy że to 132C2.000 to ma stopień sprężania 8.9. Czyli pojemność skokowa jednego cylindra to 498,75 cm^3 a objętość komory spalania to 56 cm^3. Z podanych przez Ciebie wymiarów wynika że spadek objętości wynosi 13,5 cm^3 (to dość zgrubne szacowanie, sam nie wiem ile jest garbuw 1.6, na moich mi się tego nie udało dokładnie zmierzyć nigdy). W ten sposób otrzymujemy odpowiednio pojemności 485,25 oraz 42,5. Stopień sprężania rośnie do około 11,42. Sporo. Chociaż z drugiej strony to tak jakbys splanował głowicę o 4,1 mm. A z tego co słyszę (i widzę) od ludzi to przesadzenie ze stopniem sprężania w dwójce z reguły ma nienajlepszy wpływ na stan skupienia panewek (dość szybko zmienai się na płynny
W kazdym razie na Pb95 może już być ciężko. |
automatic | 2006-05-24 10:53:17 rozbierałem 1585ccm 84x71,7 i 1995ccm 84x90
i głowice są IDENTYCZNE w komorze spalania ponieważ fiat bardzo lubił w seriach unifikację gdy zmieniono w 1976' tłoki/skok w silniku 1,6 z 1592 80x79,8 na 1585 84x71,5 zmieniono też głowicę (komorę spalania) rok potem 1995ccm zastąpił 1756cc z taką samą głowicą (1585) a nie z 1756(miała małą komorę spalania a szersze kanały dolotowe). oczywiście równolegle robiono wersje ,,usportowione '' 131/ritmo z innymi nieco dolotami/zaworami i komorami ale to były ograniczone ilośći . aby podnieść stopień sprężania można też zastosować w 2.0 głowicę 1,8 |
Poramancza F&F MEMBER 125p jaworzno | 2006-05-28 17:11:00 jak juz pisałem na fso przyczyną stukowego był gaźnik podciśnieniowy, po zmianie na mechaniczny stukowe ustąpiło... |