Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() seboos Espero 1.5 16V LPG Sosnowiec | 2009-06-28 10:41:44 Witam, chciałbym się Was zapytać, czy wzrost spalania może być spowodowany tą zworką od komputera? Aktualnie mam ją wyjętą na sprawdzenie tego stanu. Ogólnie od momentu wpięcia zaczął mi palić ponad 12l/100 gazu. Nie wiem czy to po prostu zbieg okoliczności z reduktorem czy to wina zworki.
Pozdrawiam. |
![]() adamesce bylo Espero jest Ope ... Sosnowiec | 2009-06-28 17:37:48 przed wpieciem zworki mi palil 12l/100km, po wpieciu pali 11,5-12l/100km. na trasie bez zworki nie sprawdzalem ale ze zworka niecale 9l/100km. Aktualnie z trzymajacymi hamulcami z tylu pali 15-16l/100km. oczywiscie LPG. Nie sadze aby 12l/100km bylo niepokojace jak na espero. U mnie instalka 2 generacji byla zakladana w marcu 2008r. regularnie regulowana przez gazownikow. |
![]() Michal7e91 Member Klubu Espero Daewoo Espero Orzysz/Łódź | 2009-06-28 18:26:19
Problem może leżeć po stronie kierowcy, a dokładniej w jego psychice. Po zamontowaniu zworki poczułeś, że auto jest żwawsze i elastyczniejsze przez co zacząłeś mocniej wciskać pedał gazu. Stąd ten wzrost spalania ![]() |
![]() Blister ESPERO 1.8 CD LPG Poznań | 2009-06-28 18:31:43
Ja zworki nie mam i na mieście krótkie odcinki przeważnie do 10 km na zimnym silniku nie oszczędzając pedału gazu ![]() 3,5 letnia instalka 1 generacji (nowy reduktor) |
![]() adamesce bylo Espero jest Ope ... Sosnowiec | 2009-06-28 20:16:40
u mnie zaimnym silniku staram sie nie przekraczac 4,5 tys obrotow ![]() Na cieplym tez nie przekraczam 4,5tys ![]() |
![]() pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2009-06-28 20:47:22 na zimnym bardzo delikatnie
inaczej silniczek szybko zacznie stawac sie nadmiernie awaryjny ![]() za to na ciepłym nawet ![]() ![]() a obrotomierz i jazda eco? jakos tego nie widze... co z tego jak bedziesz patrzył zeby przy 3500 zmieniac jak wyjdzie ze akurat jestes pod górką? obrotomierz jest po to aby nie przegapic zmiany biegu i orientacji ile jeszcze kierowcy zapasu obrotów pozostało podczas wyprzedzania albo redukcji |
![]() adamesce bylo Espero jest Ope ... Sosnowiec | 2009-06-28 20:51:04
kierowca (ale taki prawdziwy) to nie potrzebuje obrotomierza. Jesli masz tylko sluch i dobre wyczucie to slyszysz ile jeszcze pociagniesz. 6 tys w espero to i moze mozliwe ale po co ? 1,5 po 4,8 tys traci moc. Popatrz na wykresy, utrzymywanie auta w efektywnym pasie obrotow to jest najlepsze rozwiazanie. jazda eko w moim mniemaniu i moim wykonaniu to bylo nie przekraczanie 2,5tys obrotow. zmiana biegu przy 2 tys (oczywiscie wszystko dostosowane do warunkow typu gorki, wzniesienia, zjazdy z gorek itp) |
![]() pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2009-06-28 21:19:39 kierowca(ale taki prawdziwy ![]() a 6000 przydaje sie podczas wyprzedzania-czasami nie ma czasu na zmiane normalnie 5 tys wystarcza ![]() napisz jeszcze ze espero to jakis diesel ![]() moc i moment w 1.5 co prawda nie wzrastaja po przekroczeniu 5 tys ale tez w znaczacy sposób nie spadaja -ze tak powiem o 5 KM nie chodzi ![]() |
![]() Michal7e91 Member Klubu Espero Daewoo Espero Orzysz/Łódź | 2009-06-28 21:26:16
Generalnie przy zmianie biegów przy 2 tys obr/min nie mogłeś osiągnąć niskiego spalania. Przy takim postępowaniu silnik ma ciężej, a co z tym idzie potrzebuje de facto więcej paliwa. Gdzieś kiedyś słyszałem, czytałem, że biegi powinno się optymalnie zmieniać przy 3,5 tys. obr/min. Ale to tylko teoria. W praktyce jest zupełnie inaczej. Jazda na naszych drogach rządzi się swoimi prawami, a spalanie o 1-2 l LPG nie robi dużej różnicy. Bynajmniej dla mnie ![]() |
![]() pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2009-06-28 21:29:44 co chcesz ![]() patrzył na wykres a tam jak byk widac ze od 2 tys moment wstaje ![]() |
![]() Michal7e91 Member Klubu Espero Daewoo Espero Orzysz/Łódź | 2009-06-28 21:32:01
Wykres, wykresem. A jazda jazdą. ![]() |
![]() pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2009-06-28 21:48:54 ok
ale nie wysówajmy mylnych wniosków aby jezdzic ekonomicznie w espero 1.5 nie mozna schodzic ponizej 2 tys obrotów czyli uscislijmy po zmianie biegu na wyzszy musimy miec minimum 2 tys i oczywiscie nie wiecej niz 5 tys |
![]() seboos Espero 1.5 16V LPG Sosnowiec | 2009-06-28 22:58:01
A mi palił 10 w mieście a 8 na trasie. Nie wiem czy to wina zworki/reduktora a może tak jak Tobie hamulce z tyłu, gdyż mam z nimi problem, Jeden nie hamuje a drugi trochę trzyma. Jak znajdę trochę czasu to wymienię linkę bo dziś sprawdzałem i coś by można było z nią zrobić i wyregulować. Odnośnie jazdy: Nie wciskałem pedału do końca, nigdy. Jeździłem tak samo jak przed wpięciem zworki. Tak samo jeżdżę teraz jak ją wypiąłem. Biegi zmieniam między 3k a 4k. Nigdy nie przekraczałem 5k ![]() Może powiem tak, najbardziej martwi mnie dystans jaki przejeżdżam teraz na gazie - 270km a dawniej było 320~340 więc spora różnica ![]() |
![]() adamesce bylo Espero jest Ope ... Sosnowiec | 2009-06-29 10:15:42 skoro trzyma hamulec to sie nie dzis ze wiecej pali ![]() ![]() |
![]() DeeJay Klubowy Weteran Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2009-06-29 18:20:45
Nowoczesne CR to nie Ursus ![]() |
![]() syndoktora Klubowy Weteran Espero(było), Astra ... Sosnowiec | 2009-06-29 18:22:29 zastosowanie samej zworki nie powoduje zwrostu spalania, może zbyt głęboko wciskasz pedał gazu... |
![]() krzychu_ch Klubowy Weteran Octavia Sosnowiec | 2009-06-29 18:54:13 Się pochwalę żeby Wam poprawić humor ![]() Po ostatniej wycieczce łikendowej 250km w jeden dzień po Polskich drogach przelotowych średnie spalanie wyniosło 7.5l/100km Jazda po mieście 5km do pracy w jedną stronę spalanie wynosi 8.5l/100km Jazdą zimą po mieście wychodzi mnie max. 10l/100km Benzynka jaką leje to Shell VPower ![]() Autko oczywiście bez LPG ![]() Ze względu na moje gabaryty i wagę - nóżkę mam ciężką ![]() |
![]() pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2009-06-29 19:52:01
jak mniemam nie jechałes starym ursusem bez turba w nich nawet jak przesadzisz i dasz 2400 obrotów to moc nie spada zaówazalnie ![]() ogólnie chodziło mi o to ze traca moc gwałtownie te dizle z powodu własnie turba sprezarki czesto obliczone z małym zapasem których sprawnosc własnie gwałtownie spada po przekroczeniu tych 4000 obrotów dlatego zapewne nie jest konieczny zawór upustowy(wiem ze nie ma przepustnicy i ze diesel ssie cała pojemnoscia ale i tak brak tego zaworu jakos ciezko mi ogarnac) napewno tez predkosc spalania ropy ma tu takze swoje znaczenie... |