MotoNews.pl
  

Pionowa skrzynia DOHC i OHV? da rade?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam okazje kupic pionową paczke od DOHC a ze ta skrzynia która mam wpietom ma uwalony sunchronizator 2 wiec i tak musze zmienić.
Teraz moje pytanie czy da się ozenić paczke z DOHC do OHV np zostawiając dzwon OHV tak jak sie odwrotnie robi przy swapie?

czy wtedy sprzęgło bedzie banglać bez problemów?

czy będe musiał żenić wał?
jak z przegubem miedzy wałem a skrzynią no i jak jest z mocowaniem skrzyni do budy?

  
 
Cze!
Też chce to zrobić, ale narazie moją zapasową skrzynie DOHC pożyczyłem koledze. I nie sprawdziłem czy pasuje do OHV.
Wiem tylko że kołnierz skrzyni z poldka nie pasuje do skrzyni FIAT 131BB. Inny rozstaw śrub i przetłoczenia.
Jak Ci sie uda połączyć Skrzynie DOHC z sil. OHV to napisz mi jak, bo też bym chciał.
Pozdro!

Wik
  
 
wszystko mniej wiecej pasuje ale bez rzeźbienia dzwonu nie zamontujesz tego, ani dzwon z łady ani z dohca ani z ohv nie bedzie plug & play, poszukaj dobrej 5tki, spokojnie wystarczy
  
 
tak pomaranczowy tylko ze on chce pionowy drazek miec : i albo ta skrzynia albo zabawa z ciegnami zeby drazek byl w pionie
  
 
Do samego tematu raczej nie wniose za wiele, ale czy nie lepiej by było zastosować do tego silnika tą tzw górską czwórke? Z tego co pamiętam to ten silnik chyba tez będzie lubił wysokie obroty ... a ta czwórka to chyba właśńie pionowa była ...
  
 
Czym odróżnić tą "gorską" czwórkę od zwykłej pionowej czwórki?
I jaki ma być cel zastępowania skrzyni 5-biegowej czterobiegową o krótszych przełożeniach, bo nie rozumiem?
  
 
Jeżeli silnik się lubi kręcic, to na krótszej skrzyni chyba powinien miec lepsze przyspieszenie (coprawda kosztem Vmax). Widze tylko taki sens zmiany. Chyba że ma sie tym jeszcze jeździć na co dzień, to lepiej w tedy rzeczywiście szukac V w dobrym stanie. Jak je rozpoznać niestety nie wiem.
  
 
v max ci sie nie zmieni bo 4 bieg jest bezposredni.

mam taka skrzynie "stayer" w niej spadek obrotow jest co ok 600

moim zdaniem na miasto do DOHC niema sensu jej pakowac bo na zwyklej 4 jepiej mi sie rozpedzal na plaskim.
ale jak startowalem z pod gory borkowskiej z bmw 320 to jak bylem na gorze a bmw w polowce gory.

jak chcialbym miec w 5 poloneza 1i2 z fiata to dla mnie bylo by opcjonalne.

a skrzynia z dohc do ohv to tylko przerobka obudowy sprzegla z 2 trzeba zrobic 1. i zmiana walu
  
 
Cytat:
2006-05-17 21:02:11, RG pisze:
v max ci sie nie zmieni bo 4 bieg jest bezposredni. mam taka skrzynie "stayer" w niej spadek obrotow jest co ok 600 moim zdaniem na miasto do DOHC niema sensu jej pakowac bo na zwyklej 4 jepiej mi sie rozpedzal na plaskim. ale jak startowalem z pod gory borkowskiej z bmw 320 to jak bylem na gorze a bmw w polowce gory. jak chcialbym miec w 5 poloneza 1i2 z fiata to dla mnie bylo by opcjonalne. a skrzynia z dohc do ohv to tylko przerobka obudowy sprzegla z 2 trzeba zrobic 1. i zmiana walu


dokładnie należy pamiętać o przedniej części wału (
trzeb będzie ją skrócić)

jak ma być pion to 4 z okolic 80 roku...
  
 
Cytat:
2006-05-17 21:11:23, mar125 pisze:
dokładnie należy pamiętać o przedniej części wału ( trzeb będzie ją skrócić) jak ma być pion to 4 z okolic 80 roku...



Fuck skoro musze ciąc wał to piernicze...

Dragon na krótkim moście i tak juz mam wystarczająco obnizoną v max, jakbym do tego paczke krótka włozył to chyba bym musiał odstawić auto pod blok, bo jezdzic sie tym nie da.
  
 
No nie wziąłem pod uwage tego że możesz już mieć krótki most
  
 
Cytat:
2006-05-17 21:11:23, mar125 pisze:
(...) jak ma być pion to 4 z okolic 80 roku...

Dlaczego akurat z okolic '80? Mam taką skrzynię, czy różni się ona czymś od późniejszych lub wcześniejszych pionowych czwórek?
  
 
Cytat:
2006-05-18 02:11:45, jacek_s pisze:
Dlaczego akurat z okolic '80? Mam taką skrzynię, czy różni się ona czymś od późniejszych lub wcześniejszych pionowych czwórek?


gdzieś sie spotkałem(nie moge tego odkopać poza tymtabela z fsoak )- że skrzynie z 80 i 81r miały troszke krótsze przełożenia...
a pozatym wtedy mieliśmy licencje jeszcze,więc jakość też powinna być lepsza...[
  
 
Cytat:
2006-05-17 23:00:22, Rino125p pisze:
Fuck skoro musze ciąc wał to piernicze...


A co za problem ?? jedziesz na Zabłocie i gość ci za grosze skróci.
  
 
Cytat:
2006-05-18 08:50:03, pavlus pisze:
A co za problem ?? jedziesz na Zabłocie i gość ci za grosze skróci.



no niby tak ale co jak skrzynia sie wysra? wtedy nie załoze zadnej piątki na podmianke bo bedzie wał za krótki.

a powiedzcie mi o ile bym musiał ciąć? wał od 4-ro biegowej skrzyni jest krótszy o jakies 3-5 cm, zmieszcze się w tych granicach czy to wogóle grubsza rzeźba?
  
 
Cytat:
2006-05-19 07:31:27, Rino125p pisze:
no niby tak ale co jak skrzynia sie wysra? wtedy nie załoze zadnej piątki na podmianke bo bedzie wał za krótki.
(...)


Zapasowy wał? Groszowa sprawa, a jak będziesz musiał krzynke pomieniać to i zmiana wału problemem nie będzie chyba?
  
 
Rino , po co Ci taka cholernie ciężka skrzynia biegów?? zostań przy seryjnej V i już , daje rade , zgrzyty jej nie szkodza , wrzucanie biegów bez sprzęgła tez znosi , jest wystarczająca...zainwestuj tą kase w małe kółka 175/50r13 na tył albo bile na przód
  
 
A czemu nie bile i kółka na obie osie?
  
 
Cytat:
A czemu nie bile i kółka na obie osie?



temu że za równowartość skrzyni mu na wszystko nie starczy , chyba że za 250 zeta mi sprzedasz 4x bile + 4 X 175/50r13 w stanie OK.biore od ręki
  
 
Cytat:
2006-05-19 17:58:24, Blady pisze:
temu że za równowartość skrzyni mu na wszystko nie starczy , chyba że za 250 zeta mi sprzedasz 4x bile + 4 X 175/50r13 w stanie OK.biore od ręki


nawet bile(4szt) za 250zł i oponki(4szt) za następne 250 też wezme