1.6 DOHC Śruby mocowania wspornika oleju - jaki wymiar

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Bardzo pilne, ratujcie!
Jaki jest wymiar śrub mocujących wspormik filtra oleju do bloku??
Czy to jest 10x1.25?
Bo ja przy swapie miałem problem z dokręceniem jednej z nich, troche
podciekało.
Postanowiłem to dziś zrobić. Wykręciłem 3 śruby i jedną szpilkę (niezłe,
co? przedtem nie zwróciłem uwagi) i okazuje się ze dwie mają zniszcozny
gwint. I te dwie to 10x1.5, a ta co się niezyt chciała dokręcić oraz
szpilka to 10x1.25. No to teraz już głupi jestem, bo jak drobniejszy
gwint jest włąściwy, to co u licha z tą jedną śrubą??

Wie ktoś coś w temacie??
Dzięki za każde info.

  
 
Cyneq-znam dobrego spawacza żeliwa-problem zniknie

A tak na poważnie, to nigdy się tym gwintom nie przyglądałem i bladego pojęcia nie mam ale może spróbujesz zamienić śruby miejscami i zobaczysz czy 1.5 wkręci się lużniej w otwór po 1.25 ?
  
 
wydaje mi sie ze majac szpilke mozesz sprawdzic czy lekko wkreca sie w pozostale otwory.

ale chyba w fiacie wszystkie drobnozwojowe gwinty to ...x 1,25
  
 
RG: właśnie wszystkie się wszędzie jakoś źle wkrecają a w jedno gniazdo to w ogole wszystko za luźno
SerU, Ty mnie weź już nie pocieszaj, dobra?
  
 
Z tego co pamietam bo niedawno skladalem silnik to do tego wspornika o ktorym mowisz ida rzeczywiscie śruby z gwintem drobnozwojnym M10x 1,25.Pewnie mialeś wkrecone zwykłe M10 i przez to teraz masz zniszczony gwint.
  
 
nie umiem tego ocenic na odleglosc.
ale sruby x 1.25 maja to do siebie ze sie badzo lekko wkrecaja.

moze czytales watek gdzie PG opisal jak wyjmowalem urwana srube od glowicy nie zciagajac jej,
poprostu "kropelka".

przejedz otwory gwintownikiem / aby je oczyscic/ i sprubuj wkrecic sruby.

jak masz zerwany gwint to trzeba otwory przegwintowac na 12 x 1.25 i dorobic szpilki 10/12 i wkrecic na kleju.



  
 
Cytat:
2006-05-24 22:54:00, jaceekn pisze:
Z tego co pamietam bo niedawno skladalem silnik to do tego wspornika o ktorym mowisz ida rzeczywiscie śruby z gwintem drobnozwojnym M10x 1,25.Pewnie mialeś wkrecone zwykłe M10 i przez to teraz masz zniszczony gwint.


dobrze gada....
jeżeli masz wspome to dwie są dłuższe,dwie krótsze-jeżeli nie to cztery jednakowe...

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
Dzięki wszystkim, jednak 10x1.25. Wolałem zrobić szpilki, zeby nie obciązać za każdym razem tego gwintu w bloku. Oczyściłem gwinty, jest dobrze.
Najlepsze jest to ze szpilki zrobiłem ze starych śrub od głowicy, bo pręta drobnozwojowego do cięcią kupić sie nie da
Zobaczę potem jak tam wycieki przy wsporniku. Obawiam się jednak że to nie koniec tej zabawy, chyba dalej znaczę teren olejem. Ciekawe gdzie jeszcze może kapać