Co sądzicie na temat Fiata Stilo 1,9 JTD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Powoli zaczynam się rozglądać za następcą Espero.
Zdecydowałem, że następne auto, będzie mniejsze z zewnatrz i na pewno nie będzie to sedan.
Wkurza mnie to, że mimo wielkiego bagażnika, nie da się do Espero załadować np. dużego telewizora czy stołu, a bez problemu mieści się w mniejszej o 2 klasy Fieście.
Najbardziej odpowiada mi jakiś w miarę nowy, dobrze wyposażony i obszerny kompakt w wieku do 5 lat.
"Niemców" nie biorę pod uwagę bo to nie mój gust.
Najbardziej przypadły mi do gustu: Peugeot 307 i Toyota Corolla w obecnej "budzie".
Opinie użytkowników i lista usterek zdyskwalifikowały już 307-kę.
Co do Corolli to największym minusem są (za)wysokie ceny giełdowe
i mały bagażnik.

Fiata Stilo nie brałem, pod uwagę, ponieważ nie podobał mi sie jego design zewnetrzny,. ale ostatnio przyjrzałem się mu blizej i okazuje się, ze Stilo zalety ma ukryte we wnetrzu karoserii.
Stilo to niezwykle praktyczne auto, ma b. przestronna kabine, naprawdę dobre materiały (duzo miękkich plastików), mnóstwo półeczek i schowków, przesuwana tylna kanapę, 2 podlokietniki, duzy bagażnik, komfortowe zawieszenie i sporo elektronicznych bajerów ( ).
W opiniach uzytkowników jest to najbardziej dopracowany model Fiata i jakoś nie slyszałem żeby był stale wzywany na akcje serwisowe jak w przypadku 307-ki.

A najlepsze jest to, ze juz za ok. 25 tys. mozna wyhaczyć wypasionego" 4 letniego Stilonka z silnikiem 1,9JTD 115km i z klimatronikiem oraz 6 poduchami.
Z fiatami mmiałem juz do czynienia (Tipo i Brava) i mam całkiem dobrą opinie o nich. Z nimi jest tak jak z DU: jak się o nie odpowiednio dba i się ich nie katuje to potrafią się odwdzięczyć besproblemową i tanią eksploatacją
Czy uważacie, że Stilon wart jest zainteresowania?
I jak sie ma sprawa z silnikami JTD (do tej pory nie miałem do czynienia z dieslami)?

  
 
z tego co kiedys czytałem, to właściciele stilo odradzali zakup tego auta innym

myślę że dobrze będzie jak udasz się tu

klikkk
  
 
Silniki - Często leci pasek... Rozrząd to mega ważna sprawa w tych autach.

Dynamika bardzo przyjemna.


Co do pierdół... Słyszałem, że elektryka daje ostro ciała...

I to denerwuje
  
 
W pewnym włoskim banku sitlaki JTD jeżdżą jako firmówki dla dyrektorów - fuuuul kłopotów, łącznie z holowaniem z trasy (czy lawetą).
No ale na pewno dostaja w d....
Pozdr. P.
  
 
dzięki kolber7 za link.
Od tygodnia błądzę po necie w poszukiwaniu info o Stilo, a na Autokacik jeszze nie trafiłem.
  
 
Cytat:
2006-05-19 16:48:16, tommi-j pisze:
dzięki kolber7 za link. Od tygodnia błądzę po necie w poszukiwaniu info o Stilo, a na Autokacik jeszze nie trafiłem.



no to masz jeszcze jeden dział stilo na autokaciku

klikkkkkkkkkk
  
 
Stillo nie polecam, sypie sie elektronika i zawieszenia oraz wycieki oleju, 307 tez d bani, corolla good.
  
 
W ramach pomocy zapodaję oceny użytkowników na Motonewsie.
  
 
Polecam Corolle z deieslem, ja mam 2.0 D4D (116 KM) i jezdzi jak małe gti, nie powiem Ci nic o jej awaryjnosci bo to nówka i jeszcze nic sie nie zepsuło, ale ogromnym plusem jest zuzycie paliwa na poziomie 4,5 - 5 l /100km i naprawde przyzwoite osiagi.

Stilo mialem przyjemnosc naprawiac a mianowicie sprzegło i jakos te auto wydaje sie nijakie, rozwiazania tech dziwne, wykonczenie slabe, podobno z elektryka sa problemy
  
 
A co z Twoją Laguną, Petersen?
A wracając do Stilo, to nie podoba mi się ten chropowaty materiał, z którego wykonano deskę rozdzielczą. To rzecz gustu, ale chyba nie jest on zbyt praktyczny, jeśli chodzi np. o wycieranie z niego kurzu.


[ wiadomość edytowana przez: Esperynek dnia 2006-05-22 17:09:28 ]
  
 
Cytat:
Polecam Corolle z deieslem, ja mam 2.0 D4D (116 KM) i jezdzi jak małe gti


A jak w rolce z wyciszeniem wnętrza?
I czy zawieszenie jest bardziej sportowe, czy komfortowe?

Auto którę kupię musowo ma być relatywnie ciche i komfortowe. Nie interesują mnie auta, w których jest twardo i głośno (np. Golf TDi )

Corolla niestety nie jeździłem, ale Avensisem D4D 116KM tak. J powiem, że we wnetrzu ciężko było usłyszeć, że pod maska pracuje dieselek. W zasadzie głównie było słychać mocno stłumiony basowe buczenie, tak jakby jechało się benzyniakiem z cichym basowym tłumikiem .
Corolka pod wzgledem nieazawodności jest wręcz fenomenalna, a przed chwilą w MOTORZE wyczytałem, że od połowy maja na Corolkę (a raczej na jej kawałek ) jest udzielana gwarancja na 4 lata lub 1000 000 (1 milion!!!) km. .
Corolka z zewnątrz jest nawet ładna, tyle,że wnetrze ma jakieś takie zwykłe, proste, nudnawe i szare (no może za wyjatkiem wersji Sol).
  
 
Laguna juz została sprzedana jakis czas temu, w jej miejsce jest wspomniana Corolla z silnikiem 2.0 D4D. Auto naprawde fantastyczne, mam wersje Luna czyli full elektryka, klimatronic, 4 poduchy, abs, alufelgi 15'', i inne duperele

Samochod naprawde bardzo dobrze wyciszony, nie słychac ze jedziesz dieslem, sa tez wersje 1.4 diesel ale mala pojemnosc w silniku wysokopreznym to nic dobrego, poza tym zawieszenie dosc sprezyste, auto jest dosc twarde ale dobrze sie nim jezdzi
  
 
Cytat:
2006-05-22 19:04:09, tommi-j pisze:
od połowy maja na Corolkę (a raczej na jej kawałek ) jest udzielana gwarancja na 4 lata lub 1000 000 (1 milion!!!) km.



Fajna ta gwarancja. Obejmuje elementy które się zwykle nie psują, a żeby zrobić milion km w 4 lata należałoby codziennie pokonywać prawie 700 km, co jest fizycznie niewykonalne. Czyli ten milion km to wielki kit, gdyż szybciej minie 4 lata