Kilka pytań odnośnie ponego c.d.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam znowu parę pytań odnośnie Ponego

1. Co wpływa na spalanie? tzn. chciałbym jak najbardziej je zmniejszyć i nie zależy mi na tym, aby samochód był szybki. Czyli przede wszystkim gaźnik? A oprócz gaźnika? Kable WN? świece?

2. Chciałbym podnieś tył, bo po wsadzeniu butli z gazem i kiedy trzy osoby z tyłu siądą, wozik strasznie opada. Opłaca się taki zabieg? Tzn. ile mniej więcej by to kosztowało?

3. Wczoraj podczas jazdy coś mi stuknęło i wycieraczki przestały działać. Z silnika wycieraczek wydobywa się tylko buczenie, a wycieraczki ani nie drgną. Wiem, że to coś z silniczkiem. I moje pytanie jest takie. Co to może być?
Bo nie wiem czy kupywać nowy, czy się bawić w naprawianie.

Pozdrawiam
  
 
Co do tych wycieraczek to skoro silniczek buczy to pewnie działa, więc ja bym raczej stawiał na cięgną które przenoszą pracę silniczka na ramiona wycieraczek. Pewnie któreś pęklo albo wypadło z zaczepów.
  
 
a jak się dostać do tych cięgien, żeby to sprawdzić?
  
 
Co do wycieraczek to raczej na pewno wina cięgien-wiem bo ostatnio to sam przerabiam.
Więc albo spadło mocowanie przy silniczku(wykręcasz 3 śrubki silniczka i go wyjmujesz i wszystko widać),Albo mechanizm cięgien się zastał i trzeba je wyjąć i przesmarować.
Ale jeżeli słyszałeś stukot to znaczy że się rozłączyły cięgna
  
 
ale ja jestem głupi i mi trzeba to dokładne tłumaczyć, co to te cięgna ?
  
 
Od silniczka wycieraczek odchodzą "ramiona"-prawdopodobnie coś Ci poszło na ich łączeniu-jeśli słyszysz,że silnik pracuje to raczej jest on w porządku-problem dotyczy właśnie tego połączenia(silniczek-wycieraczki)-tak to chyba najprościej rzecz ujmując
  
 
Cytat:
2006-04-30 14:53:28, PTR pisze:
1. Co wpływa na spalanie? tzn. chciałbym jak najbardziej je zmniejszyć i nie zależy mi na tym, aby samochód był szybki. Czyli przede wszystkim gaźnik? A oprócz gaźnika? Kable WN? świece?



Dawke paliwa w gaźniku masz ustawioną fabrycznie lub w serwisie/ u kogos kto sie tym zajmuje i tak właśnie ma być. Nie ma czegoś takiego jak zmniejszanie dawki paliwa zeby jezdzic wolniej ale ekonomicznie. Silnik o określonej pojemności, sprawności jest zasilany odpowiednia ilością powietrza i potrzebuje określonej ilości paliwa w określonych warunkach. I nie jest to parametr który można dowolnie regulować. Bo możesz narobić sobie kłopotów
Oczywiście jeżeli coś jest niesprawne to może to wpływać niekorzystnie mniej lub bardziej na spalanie
  
 
Cytat:
2006-05-01 17:50:30, PTR pisze:
ale ja jestem głupi i mi trzeba to dokładne tłumaczyć, co to te cięgna ?


to tak, wyciągnij wycieraczki, odkręć osłonę - te plaskiowe żeberkowe coś i odepnij wężyki ze spruyskowaczy, te ramiona - cięgna są do wycieraczek mocowane na plastikowe zatrzaski i pewno one się połamały, koszt nówki to ponad 100 zł ( nie jestem pewien bo wymieniałem 2 lata temu, ) . powowdzenia trtochę sięnamęczysz -trzeba rączki letko powyginać, żeby spowrotem nowe cięgno zapiąc.
  
 
Cytat:
2006-04-30 14:53:28, PTR pisze:
2. Chciałbym podnieś tył, bo po wsadzeniu butli z gazem i kiedy trzy osoby z tyłu siądą, wozik strasznie opada. Opłaca się taki zabieg? Tzn. ile mniej więcej by to kosztowało?


Czy chodzi tylko o wyglad czy sa jeszcze inne przyczyny dla ktorych chcesz podniesc tyl auta??
Weitec robi podkladki pod tylne sprezyny do Pony...maja grubosc 2cm i o tyle auto sie podniesie - koszt okolo 200zl
  
 
Cytat:

1. Co wpływa na spalanie? tzn. chciałbym jak najbardziej je zmniejszyć i nie zależy mi na tym, aby samochód był szybki. Czyli przede wszystkim gaźnik? A oprócz gaźnika? Kable WN? świece?

2. Chciałbym podnieś tył, bo po wsadzeniu butli z gazem i kiedy trzy osoby z tyłu siądą, wozik strasznie opada. Opłaca się taki zabieg? Tzn. ile mniej więcej by to kosztowało?

3. Wczoraj podczas jazdy coś mi stuknęło i wycieraczki przestały działać. Z silnika wycieraczek wydobywa się tylko buczenie, a wycieraczki ani nie drgną. Wiem, że to coś z silniczkiem. I moje pytanie jest takie. Co to może być?
Bo nie wiem czy kupywać nowy, czy się bawić w naprawianie.



1) powiem tyle - znaleźć ekonomiczny styl jazdy (dla tego konkretnego egzemplarza) - nie rozreguluj ani gaźnika, ani LPG, bo to sprawi wiecej kłopotów niż zysków.
Jak to pony z 1,5 gaźnik - to bedzie niestety papusiał

2) poszukaj w archiwum - moim zdaniem najlepsze rozwiazanie - sprezyny od Łady !!

3) opisali juz dosc dokładnie koledzy

Pozdrawiam.
Misio