Co to za dziwna pokrywa zaworow? [mk4]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
gdzies tam czytalem o jakims 115konnym 1,6 rsi...czy to jest ten silnik? po czym poznac ze to jest rsi a nie zwykly 1,6? (oprocz pokrywy)...a jesli nie to czy sama pokrywa zaworow przypasuje do zwyklego 90ps cvh?


obrazek

[ wiadomość edytowana przez: zniesmaczony dnia 2006-05-27 18:40:30 ]

[ wiadomość edytowana przez: zniesmaczony dnia 2006-05-27 19:18:38 ]
  
 
chętnie bym pomógł ale jak zyje nie słyszałem o czyms takim, a ta poktywa jeszcze taka użebrowana i wygladaj jak z aluminium....
  
 
znalazlem tez cos takiego

klik

od razu mam pytanie....czy wkladajac taki silnik RSi to musze tez zmieniac skrzynie?...to samo z rs turbo...

no i czy warto bawic sie w RSi czy lepiej kupic mocniejszy RST ?

[ wiadomość edytowana przez: zniesmaczony dnia 2006-05-27 19:20:20 ]
  
 
ekstra sprawa!!
tylko gdzie dopasc taki nie do remontu?
  
 
tak wogole to czym sie rozni RSi od XR3i ??
...pewnie jakies lepsiejsze tloki czy korbowody ma ;]
  
 
Witam
tak to prawda , wychodziły rsi i miały faktycznie 115 koni ! Rozniło sie to głownie głowicą , inny wałek , popychacze ktore sie recznie regulowalo a nie chydraulicznie ! Ogulnie doł silnika praktycznie bez zmian od seryjnego xra ! Twoja pierwsza fotka pochodzi z allegro i koles ją dał tylko przykladowo a głowica ktoa byla do sprzedania na tej aukcji to była zwykla sseryjna od xra natomiast druga aukcja przedstawia ten wlasnie silnik do sprzedania dlatego taka cena choc mocna przesadzona ( taniej kupi RST ) A co do skrzyni to w fordzie skrzynie podchodzą od kazdego silnika ( podejdzie ci nawet 4 biegowa od fiesty 76r )
  
 
Cytat:
2006-05-28 03:18:57, Intel pisze:
... A co do skrzyni to w fordzie skrzynie podchodzą od kazdego silnika ( podejdzie ci nawet 4 biegowa od fiesty 76r )



Tyle, że taka 4-ka się rozsypie przy RSi
  
 
no wlasnie...nie ma chyba sensu kupowac za taka kase 115ps RSi skoro mozna w tej cenie 130ps RST nabyc....

Ale pokrywa zaworow mi sie podoba
  
 
ale do silnika z rst musisz doliczyc turbinke...
  
 
i ten rsi trzeba mocno kręcic bo moment obrotowy ma przy ok
5250obr/min a moc juz przy 6000obr.
moment był cos około 148nm,kompresja 9.9 tak wiec zeby sobie
pohulac trzeba go mocno cisnąć
a zeby sobie pozwolic na taką jazde escortem to trzeba miec zapasową skrzynie w garazu)
ale czysto teoretycznie-gdyby troche przy nim popracowac to
potencjał jakis ma.
a rst ma dół silnika wzmacniany??
  
 
w rst masz tloki prawie kute,tzn sa z bardzo mocnego stopu i do tego odprezaja silnik. Co do rsi to jest bardzo dobra opcja dla kogos kto lubi odrobine klasyki. Mysle ze odpowiedznia obrobka glowicy,wydech,kolektor zaowocowalyby mocoa oscylujaco w okolicach seryjnej rst a z gaznikami angole wyciagaja +/- 150 jak nie wiecej. Zaleta tego silnika sa wlasnie te recznie regylowane zawoory bo dzieki temu mozna o wiele wyzej bezpiecznie krecic silnik w zwiazku z tym ma calkiem fajny potencjal.Oczywscie to tylko wiem z lektury . Kaby miec taki silnik za tyle co jest wart czyli 500pln powiedzmy do tego doliczyc remont i w 150 luzaczkiem by sie zamknal
  
 
zaczynam poszukiwania takiej maszyny
  
 
hmm....jak na moj gust to lepiej juz w rst zainwestowac...chocby skaly sraly bedzie wiecej niz rsi...a i latwiej dostac