| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2005-05-16 11:01:06 Wtrace cos do opisu PN Diesel:
egzemplarz z muzem to buda z poczatku 1988 r, wiec pewnie caly samochod tez. O ile pamietam silnikow wykonano ok. 60 (vide wywiad z dr Selem w Legedach PRL oraz moje inne zrodlo). I najwazniejsze - to nie przy tych silnikach byl problem z pekaniem nadwozi! Silnik FSO byl calkiem lekki i Polonez go dobrze tolerowal. Problemy z nadwoziami wystepowaly w Polonezach 2.0 D Turbo z wloskimi silnikami VM, ktore byly za ciezkie i kiepsko zawieszone do nadwozia. Pozdrawiam Adamus PS Siedzialem za kierownica niebieskiego Warsa... 18 lat temu! Gdzie on jest? |
PAGAN Wwa | 2005-05-16 17:59:32 FIAT 125 4X4 1977r.
silnik: 1481ccm, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą moc: 75KM przy 5400 obr./min. prędkość max: 120km/h ilość biegów: 5, synchronizowane, wyposazone w reduktor i blokadę tylnego mechanizmu różnicowego. zawieszenie przód: wahacze poprzeczne, amortyzatory teleskopowe, sprężyny śrubowe zawieszenie tył: sztywny most napędowy, amortyzatory podwójnego działania, hamulce: hydrauliczne, dwuobwodowe, tarczowe ze wspomaganiem masa własna: 1050kg W latach siedemdziesiatych wzrosło zapotrzebowanie na samochód o właściwościach terenowych uzywany w instytucjach państwowych. Dlatego stworzono tą bardzo udaną konsrukcję opartą na podzespołach napędowych z samochodu WAZ Niva. Opracowanie przekładni do napedu obu osi było zbyt kosztowne, dlatego liczono na import tych części ze Związku Radzieckiego, jednak i tam zapotrzebowanie było tak duże, ze ledwo wystarczało na zaspokojenie wewnetrzengo rynku. Nie wiadomo ile egzemplarzy było wyprodukowane. Z pewnościa ten oraz drugi w kolo- rze ciemno zielonym. POLONEZ ANALOG 1994r. konstruktorzy inż. Jan Dudek, inż.. Stanisław Dubrzalski projektant nadwozia: inż. Jan Raczko opracowano w FSO Warszawa, Zakład Produkcji Zespołów Podwozia silnik: 1598ccm, czterocylindrowy, czterosuwowy, rzędowy, chłodzony cieczą moc: 75KM przy 5000 obr./ min. max. moment obr.: 120Nm przy 3600 obr./min. prędkość max.: 130km/h ilość biegóW: 5, synchronizowane, sterowane w podłodze z reduktorem napęd: na koła przednie z dołączanym napędem na os tylną poprzez suche sprzęgło jednotarczowe, blok napędowy pochodzacy z Subaru Leone, skrzynia biegów z reduktorem zawieszenie przód: niezależne na kolumnach McPhersona i ze stabilizatorami przechyłów zawieszenie tył: sztywny most z wleczopnymi wahaczami, sprężynami, drążkiem Panharda i stabilizator przechyłów hamulce: hydrauliczne, identyczne jak w innych Polonezach nadwozie: osadzone na ramie spawanej z profili zamkniętych, z skrzynią ładunkową o ładownośći 400kg. masa własna: 1400kg Wyprodukowano siedem sztuk prototypów Poloneza roboczo nazwanego Analogiem, w tym jeden bez napędu na wszystkie koła. Zastosowano różne jednostki napędowe: silnik 1.6 lub 1.9 diesel. Chłodnica w wersji 1.6 umieszczona była za silnikiem. Podczas testów terenowych wykazywał bardzo dobrą charakterystykę trakcyjną. Niestety nie wszedł do produkcji, ponieważ jego powstanie zbiegło się z przejęciem fabryki FSO przez Daewoo, które zaniechało tego projektu. |
jacekes Miłośnik FSO 125p Poznań | 2005-05-17 00:20:43
Cztery na cztery ma bębny z tyłu - widać na fotkach w galerii ze Szmaty IX. |
PAGAN Wwa | 2005-05-17 08:44:53 im wiecej bledow wytkniecie tym lepiej! |
fiacior125 Miłośnik FSO Warszawa - Praga | 2005-05-17 11:26:17
Napewno dwa analogi maja naped na tyl |
Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2005-05-17 11:51:25 w analogu hamulce to przód od łady samary tak jak cały zawias, a z tyłu hamulce bębnowe jak w truckach |
Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2005-05-17 11:53:37
Można dodać że analogi miały elektromechaniczną blokadę mostu. Taką samą blokadę ma falen [ wiadomość edytowana przez: Jojo dnia 2005-05-17 11:56:59 ] |
PAGAN Wwa | 2005-05-17 16:17:04 pozostal jeszcze
OGAR 1977r konstruktor p. Cezary Nawrot. auto na podwoziu i napedzie od fiata 125p, nadwozie wykonane z laminatu. dosc potezne zderzaki swiadcza o tym, ze szykowany byl z mysla na rynek amerykanski lub tez brako pod uwage amerykanskie normy bezpieczenstwa. auto mialo byc sportowym, ale ze wzgledu na oszalamiajace osiagi 145km/h nigdy takim byc nie moglo. ale sylwetka ladna. olo go naprawia. bedzie zyc! FALEN falen to falen. bude ma z laminatu i trzy drzwi w niej. o tyle jest ciekawy, ze jest pierwszy. POLONEZ KOMBI widac na nim slady testowania dlugosci relingow. w opcji mialy byc dluzsze i sa pozostalosci po zaspawaniu i malowaniu miejsca gdzie byla dziura. tylne szyby z pleksi. myc ostroznie. FIAT 125 1991 kombi i sedan- ostatnie WARSZAWA 223 KOMBI- ostatnia z 1973r. o fiatach 508 nie wiem nic. no i najwspanialsze auto na wystawie, FIAT 125p 1979r. pomaranczowa bardacha z wgniecionym drzwiami i poharatanym tylem i wgniecionym zderzakiem tylnym. 2.0 na gazniku zasilane lpg, srodek czesciowo od lady, glosniki w dachu, na dywan z tylu wylal sie sok, rok temu w tym samym miejscu kot sie zeszczal. bogata flora bakteryjna spotykana jedynie na saturnie. deska rozdzielcza zywo odzwierciedla samolot bojowy JAK-40. kierownica od pana bogdana gaznikowca, mechaniczne naprawiany w kruk pod tolpola serwis, blacha i lakier goral- krypki k. wegrowa. poziom szumow w czasie jazdy przekracza decybele przerwy miedzylekcyjnej w podstawowej szkole specjalnej, posiada funcje manualnego wylaczania radia przy predkosci 130km/h. przy predkosci powyzej 140km/h tworzy tunel dzwiekowy i dzieki rynnom odprowadzajacym pot z rak na kierownicy bezposrednio na zewnatrz nie ulega zatopieniu kabiny. opcjonalnie posiada glosowy ogranicznik predkosci przy 130km/h odzywajacy sie: kurwa, ochujales, tym starym trupem tyle jedziesz? chcesz, zeby sie rozlecial, a nas chcesz zabic, kretynie? w tej opcji nie ma mozliwosci wylaczenia ogranicznika glosowego. |
Rys1977 Miłośnik FSO Warszawa | 2005-05-17 16:21:11 Pagan, jestes WIELKI |
SPAjK Miłośnik FSO Wziuut 2 ... | 2005-05-17 16:58:55 trool, zdaje sie ze Twoj brat ma sporo informacji o fiacie 508, moze cos zapodacie o nich? |
Trool Miłośnik FSO 125p *2 praska czesc wawy | 2005-05-17 21:19:40 troche informacji o 508
Polski fiat 508 II (szary) montowany w latach 1934-1935 model przejściowy miedzy modelem I a III. Miał unowocześnione nadwozie względem wersji I. Nadwozie o szkielecie drewnianym, zbliżone do modelu III. Różnice występowały m.in. w zawieszeniu drzwi, kształcie bagażnika, wykrojem okien oraz kształcie zderzaków. Do dziś zachowały się najprawdopodobniej jedynie trzy egzemplarze. Polski fiat 508 III (niebieski, czarny, czerwony, beżowy, łazik) produkcja w latach 1935-1939. produkowane w odmianach: dwudrzwiowej, czterodrzwiowej, łazik, furgon zamknięty, pick-up, sanitarka, torpedo, spider . Pzinż w stosunku do wytwarzanych we Włoszech modeli wzmocniły ramę, os przednia i tylna, resory, drążki układu kierowniczego, półosie napędowe. Fiat 508 III nie posiadał drewnianego szkieletu nadwozia. W końcu 1938 roku ponad 95% części polskiego fiata 508 wytwarzano w kraju. Importowano jedynie gaźniki, łańcuchy rozrządu i łożyska toczne. Od 1936 polskie fiaty 508 III oznaczone były także nazwa handlowa „Junak”. Łazik (muzealny) to wersja późniejsza produkowana od 1937-1939. Łazik od wersji cywilnych różniło nadwozie oraz posiadanie blokady mechanizmu różnicowego tylnej osi. Posiadał on również inne przełożenie przekładni głównej. Wcześniejsza wersja łazika produkowana od 1935 posiadała inny kształt nadwozia. Muzealny Łazik to jeden z dwóch egzemplarzy zachowanych na świecie. Do dziś zachowało się na świecie około 40 egzemplarzy Polskiego fiata 508 III. Dane techniczne dla obu modeli -Silnik Fiat 108 (Pzinż 117), gaźnikowy, 4-cylindrowy, 4-suwowy, dolnozaworowy, chłodzony cieczą, o pojemności skokowej 995 cm, moc-24 KM -Masa- 760 kg -Prędkość maksymalna 100km/h -Zużycie paliwa 8,5l/100km |
KajTan Miłośnik FSO Polski Fiat 125p 3ciTy | 2005-05-18 08:52:58 w 'niby' Fiacie 1967 nie bylo regulowanej predkosci wycieraczek!!!
Mozna je wlaczyc noga (spryskiwaczem) lub klawiszem na desce - czyli jedna pozycja. Przerzutka rowerowa weszla w zycie w 1974 roku, z przejsciowka, by na stale zagosic w 1975 roku w eMeRze. |
adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2005-05-18 11:17:44
Swieta racja! Regulowana predkosc wycieraczek zostala zastosowana po raz perwszy na swiecie(!) we wloskim Fiacie 125 bodaj ok. 1971 r. Potem trafila do nas. Pozdrawiam Adamus |
jose Miłośnik FSO '73 Warszawa (Las Palmas) | 2005-05-18 11:33:45
Error! Nie chodziło o wspomaganie tylko o 4 tarcze. |