MotoNews.pl
2 Argenta, l-jet , awaria? (143350/27) - NT
  

Argenta, l-jet , awaria?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
argenta na l-jet, od kilku dni zachowuje sie silnik zagadkowo, mianowicie, auto jezdzi od paru tygodni tylko na benzynie{remont instalki lpg} poranny rozruch plynny za 1 obrotem rozrucha silnik zapala, pracuje poprawnie na biegu jalowym ale po nacisnieciu gazu{lekko, mocniej itp niewazne jak} silnik "kicha" i nie wychodzi na obroty, objaw najbardziej przypomina "konczace sie "paliwo w ukladzie, po osiagnieciu 90+ stopni dalej silnik pracuje normalnie na biegu jalowym i wykreca sie jedynie odrobine lepiej na obroty niz gdy jest zimny, kicha prycha i nie ustepuje objaw ktory jak mowilem przypomina brak paliwa, a teraz najciekawsze, po zgaszeniu silnika i odczekaniu okolo godziny po ponownym zapaleniu silnik pracuje normalnie,plynnie wychodzi na obroty itp... poprostu normalna praca niezaleznie od tego czy stal godzine i nie wystygl do konca czy stal 3 godziny objaw ustepuje,silnik pieknie ciagnie itp. dopiero nastepnego dnia rano jest to samo....

co moze byc odpowiedzialne za taki stan rzeczy? posprawdzalem wszystkie wtyczki, czujniki temp, dzialaja bo po odpieciu wtyczki silnik wariuje a po ponownym wpieciu wraca do normy... nic mi nie przychodzi do glowy....
  
 
bart ja ci zawsze mowilem im mniej elektryki tym lepiej
zaloz gaznik bedziesz mial spokoj
  
 
moze od razu lepiej konia do furmanki zapiąć?
  
 
Cytat:
bart ja ci zawsze mowilem im mniej elektryki tym lepiej

e tam pitolisz jak potluczony wtrysk jest gut... wszystko moze sie popsuc, a l - jet jest prosty jak route 66 no panowie, jakies pomysly? poradzimy sobie z tym czy bede musial jechac do serwisu boscha na Bociania w Kraku?
  
 
Ja bym sprawdził pompe paliwa, może ona nie zawsze wyrabia. Regulator ciśnienia paliwa też moze się podwieszać i jest za małe cisnienie na listwie wtryskowej - z tąd kiepskie wkręcanie w obroty i nierówna praca.
  
 
przeplywomierz Ci sie nie zacina?
  
 
ale pompa paliwa jak i przeplywomierz gdyby szwankowaly to by szwankowaly caly czas, a ja mam jak mowilem za pierwszym nagrzaniem silnika problem a potem moge 10 razy dziennie silnik grzac studzic zapalac, jezdzic itp i wszystko jest OK pompe sprawdzilem, podmienilem na zapasowa, przeplywka jest bdb, regulator cisnienia sprawdzilem w momencie gdy silnik juz poprawnie chodzil odpinajac mu podcisnienie na co silnik tez reaguje czyli sadzic mozna ze dziala. objaw ktory wystepuje wyglada jak bledne dawkowanie benzyny do wtryskiwaczy, ostatnio zalozylem blosa , regulowalem zaplon{sprawdzilem na 3 sztukach digiplexow, na kazdym ten objaw wystepuje wiec raczej to nie wina zaplonu..... zastanawia mnie ta wybiorczosc awarii, raz jest cos nie tak a potem wszystko ok, przez pare dni jezdzilem z odpietym czujnikiem w chlodnicy, temp, byla w normie caly czas , zauwazylem ze wtyczka sie zsunela, wpialem i wiatrak sie zapina kiedy tzeba..... sterownik l-jeta nie ma przeciez procesora zeby "nalapac bledow" przez brak wskazan z jednego czujnika{z reszta ten czujnik "chyba" nie jest "widziany" przez wtrysk , tylko te w obrebie glowicy.....
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-19 15:08:46 ]
  
 
nie bo nie posiadam rezerwy do l-jeta, tylko le-jeta mam ,trzeba bedzie poyczyc "kompa" do l-jeta i sprawdzic.... ktos z Kraka dysponuje rezerwowym l-jetowym sterownikiem zebym mogl sprawdzic?
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-19 15:08:25 ]
  
 
dobrze wiedziec... jak nic nie znajde w okolicy to Cie bede Automacik meczyl o pozyczenie jednego
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-19 15:08:04 ]
  
 
Cytat:
stawiam na kondensatory elektrolityczne w układzie .

nie wiem co to ale tak z nazwy to wierze ze moga sie zepsuc
  
 
przedwczoraj uruchomilem instalke lpg po remoncie na nowym blosie, na zimnym silniku po przelaczeniu na gaz obiaw opisany wczesniej znika, na gazie auto pracuje bdb... czyli cus wtrysk niedomaga...no nic szukam sterownika do l-jeta blisko kraka narazie...
  
 
A moze czujniuk temp. szwankuje i zle odczyty temp. powoduja zalewanie przez wtryskiwacz rozruchowy? Jak taki od LE podejdzie, to chyba mam jeden na testy (jak i caly LE w kartonie).
  
 
A rozruchowy nie powinien sikac tylko przez jakiś krótki czas? Ale może zmęczony zbyt jestem żeby pokumać .